Najnowsze artykuły
- ArtykułyCzytamy w weekend. 26 kwietnia 2024LubimyCzytać211
- ArtykułySzpiegowskie intrygi najwyższej próby – wywiad z Robertem Michniewiczem, autorem „Doliny szpiegów”Marcin Waincetel6
- ArtykułyWyślij recenzję i wygraj egzemplarz „Ciekawscy. Jurajska draka” Michała ŁuczyńskiegoLubimyCzytać2
- Artykuły„Spy x Family Code: White“ – adaptacja mangi w kinach już od 26 kwietnia!LubimyCzytać2
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Grace Chan
0
0,0/10
Pisze książki: czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
0,0/10średnia ocena książek autora
36 przeczytało książki autora
5 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Nowa Fantastyka 498 (03/2024) Katarzyna Rupiewicz
6,6
Niestety, ale to był bardzo słaby numer, jeden z gorszych, które czytałem. Właściwie nic w nim nie grało.
Stałe rubryki były ok, choć mam wrażenie, że Pan Vargas nie ma już o czym pisać i z trudem przychodzi mu zapełniania rubryk.
Znacznie gorzej wypadła cześć publicystyczna. Artykuły o Jeziutkach Diuny i o cyberpunkowych Femme Fatale są słabe, kiepsko napisane i czyta je się ciężko. Diuna jest pasjonującym tematem, ale tu został potraktowany reportersko, z przytoczeniem suchych, trudnych w odbiorze faktów. Z kolei artykuł o femme fatale polegał na tym, że autorka obejrzała dwa przypadkowe filmy i na ich podstawie dokonała dekonstrukcji archetypu postaci w sposób bardzo średnio przystępny.
Interesujący i wyróżniający się w numerze jest artykuł o grach na podstawie twórczości Lema, ale to tyle jeśli chodzi o pozytywy w tym numerze. Nawet recenzje są nijakie.
Proza też raczej kiepsko. Oprócz naprawdę świetnego opowiadania Ai Jiang i przyzwoitego Michele Piccolino reszta jest po prostu bardzo nieciekawa i moim zdaniem słaba.
Mam nadzieje że ten numer to tylko wypadek przy pracy i od kolejnych numerów będzie lepiej.
Nowa Fantastyka 485 (02/2023) Jacek Sobota
6,5
Np. 2/2023
UPADŁY – Jacek Sobota.
To opowiadanie jest niezrozumiałe. Z informacji o autorze możemy wyczytać, że „Upady” jest powiązany z innym opowiadaniem autora. Niestety najwidoczniej znajomość tekst poprzedniego jest zalecana.
OSTOJA-Przemysław Żeńko-Gulczyński
To opowiadanie jest bardziej eko manifestem. Małżeństwo osiąga szczęście na własnej działce w lesie, żyją wśród przyrody, z którą nie mają problemów, a największym złym jest polityk, który atakuje farmę dronami. Bez fabuły, bez rozwoju postaci.
Patrząc na tekst trochę mnie zdziwiło, że autor jest nagradzany. Potem jednak to przemyślałem, przypomniałem sobie potworki innych, lubianych przeze mnie autorów i uznałem, że w sumie chętnie bym zobaczył inne opowiadania Żeńko-Gulczyńskiego, bo widzę w „Ostoi” chęć tworzenia dla sprawy, i to mądrze. Bez demonizowania i robienia karykatury drugiej strony.
NIE CZAS NA TE HISTORIE – John Wis well.
Opowiadanie nagrodzone Lucasem i w sumie nie wiem dlaczego. Fabuła jest nawet ciekawa tak samo, jak i postacie, ale czegoś, jednak brakuje, a poza tym widzę masę niedociągnięć. Co się stało z bliźniaczkami? Czym do diabła był Pan Ptak? Czy Louis przebaczył Antonowi?
Opowiadanie kończy się finałem historii Waltera, Antona oraz śmiercią (jeśli można tak sądzić) Pana Ptaka, a to wszystko zapisane na trzech stronach. Opowiadanie zdecydowanie zyskałoby, jakby je poszerzono o dodatkowe pięć lub dziesięć stron.
JAKBYM BYŁA MAŁYM SŁOŃCEM – Grace Chan.
To opowiadanie mieści się na dosłownie dwóch stronach magazynu i jest tym, czego nienawidzę w BARDZO krótkiej formie. Zero fabuły, rozwoju bohaterów tylko ciągnący się jak krew z nosa monolog.
NAD MORZEM SZEROKIM – Patrick Ness.
Zdecydowanie najlepsze opowiadanie w numerze. Osadzone w ciekawym świecie, mające dobrze napisanych bohaterów i mówiący o ksenofobi i rasizmie wątek. Wszystko ma wstęp, rozwinięcie i zakończenie.