Świetna lektura dla osób zainteresowanych włoską komedią improwizowaną. Miklaszewski w sposób wszechstronny analizuje zagadnienie. Zajmuje się typami komicznymi i ich charakterystyką, scenariuszami, intermediami, prologami, stylem gry aktorów, maskami i charakteryzacją, dekoracjami scenicznymi, nawet zarobkami. Nie zapomina o lazzi i ich funkcji. Opiera się na bogatym materiale źródłowym, w tym na listach i zbiorach scenariuszy, czasem opisuje konkretne przedstawienia. Kolejna zaleta książki to prostota przekazu, przekonująca argumentacja w zagadnieniach spornych i obiektywizm.
Dzięki lekturze dowiedziałam się wielu interesujących rzeczy (m.in. tego, że commedia dell'arte tak naprawdę nie była do końca improwizowana!). Polecam!
Świetna lektura dla osób zainteresowanych włoską komedią improwizowaną. Miklaszewski w sposób wszechstronny analizuje zagadnienie. Zajmuje się typami komicznymi i ich charakterystyką, scenariuszami, intermediami, prologami, stylem gry aktorów, maskami i charakteryzacją, dekoracjami scenicznymi, nawet zarobkami. Nie zapomina o lazzi i ich funkcji. Opiera się na bogatym...
Świetna lektura dla osób zainteresowanych włoską komedią improwizowaną. Miklaszewski w sposób wszechstronny analizuje zagadnienie. Zajmuje się typami komicznymi i ich charakterystyką, scenariuszami, intermediami, prologami, stylem gry aktorów, maskami i charakteryzacją, dekoracjami scenicznymi, nawet zarobkami. Nie zapomina o lazzi i ich funkcji. Opiera się na bogatym materiale źródłowym, w tym na listach i zbiorach scenariuszy, czasem opisuje konkretne przedstawienia. Kolejna zaleta książki to prostota przekazu, przekonująca argumentacja w zagadnieniach spornych i obiektywizm.
Dzięki lekturze dowiedziałam się wielu interesujących rzeczy (m.in. tego, że commedia dell'arte tak naprawdę nie była do końca improwizowana!). Polecam!
Świetna lektura dla osób zainteresowanych włoską komedią improwizowaną. Miklaszewski w sposób wszechstronny analizuje zagadnienie. Zajmuje się typami komicznymi i ich charakterystyką, scenariuszami, intermediami, prologami, stylem gry aktorów, maskami i charakteryzacją, dekoracjami scenicznymi, nawet zarobkami. Nie zapomina o lazzi i ich funkcji. Opiera się na bogatym...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to