-
ArtykułyHobbit Bilbo, kot Garfield i inni leniwi bohaterowie – czyli czas na relaksMarcin Waincetel15
-
ArtykułyCzytasz książki? To na pewno…, czyli najgorsze stereotypy o czytelnikach i czytaniuEwa Cieślik249
-
ArtykułyPodróże, sekrety i refleksje – książki idealne na relaks, czyli majówka z literaturąMarcin Waincetel11
-
ArtykułyPisarze patronami nazw ulic. Polscy pisarze i poeci na początekRemigiusz Koziński42
Biblioteczka
2016
2016
"Otchłań" - Margit Sandemo
Książka ta skupia się najbardziej na Sol i jej siostrze Liv. Opowiada o przygodach Sol, o jej snach, o jej wyprawach, o jej tajemniczych myślach. Z tej części książki dowiadujemy się więcej o Sol niż przypuszczaliśmy. Mogła już uciec z Lipowej Alei i rozpocząć wielką przygodę. Spotkać czarownice i czarowników, ale niestety bardzo mało ich jest.
Natomiast Liv poznaję, jakie problemy mogą kryć się za małżeństwem i jaki okropny był jej mąż. Nemo est casu bonus. Sol dowiadując się o tym, postanawia się na nim zemścić, ale sami możecie się dowiedzieć jak... zostaje uwolniona od tego okropnego mężczyzny i dostaje wsparcie u kochanego Daga. Jedynie on ją rozumie i ją kocha. Postanawiają wziąć razem ślub. Potem Liv jest szczęśliwa.
I pare słów na koniec: Wiele się tutaj wydarzyło no i się cieszę. Moja jedna z ulubionych części i najprzyjemniejszych.
Serdecznie polecam, ale kto co woli :)
"Otchłań" - Margit Sandemo
Książka ta skupia się najbardziej na Sol i jej siostrze Liv. Opowiada o przygodach Sol, o jej snach, o jej wyprawach, o jej tajemniczych myślach. Z tej części książki dowiadujemy się więcej o Sol niż przypuszczaliśmy. Mogła już uciec z Lipowej Alei i rozpocząć wielką przygodę. Spotkać czarownice i czarowników, ale niestety bardzo mało ich jest....
2016
"Ten Obcy" - Irena Jurgielewiczowa
Zaliczam tę książkę do moich ulubionych. Jest przyjemna w czytaniu. Akurat czytałam tą wydanie wydawnictwa "Nasza Księgarnia" i powiem jedno: szybko, sprawnie i przyjemnie się czytało :) Miły dla oka druk, ale dobra nie teraz o wydawnictwie, a o książce. Najbardziej ze wszystkich lubiłam Ulę, jej tajemniczość i bardzo mnie przypominała. Bardzo lubię książki obyczajowe, takie, które opowiadają o życiu, o ich rutynach, dzięki nim mam autorytety i wiele więcej.
Serdecznie polecam, ale kto co lubi :)
"Ten Obcy" - Irena Jurgielewiczowa
Zaliczam tę książkę do moich ulubionych. Jest przyjemna w czytaniu. Akurat czytałam tą wydanie wydawnictwa "Nasza Księgarnia" i powiem jedno: szybko, sprawnie i przyjemnie się czytało :) Miły dla oka druk, ale dobra nie teraz o wydawnictwie, a o książce. Najbardziej ze wszystkich lubiłam Ulę, jej tajemniczość i bardzo mnie przypominała....
"Polowanie na czarownice" - Margit Sandemo
Książka ta jest również przyjemna w czytaniu jak pierwsza część. Mniej mi się podobała, ale również jest bardzo ciekawa. Oddalamy temat Tengela i Silje, a skupiamy się na naszym słoneczku Sol. Druga część mniej mi się podobała, ale również jest genialna. Tutaj więcej się dzieje, łezka może polecieć, ale nie musi.
Serdecznie polecam, ale kto co lubi :)
"Polowanie na czarownice" - Margit Sandemo
Książka ta jest również przyjemna w czytaniu jak pierwsza część. Mniej mi się podobała, ale również jest bardzo ciekawa. Oddalamy temat Tengela i Silje, a skupiamy się na naszym słoneczku Sol. Druga część mniej mi się podobała, ale również jest genialna. Tutaj więcej się dzieje, łezka może polecieć, ale nie musi.
Serdecznie...
"Zauroczenie" - Margit Sandemo
Moją opinię zacznę od tego, że od tej części uwielbiam całą Skandynawie. Jest to książka wielowątkowa. Przyjemnie się czytało i nie mam ogólnie zastrzeżeń. Były momenty erotyczne, które dodawały tutaj adrenaliny. Nie jest ciężką powieścią, nie ma słów, który ktoś nie zrozumie. Na razie według mnie najlepsza część.
Serdecznie polecam, ale kto co lubi. Pozdrawiam wraz z Kiki :)
"Zauroczenie" - Margit Sandemo
Moją opinię zacznę od tego, że od tej części uwielbiam całą Skandynawie. Jest to książka wielowątkowa. Przyjemnie się czytało i nie mam ogólnie zastrzeżeń. Były momenty erotyczne, które dodawały tutaj adrenaliny. Nie jest ciężką powieścią, nie ma słów, który ktoś nie zrozumie. Na razie według mnie najlepsza część.
Serdecznie polecam, ale...
"Tęsknota" - Margit Sandemo
Książka opisuje głównie losy Irji. Zakochała się w synu Liv i Daga - Taraladzie Meiden. Niestety nie z wzajemnością, ponieważ on postanawia kochać się z Sunnivą, córką Sol Angelici. Irja czuła się przez ten czas okropnie smutna, ale nie dawała się o tym po sobie poznawać. Pewnego razu zdradza swój sekret już starszej Silje. Jedynie ona ją rozumie. Silji stara się jej pomóc, jak tylko może. Tarald tak bardzo wpatrzony w Sunnive, że nie zwraca w ogóle uwagi na Irję, która od niego jest bliska płaczu.
Niestety Tarald i Sunniva, lekkomyślnie postąpili się rozmnażać. Irja była wstrząśnięta Silje również (Bym Taralda w łepetyne strzeliła). Niestety Tengel był bardzo przeciwny temu związkowi od początku, ponieważ wiedział jakie tego będą konsekwencje. Ponieważ Ludzie Lodu nie mogą być z Ludźmi Lodu, inaczej złe dziedzictwo ich spotka. Niestety Sunniva nie miała szczęścia i jej dziecko złym dziedzictwem zostało dotknięte. Urodziła, można powiedzieć "monstrum". No i przy tym nie przeżyła.
Tengel z tego wszystkiego jedno postanowił: aby uśmiercić się wraz z żoną. Były tego dwa powody: chora noga Silje oraz nie chciał martwić ją tym głupim Kolgrimem.
No i kilku słów na zakończenie: podobała mi się, ponieważ nie lubiłam głupiego Taralda i niech mu tak będzie, że jest nieszczęśliwy. Przyjemna książka, bardzo polecam :)
"Tęsknota" - Margit Sandemo
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toKsiążka opisuje głównie losy Irji. Zakochała się w synu Liv i Daga - Taraladzie Meiden. Niestety nie z wzajemnością, ponieważ on postanawia kochać się z Sunnivą, córką Sol Angelici. Irja czuła się przez ten czas okropnie smutna, ale nie dawała się o tym po sobie poznawać. Pewnego razu zdradza swój sekret już starszej Silje. Jedynie ona ją...