Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Martwa natura. Gatunek, motywy, kompozycje

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Colloquia Litteraria Sedlcensia". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Stowarzyszenie Tutajteraz
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788393267170
liczba stron
232
słowa kluczowe
martwa natura
kategoria
sztuka
język
polski
dodała
Abdita

Martwa natura jest popularnym i uprawianym niemal powszechnie gatunkiem malarskim. By się o tym przekonać, wystarczy przejść się między obrazami rozstawionymi na Rynku Starego Miasta w Warszawie. Obok najbardziej atrakcyjnych z punktu widzenia potencjalnego odbiorcy/nabywcy wedut i pejzaży, poczesne miejsce zajmują tu dzieła o tematyce martwonaturowej (przede wszystkim bukiety/kwiaty)....

Martwa natura jest popularnym i uprawianym niemal powszechnie gatunkiem malarskim. By się o tym przekonać, wystarczy przejść się między obrazami rozstawionymi na Rynku Starego Miasta w Warszawie. Obok najbardziej atrakcyjnych z punktu widzenia potencjalnego odbiorcy/nabywcy wedut i pejzaży, poczesne miejsce zajmują tu dzieła o tematyce martwonaturowej (przede wszystkim bukiety/kwiaty). Stosunkowo bogatą i zróżnicowaną ofertę
martwych natur można znaleźć w galeriach internetowych i na indywidualnych/prywatnych stronach artystów. Zna ten gatunek też każdy, kto zetknął się z edukacją plastyczną. I dziś bowiem u jej podstaw leŜy odwzorowywanie zaaranżowanej w studiu lub klasie kompozycji przedmiotów.

Głownym przedmiotem badań w niniejszej książce są zagadnienia związane z teorią i praktyką odbioru ("odczytywania") obrazow o tematyce martwonaturowej.

Uważa się, że martwe natury są swoistymi zaszyfrowanymi komunikatami, tekstami zapisanymi w języku symboli wizualnych. Aby ten tekst-szyfr właściwie odczytać, niezbędne jest znalezienie odpowiedniego „klucza”.

Książka nie ma wyraźnie wyodrębnionego podsumowującego zakończenia, wniosków uogólniających. Ostatni rozdział jest próbą prezentacji tendencji rozwojowych współczesnego malarstwa martwonaturowego. Tu zaś ciągle jest więcej pytań niż odpowiedzi. Obok form tradycyjnych pojawiają się próby przekraczania granic gatunkowych lub przedstawienia jedynie nawiązujące do martwej natury. Tematykę martwonaturową „przeszczepia” się na obszar fotografii czy rzeźby (czego przykładem jest Zastávka (2005) w Libercu autorstwa Davida Černego).

 

źródło opisu: http://www.tutajteraz.sklepna5.pl/towar/61/martwa-...(?)

źródło okładki: http://www.tutajteraz.sklepna5.pl/towar/61/martwa-...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd