Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Encyklopedia gier i zabaw dla niemowlaków i maluchów

Wydawnictwo: KE Liber
1 (1 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
1
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Encyclopedia of infant and toddler activities : for children birth to 3
data wydania
ISBN
8360215364
liczba stron
226
słowa kluczowe
dzieci, zabawy
język
polski

W czasie pierwszych trzech lat życia następuje szybszy rozwój intelektualny niż kiedykolwiek później. Niemowlęta i maluchy pochłaniają informacje o każdej porze dnia. Robią to żując, próbując, gaworząc i budując słowa. Grzechoczą i upuszczają rzeczy, dotykają, czują, badają i odkrywają. Gwałtowny rozwój w czasie tych pierwszych trzech lat życia graniczy niemal z cudem! Jesteś kluczem do...

W czasie pierwszych trzech lat życia następuje szybszy rozwój intelektualny niż kiedykolwiek później. Niemowlęta i maluchy pochłaniają informacje o każdej porze dnia. Robią to żując, próbując, gaworząc i budując słowa. Grzechoczą i upuszczają rzeczy, dotykają, czują, badają i odkrywają. Gwałtowny rozwój w czasie tych pierwszych trzech lat życia graniczy niemal z cudem!

Jesteś kluczem do tego, czego uczą się dzieci, nieważne, czy jesteś nauczycielem, opiekunem czy rodzicem. Doświadczenia, które dostarczasz dzieciom, odgrywają ważną rolę w budowie uzwojenia ich mózgów. Encyklopedia gier i zabaw dla niemowlaków i maluchów oferuje całą paletę czynności, stymulujących uczenie się poprzez badanie i odkrywanie. Wiele z tych zajęć ma miejsce w czasie normalnych codziennych zajęć a wszystkie dają zabawę i przyjemność.
Choć można dość łatwo przewidzieć kolejne fazy wzrostu i rozwoju, każde dziecko rośnie w swoim własnym tempie. Poza tym każde z nich ma swoją własną osobowość, temperament i styl uczenia. Dzieci mają też różne doświadczenia i zaplecze rodzinne. W rezultacie rówieśnicy mogą poważnie różnić się poziomem rozwoju umysłowego. W celu zaspokojenia potrzeb rozwojowo-umysłowych dzieci będących pod Waszą opieką, powinniście znać ich poziom rozwoju psychicznego. Ogólnie, rozróżniamy u małych dzieci następujące stopnie rozwoju psychicznego:
Niemowlę - od urodzin do 12 miesięcy(0-1) - ssie palce, ręce oraz inne przedmioty - reaguje na swoje imię - chwyta i wypuszcza przedmioty - obserwuje dłonie i składa je razem - rozróżnia swoich od obcych - artykułuje samogłoski i spółgłoski - siedzi bez podtrzymywania - podciąga się, żeby stanąć - zaczyna raczkować - oczekuje, że będzie wzięte na ręce lub karmione - próbuje inicjować jakieś wydarzenia
Młodszy maluch (od 1 do 2 lat) - zaczyna używać pojedynczych wyrazów - bawiąc się klockami o różnych kształtach potrafi włożyć większe kołki w otwory - przewraca w książce po dwie lub trzy strony na raz - na żądanie wskazuje znane sobie przedmioty - zaczyna pić z kubka - chodzi samodzielnie - okazuje zainteresowanie rówieśnikom
Starszy maluch (2 - 3 lata) - identyfikuje części ciała - łączy dwa do trzech słów w celu wyrażenia idei - potrafi posługiwać się łyżką - używa imion, swojego i innych - wchodzi i schodzi po schodach - bazgrze i rysuje poziome linie i kreski - ustawia sześć lub więcej klocków
Encyklopedia gier i zabaw dla niemowlaków i maluchów przeznaczona jest dla nauczycieli, opiekunów i rodziców niemowląt i maluchów w wieku do lat trzech. Podzielona jest na następujące rozdziały:
Przyjście na zajęcia
Sprzątanie
Wyjście do domu
Odkrycia
Sztuka dramatyczna
Precyzyjne i ogólne zdolności ruchowe (motoryczne).
Zabawy z rączkami, piosenki i wiersze
Gry
Ogólne wskazówki
Język
Umiejętność pisania i czytania
Matematyka
Leżakowanie
Zabawy na dworze
Sprawy naukowe
Posiłek
Umiejetności społeczno-emocjonalne
Momenty przejściowe - rozstania i powitania z rodzicami, przychodzenie i opuszczanie klasy
Praca z rodziną
Zajęcia podzielono na ćwiczenia z niemowlętami, z niemowlętami i maluchami oraz z młodszymi i starszymi maluchami, ale decyzja należy do ciebie, bo znasz konkretne potrzeby i zdolności dzieci pozostawionych pod twoją opieką i wybierasz zajęcia, które są dla nich odpowiednie.
Zajęcia dla niemowląt
Są to zajęcia dla dzieci w wieku do 12 miesięcy. Można je łatwo wpleść w codzienne rutynowe czynności, takie jak karmienie, jedzenie, zmienianie pieluch czy zabawę - będą w tym czasie stymulowały proces uczenia. Mogą polegać na przykład na słuchaniu muzyki klasycznej, wspólnym patrzeniu w lustro, śledzeniu przedmiotów oraz ? w przypadku starszych niemowląt ? na czołganiu po torze przeszkód.
Zajęcia dla niemowląt i maluchów (0-3)
Zajęcia dla niemowląt i maluchów to doświadczenia, którymi mogą się cieszyć wszystkie (lub prawie wszystkie) dzieci od urodzenia do lat trzech. Te zajęcia promują naukę poprzez zabawę, na przykład przez szukanie schowanych przedmiotów, obserwowanie światła latarki, wyczuwanie powierzchni różnych materiałów i hałasowanie garnkami i patelniami.
Zajęcia dla młodszych maluchów (1-2)
Zajęcia dla młodszych maluchów to zajęcia dla dzieci w wieku od jednego roku do dwóch lat. Można dla nich wybrać grę w dopasowywanie kolorów lub zwierząt, nauczyć piosenki przy sprzątaniu lub pozwolić im napełniać i opróżniać pojemniki z różnymi przedmiotami. Wiele zadań z tej kategorii jest odpowiednich również dla starszych maluchów (2-3).
Zajęcia dla starszych maluchów (2-3)
Zajęcia dla starszych maluchów są przeznaczone dla dzieci w wieku od dwóch do trzech lat. Wiele tych zajęć ma na celu rozwijanie ich umiejętności językowych oraz dokonywanie odkryć. Można wybrać zadania polegające na sortowaniu zakupów i odkładaniu ich na miejsce lub na podnoszeniu klocków i grupowaniu ich według kolorów. Włączono też pomysły na pomaganie dzieciom w wykonywaniu bębenków i trąbek, tworzeniu prac plastycznych oraz odgrywaniu historyjek. Jak ze wszystkim, co dotyczy dzieci, trzeba znać pociechy, które są pod naszą opieką, i wybierać zajęcia, które są dla nich jednocześnie intrygujące i odpowiednie. Osądź sama, czy dane zajęcia są odpowiednie dla jednego dziecka czy dla grupy dzieci. Dostosowuj zajęcia tak, by brały pod uwagę zarówno siły, zainteresowania jak i potrzeby poszczególnych dzieci.

 

źródło opisu: http://keliber.pl/product.php?id_product=71

źródło okładki: http://keliber.pl/product.php?id_product=71

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (5)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 906
Ewa | 2012-08-15
Na półkach: Przeczytane

Nic ciekawego. Rymowanki przetlumaczone z angielskiego. Nie wiem na jaka melodie je spiewac. Spodziewalam sie czegos lepszego

książek: 1878
Małgorzata | 2015-07-24
Na półkach: Przeczytane
książek: 473
czekoladaa | 2015-05-04
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 2274
Agnieszka | 2011-12-15
Na półkach: Chcę przeczytać, :-) Mam
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd