rozwiń zwiń

forum Oficjalne Konkursy

[Zakończony] - Doświadczenia podróżnika - wygraj książkę "Dom włóczęgi"

LubimyCzytać
utworzył 27.02.2014 o 10:56

Nieważne czy jako cel podróży wybieramy Majorkę czy Gruzję, czy śpimy w hotelu czy pod namiotem, podróżowanie jest zawsze przygodą i okazją do poznania nowych ludzi i zdobycia nowych doświadczeń. Opiszcie jakieś wydarzenie, osobę, moment, który szczególnie zapadł Wam w pamięć podczas podróżowania.

Czekamy na teksty o objętości do 2000 znaków ze spacjami.

Nagrody

Autorzy pięciu najlepszych tekstów otrzymają po egzemplarzu książki.

Dom włóczęgi - Jacek Skowroński
Dom włóczęgi

Autor : Mariusz Wilk

Swoją opowieść-dziennik „Dom włóczęgi” Mariusz Wilk pisze tak, jak się bierze kolejny oddech. Albo tak, jak się po czasie wraca na wytyczoną niegdyś ścieżkę. To, co zdawało się odruchowe, odkryte, rozpoznane, nieoczekiwanie nabiera nowych znaczeń. W domu nad Oniego nastąpiły zmiany. Pojawił się ktoś, kto sprawił, że Wilk na nowo czyta alfabet natury, a własną biografię tłumaczy na nieznane mu wcześniej emocje. Zmiana perspektywy spojrzenia na przyrodę, literaturę, ludzkie losy daje fascynujący efekt odkrywania tego, co bliskie, a dotąd niedostrzeżone. Książka mieni się, jak i poprzednie zmiennością planów narracyjnych i mikroopowieści. Tym razem Wilcza włóczęga wiedzie tropą wyznaczaną przez zdziwienie dostrzeżone w oczach Martuszy.

Regulamin
  • Konkurs trwa od 27 lutego do 5 marca włącznie. W konkursie mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające adres korespondencyjny w Polsce.
  • Odpowiedzi muszą być napisane samodzielnie. Kopiowanie części lub fragmentów tekstów, recenzji innych osób jest zabronione. Teksty nie mogą przekraczać 2000 znaków ze spacjami.
  • Każdy użytkownik może zgłosić tylko jedną pracę.
  • Zwycięzców wybiera administracja serwisu lubimyczytać.pl. Decyzja jest nieodwołalna.
  • Dane adresowe zostaną wykorzystane przez serwis lubimyczytać.pl i Wydawnictwo Noir sur Blanc.
  • Adres zwycięzcy powinien zostać nadesłany do dwóch tygodniu od daty ogłoszenia wyników konkursu. Po tym terminie administracja lubimyczytać.pl dopuszcza wybór kolejnego laureata lub nieprzyznanie nagrody.

odpowiedzi [58]

Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Sortuj:
mirabelka 05.03.2014 11:10
Czytelniczka

Podróżowanie stanowi dla mnie esencję życia, którą w miarę możliwości, staram się nasycać coraz to nowszymi doznaniami. Jednym z piękniejszych doznań, był wyjazd w góry, których wprawdzie nie lubię, ale czego nie robi się dla przyjaciół.
Wyprawa miała miejsce pięć lat temu i nie była zaplanowana nawet w najmniejszej części. Ot, wieczorem poprzedniego dnia oznajmiłam...

Mroczne-Strony 05.03.2014 11:01
Bibliotekarz

To było w Gdańsku, latem 2013 r. Po wielu latach wróciłem do tego miasta, aby poznać je na nowo, wydeptać kilka chodników, zaczerpnąć innego powietrza i zrobić kilka zdjęć. Klasyczna jednodniówka. Na tę wyprawę namówiłem swojego najlepszego kumpla, z którym niejednokrotnie zwiedzaliśmy Polskę. We dwóch zawsze raźniej, jest przynajmniej do kogo gębę otworzyć. Po całodziennym...

Lisiczka 04.03.2014 23:39
Czytelnik

Wyprawa do Rumunii.
Nowy Sołoniec
Przyćmił wszystko, co zobaczyliśmy do tej pory.Przygarnęła nas gospodyni ze złotym zębem, posługująca się przedwojenną polszczyzną.Jej najmłodsze dziecko- 10-letni Karol zachwycił mnie niezmiernie.Chłopiec o jasnych, złotych włosach, obciętych na garnek, z szerokim, szczerym uśmiechem i ufnym spojrzeniem.Poważny a jednocześnie dziecinnie...

Badhbh 04.03.2014 19:04
Czytelniczka

Mój pierwszy pobyt w Danii, a zarazem pierwszy samodzielny wypad za granicę, który pozwolił mi zastanowić się nad sobą i nad swoim miejscem w świecie. Swoje przemyślenia ubrałam w nienajlepszy, ale szczery wiersz:

"Pocztówka z Lønstrup"
spokojne morze w złotym świetle
od wysokiego brzegu po sam horyzont
łagodnie faluje jak skrzela płaszczki

z cienia umarłej latarni
...

Muminka 04.03.2014 18:56
Czytelniczka

W studenckich czasach dużo podróżowałam, ale głównie po Europie. obecnie z małym dzieckiem dalsze wojaże nie wchodzą w grę, więc badam mapy wodząc po nich palcami i namiętnie czytam literaturę podróżniczą. Potem zamykam oczy, uruchamiam wyobraźnię i już bliższe są mi widoki Kilimandżaro czy meksykańska prowincja.

Mimo że najbardziej egzotyczną podróż odbyłam do Maroka, z...

Itka 04.03.2014 17:46
Czytelnik

Kilka lat temu, na zakończenie studiów licencjackich odbywaliśmy praktyki terenowe na Węgrzech, w Rumunii oraz w Serbi. Kiedy wyjeżdżaliśmy z Polski pogoda nie była zbyt ciekawa i dochodziły do nas głosy o licznych podtopieniach na trasie naszej wycieczki.

Drugiego dnia, kiedy zbliżaliśmy się do granicy słowacko-węgierskiej musieliśmy kilka razy zmieniać wytyczone...

fairada 04.03.2014 16:24
Czytelniczka

To był upalny dzień na Gran Canarii. Razem z narzeczoną, Rafał spacerował po wielkim parku. Łazili już ładnych parę godzin. Zwiedzili już orchidearium i delfinarium, kiedy Monia zaczęła narzekać na nogi. Bardzo się starała być dzielna dla ukochanego, zwłaszcza, że uwielbiał takie miejsca, ale już nie dawała rady. Rafał niespodziewanie wsadził ją sobie na ramiona. Monia...

Nadis 04.03.2014 02:18
Czytelniczka

Znowu patrzyłam na tą odrapaną fasadę dworca. Jak to koszmarnie wyglądało. Nie zliczę ile razy wjeżdżałam pod ten brudny i obdrapany mur z łuszczącą się farbą. Z wielką uwagą przyglądałam się szarej ścianie pomimo że ten sam widok witał mnie prawie każdego dnia. Nie mogłam nadziwić się że można cieszyć się mając przed oczami tak okropną panoramę. Dzisiaj dworzec wygląda już...

kelly_kot_egzotyczny 03.03.2014 18:41
Czytelniczka

Wszyscy opisują wyjazdy zagraniczne, dalekie podróże lub te bliskie po Polsce. A ja z różnych względów nie wyjeżdżam zbyt daleko, a nawet bliskimi wypadami mam problem. Czy się tym jakoś bardzo przejmuję??? Raczej nie.

Bo ja zaczynam swoją magiczną podróż za każdym razem, gdy otwieram nową książkę. To wtedy odbywam najpiękniejsze, najciekawsze i najbardziej ekscytujące...

oxfordka 02.03.2014 22:47
Czytelniczka

To było w czwartej klasie podstawówki.
Nauczyciel przyrody, który był równocześnie moim wychowawcą pojechał z moją klasą na wycieczkę do Poznania.
Zwiedzając Cytadelę i oglądając przeróżne ciekawe rzeczy stanęliśmy na jednym ze wzgórzu i „podziwialiśmy” (tylko nauczyciel podziwiał) jakieś ruiny. Pan B. zaczął nam opowiadać historię tych ruin, kiedy niektórzy uczniowie...