forum Oficjalne Konkursy

[Zakończony] "...znalazłam go na plaży" - wygraj książkę "Dar morza".

LubimyCzytać
utworzył 13.01.2016 o 15:10

W dniu swoich jedenastych urodzin Daria znajduje na plaży porzuconego noworodka. Tożsamości maleńkiej dziewczynki nie udaje się odkryć. Adoptuję ją rodzina Darii. Dwadzieścia lat później, Shelly jest niezwykłą młodą kobietą. Kiedy jednak Rory Taylor, przyjaciel Darii z dzieciństwa, a obecnie producent telewizyjny, wraca, by na prośbę Shelly zrobić program o okolicznościach jej przyjścia na świat, niepokój ogarnia małą społeczność miasteczka Kill Devil Hills.

Różne rzeczy zdarza się ludziom przywozić znad morza. Czasem jest to pięknie wygładzony przez wodę kamyk. Innym razem portret papieża w bursztynie lub uwięziony w płynnej ramce, przelewający się piasek. Niekiedy są to wspomnienia rdzawo-czerwonych zachodów słońca lub ognisto-purpurowych słonecznych oparzeń skórnych. Jaką szczególną pamiątkę z nadmorskich wypraw Wy zabraliście ze sobą do domu? Czy wiąże się z nią jakaś szczególna historia?

Czekamy na teksty o długości nieprzekraczającej 1500 znaków ze spacjami.

Nagrody

Autorzy pięciu najciekawszych tekstów otrzymają egzemplarz książki.

Dar morza - Jacek Skowroński
Dar morza

Autor : Diane Chamberlain

Wcześnie rano w dniu swoich jedenastych urodzin Daria Cato na plaży koło swojego domu w Karolinie Północnej znajduje niewiarygodny dar morza: porzuconego noworodka. Tożsamości maleńkiej dziewczynki nie udaje się odkryć i zostaje ona adoptowana przez rodzinę Darii. Ale jej tajemnice nadal dręczą Darię. Teraz, dwadzieścia lat później, Shelly jest niezwykłą, eteryczną młodą kobietą, którą Daria nadal ochrania. Kiedy jednak Rory Taylor, przyjaciel Darii z dzieciństwa, a obecnie producent telewizyjny, wraca, by na prośbę Shelly zrobić program o okolicznościach jej przyjścia na świat, w miasteczku Kill Devil Hills zachodzi dziwna zmiana. Im więcej pytań zadaje Rory, tym większy niepokój ogarnia małą społeczność, bo ściśle chronione sekrety i grzechy tamtego lata sprzed wielu lat zaczynają wydobywać się na światło dzienne. Tajemnica dziecka, tego „daru morza”, zostaje fragment po fragmencie ujawniana, a jest to tajemnica, na spotkanie z którą nikt zainteresowany – ani Shelly, ani Daria, ani nawet Rory – nie jest przygotowany. Prawda zawsze zmienia przyszłość. Czy chciałabyś poznać prawdę? Co byś zrobiła?

Regulamin
  • Konkurs trwa od 13 stycznia do 19 stycznia włącznie. W konkursie mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające adres korespondencyjny w Polsce.
  • Odpowiedzi muszą być napisane samodzielnie. Kopiowanie części lub fragmentów tekstów, recenzji innych osób jest zabronione. Teksty nie mogą przekraczać 1500 znaków ze spacjami.
  • Każdy użytkownik może zgłosić tylko jedną pracę.
  • Zwycięzców wybiera administracja serwisu lubimyczytać.pl. Decyzja jest nieodwołalna.
  • Dane adresowe zostaną wykorzystane przez serwis lubimyczytać.pl i wydawnictwo Prószyński i S-ka.
  • Adres zwycięzcy powinien zostać nadesłany do dwóch tygodniu od daty ogłoszenia wyników konkursu. Po tym terminie administracja lubimyczytać.pl dopuszcza wybór kolejnego laureata lub nieprzyznanie nagrody.

odpowiedzi [55]

Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Sortuj:
Agata269  - awatar
Agata269 14.01.2016 10:38
Czytelnik

Już od dawna planowaliśmy te wakacje. Tak bardzo chcieliśmy odpocząć od pracy, codziennych obowiązków, spędzić ten czas tylko we dwoje. Więc postanowiliśmy wyjechać nad morze. Wraz z chłopakiem z wyprzedzeniem co będziemy robić każdego dnia, co zwiedzimy, co zobaczymy. Gdy już wreszcie przyszedł dzień wyjazdu, nie mogliśmy się doczekać jak znajdziemy się na miejscu....

Ewelina229  - awatar
Ewelina229 14.01.2016 08:19
Czytelniczka

Jestem fanką morza odkąd pamiętam, nie góry, nie jeziora, dla mnie zawsze istniało tylko morze. W dziecięcych marzeniach powtarzałam, że kiedyś tam zamieszkam, a ponieważ tak się nie stało to każdego roku choćby na chwilę muszę tam być. Moja ukochana babcia nigdy nie rozumiała mojego zachwytu "nad tą wielką wodą", obiecałam jej jednak, że kiedyś ją przekonam.. Kiedy babcia...

dororatka  - awatar
dororatka 14.01.2016 00:11

Zapach.
Nie do pomylenia z niczym innym, zapach morza.
Wyczuwa się go już nawet wtedy, gdy od morza dzieli nas jeszcze spora odległość.
Nie można go zabrać, jest wieczny, spokojny, cierpliwy, bardzo charakterystyczny. Nie można go zatrzymać, ale jednocześnie on nigdzie się nie wybiera.
Pozornie szybko go zapominamy. Wracamy do swoich domów, kończy się urlop, zapach się...

Sylwia  - awatar
Sylwia 13.01.2016 23:38
Czytelnik

Nad morzem zawsze zbieram bursztyny, które do dziś dnia chowam w pudełeczko po paskach do glukometru, tam zawsze są szczelnie zamknięte i zawsze gdy chce mogę je otworzyć i wrócić wspomnieniami do tamtych dni. Ale ostatnio z nad morza przywiozłam kamień, nie był to zwykły kamień, ale udało mi się znaleźć kamień w kształcie serca, coś niepowtarzalnego.

TurkusR  - awatar
TurkusR 13.01.2016 22:52
Czytelniczka

Jako studentka byłam w Nadmorskim Parku Krajobrazowym, by wycinać brzozy na wrzosowiskach pod Ostrowem. Darmowe wakacje, trochę pracy od 5 rano do południa i szczytny cel - była to akcja ekologiczna na rzecz zachowania wrzosowisk. Co przywiozłam z tej wyprawy? Boreliozę, do dziś ją mam, więc pamięć o tamtych wakacjach wciąż żywa!

Aghama  - awatar
Aghama 13.01.2016 21:08
Czytelniczka

Nie ma nic gorszego dla rodzica niż wakacje z dziećmi w środku sezonu urlopowego. Zrozumiałam to dopiero niedawno, kiedy podczas wakacji spacer z moim dzieckiem w niezbyt popularnym nadmorskim miasteczku graniczył z cudem. Młody dostrzegał wszystkie autka- automaty za 2 zł i zanim orientowałam się, że trzeba zmienić kierunek, już wisiał mi na ramieniu i szlochał „Brumy!...

Agnessa Angel - awatar
Agnessa Angel 13.01.2016 20:56
Czytelniczka

Ja mam w domu pewną pamiątkę z wyjazdu na obóz młodzieżowy do Cesenatico we Włoszech w 2000 r. Jest nią malutki jak fistaszek kawałek wulkanicznego pumeksu. Nie białego, a czarnego, porowatego i lekkiego. Wydobyłam go z piasku, gdy kopałam w nim ręką z nudów.

Melanie  - awatar
Melanie 13.01.2016 20:48
Czytelniczka

Moją najdroższą i jedyną pamiątką, jest zdjęcie z moją kuzynką z nad morza, którą w życiu widziałam tylko dwa razy. Mieszka w Szczecinie, a ja w Krakowie, po drugiej stronie Polski. Poznałam ją kiedy pojechałam z dziadkami nad morze, ona wraz z mamą, a moją ciocią też się wybrały nad morze i wtedy dowiedziałam się, że mam jeszcze jedną rodzinę. Byłyśmy tam zaledwie parę...

Agnieszka  - awatar
Agnieszka 13.01.2016 18:15
Czytelniczka

Pewnego pięknego i gorącego wieczoru nad naszym wspaniałym Bałtykiem znalazłam coś najwspanialszego i obecnie mi najdroższego - UCZUCIE jakim jest MIŁOŚĆ. :) Miłość tą zabrałam ze sobą do domu i jest ze mną do dziś i mam nadzieję pozostanie na zawsze.
A było to tak: spacerując po Orłowskim molo w Gdyni po prostu zauroczona widokiem po prostu ja typowy gapcio wpadłam na...

patrycjax3  - awatar
patrycjax3 13.01.2016 18:01
Czytelniczka

Jestem typem człowieka, który raczej stroni od zwożenia do domu różnych drobiazgów i błyskotek z dalekich, czy bliskich podróży. Uważam, że jak na polskie standardy podróżuję dość często, bo zdarza się, że nawet kilkanaście razy do roku. Są to dla mnie wyjątkowe chwile, bez względu na to czy jestem w Zakopanem na weekend, czy wyleguję się na gorącej plaży w Grecji. Jedyną...