Sasza jedzie do Łodzi

LubimyCzytać LubimyCzytać
07.12.2015

Katarzyna Bonda, okrzyknięta przez Zygmunta Miłoszewskiego królową polskich kryminałów, zdradziła, że akcja jej najnowszej książki – mowa tutaj o trzecim tomie przygód Saszy Załuskiej – będzie rozgrywać się w Łodzi.

Sasza jedzie do Łodzi

W wywiadzie udzielonym „Dziennikowi Łódzkiemu” autorka oznajmiła:

Będę Łódź podpalać, będą też eksplozje, szykuję wam ostrą jazdę, uważajcie! Ponieważ jestem dobrze zorganizowana i wszystko mam dokładnie zaplanowane, każdy element związany z nową książką jest już gotowy. Trzeba ją tylko jeszcze napisać. Lubię pisać ciurkiem, dniami i nocami, chociaż kontakt ze mną jest wtedy trudny.

Katarzyna Bonda znana jest z bardzo szczegółowego planowania wszystkich swoich powieści, zbierania obszernej i dokładnej dokumentacji miejsc, gdzie rozgrywać się będzie akcja. Jak wielokrotnie podkreślała, uważa, że miejsce akcji powieści może być tak samo inspirujące jak główny bohater, a niejednokrotnie to właśnie klimat, lokalizacja i atmosfera danego miejsca wręcz decyduje o tym, w jakim kierunku i w jakim tempie wydarzenia się potoczą. Trzeba przyznać, że autorka radzi sobie po mistrzowsku z oddaniem właśnie atmosfery i specyfiki miast, w których osadza swoich bohaterów. Prowadzi czytelników po zaułkach i małych uliczkach z wprawą ich rodowitej mieszkanki.

Katarzyna Bonda wyjaśnia:

Szczerze nienawidzę właśnie pisania planu. Ale bez tego nie mogę rozpocząć pisania. Tak samo będzie z Łodzią, precyzyjnie ją spenetruję. Już znalazłam tu wiele fantastycznych dla pisarza miejsc. Na pewno dużą rolę odgrywać będą Bałuty i Śródmieście.

Kolejny, trzeci po Pochłaniaczu i Okularniku tom znanej i lubianej serii „Cztery żywioły Saszy Załuskiej”, ma ukazać się jesienią przyszłego roku. Lampiony, bo taki tytuł nosić będzie książka, reprezentować będzie żywioł ognia.

Autorka zapowiada więc ogień nie tylko na ulicach Łodzi, ale także w życiu głównej bohaterki.

W pierwszej części była zawieszona, musiała się dopiero sama poznać; w drugiej musiała twardo stanąć na ziemi. Teraz będzie ogień i nic więcej nie powiem.

Data publikacji czwartego i ostatniego tomu serii, którego tytuł znany jest od dawna i brzmi „Czerwony Pająk”, jeszcze nie jest znana. Pojawiły się jednak plotki o ostrożnych rozmowach z autorką na temat ekranizacji cyklu.


komentarze [31]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Aksamitt  - awatar
Aksamitt 09.12.2015 20:06
Czytelniczka

Przecież autorzy to nie są jacyś dyletanci (a przynajmniej miejmy taką nadzieję!) Wiedzą z czym przyjdzie im się zmierzyć skoro zaczęto wydawać ich książki. I jeśli czytelnicy mają tylko klepać ich po plecach, wychwalać, mówić jakie to "cudo" spod ich pióra wyszło to raczej mało to będzie miec wpływu na ich rozwój. A przecież chcemy czytać dobre ,interesujące ksiązki a nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
joaśka  - awatar
joaśka 09.12.2015 19:13
Czytelniczka

Ja tam lubię się wypowiadać kategorycznie o książkach. Po pierwsze, w przypadku słabych książek, to naprawdę małe zadośćuczynienie za koszty związane z kupnem/wypożyczeniem książki i następnie jej przeczytaniem/próbą przeczytania(wydane pieniądze/starte fleki/koszt paliwa/pogorszenie wzroku/niedobre emocje źle wpływające na zdrowie). Czy ktoś nam to zwróci? ;) Po drugie,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
joaśka  - awatar
joaśka 09.12.2015 19:24
Czytelniczka

BagatElko,

oczywiście, że tak. Dochodzi więc zamierzona lub nie próba obrazy inteligencji Czytelnika ;0

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
awatar
konto usunięte
08.12.2015 18:52
Czytelnik

Użytkownik wypowiedzi usunął konto

Aksamitt  - awatar
Aksamitt 08.12.2015 19:36
Czytelniczka

Myślę,że to tak jak z każdym autorem: przeczytaj i wyrób sobie własne zdanie:) Im więcej nazwisk znamy, tym bardziej wyrabia sie nasz literacki gust.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Małgosia  - awatar
Małgosia 08.12.2015 15:53
Czytelniczka

W pełni szanuję gusta innych Czytelników, jednak nie można tak kategorycznie wypowiadać się o jakości książek.
Ja osobiście książki Kasi Bondy czytam z wielką przyjemnością, przeczytałam wszystkie, zaczynając od literatury faktu (Polskie Morderczynie, czy Zbrodnia niedoskonała) po kryminały. Zgadzam się, są wielowątkowe, ale te wątki zawsze bardzo ładnie się wszystkie ze...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Aksamitt  - awatar
Aksamitt 08.12.2015 19:47
Czytelniczka

Ale dlaczego nie możemy wypowiadać się kategorycznie o jakości danych książek? Jeśli, tak jak piszesz, szanujesz gusta innych czytelników to powinnaś dać im prawo do wyrażania zdania, często odmiennego od swojego. I nie chodzi przy tym o bycie złośliwym, ale wyrażenie własnej opinii o przeczytanych książkach, swoich "typach" itd, przeciez po to jesteśmy na tym portalu i po...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Małgosia  - awatar
Małgosia 10.12.2015 16:36
Czytelniczka

Masz rację, polecamy sobie konkretne książki, wypowiadamy się na ich temat i ja sama niektóre polecam, a niektóre "odlecam", ale ocenianie autora, jako osoby, której nie znamy i nie wiemy jaka jest prywatnie to lekkie nadużycie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Aksamitt  - awatar
Aksamitt 11.12.2015 17:06
Czytelniczka

Ale my nie oceniamy autorów prywatnie, bo przecież ich nie znamy. Bazujemy jedynie na ich powieściach, więc stwierdzamy, że ten czy tamten jest naszym zdaniem dobry, a inny, mimo wydania kilku powieści nadal w pisaniu szwankuje. I tyle.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Aksamitt  - awatar
Aksamitt 07.12.2015 21:36
Czytelniczka

Już jestem zmęczona nagłówkami w stylu "królowa polskich kryminałów" albo "kolejny mistrz kryminału ze Skandynawii" itp Właściwie przy autorach skandynawskich to praktycznie na każdej książce widnieje takowy napis i jak tu dojść, który to ten prawdziwy mistrz? JUż nie wspomnę o porównywaniu ich, gdzie każdy (z tych,których poznałam) ma dośc charakterystyczny sposób pisania
...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
miharu  - awatar
miharu 07.12.2015 22:01
Czytelniczka

Może królowa, bo najwięcej książek opchnęła? :) Tak jak Sapkowski to "król fantastyki", bo zalał rynek wiedźminami odpalanymi jeden od drugiego.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Aksamitt  - awatar
Aksamitt 07.12.2015 22:19
Czytelniczka

w takim przypadku żadne z nich nie jest mistrzem w swoim gatunku, a jedynie produktem marketingu;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cush  - awatar
Cush 08.12.2015 11:28
Bibliotekarka

Pani Bonda zasłużyła sobie na taki nagłówek i to nie tylko ilością sprzedaży książek. Nie sugeruję się hasłem "królowa", "najlepsza" itp. Dzięki takim "krzykaczom" wiem, że książka trafia do wielu osób, ale niekoniecznie musi trafić i do mnie. Niestety ile ludzi na świecie tyle gustów :) Dlatego np. uważam, że Pan Sapkowski w pełni zasługuje na miano Króla fantastyki...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Aksamitt  - awatar
Aksamitt 08.12.2015 20:01
Czytelniczka

Mnie nawet nie chodzi konkretnie o p. Katarzynę, czepiam się tutaj takich typowo marketingowych chwytów, bo bardziej (np gdy sie nie zna autorów)zachęci umiejętne porównanie charakteru książek, sposobu kreacji bohaterów, czy np autora mniej znanego do już mającego pozycję na rynku,właśnie przez fakt że to albo tamto mają ze sobą wspólnego(o ile mają!) niż tego typu puste...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
miharu  - awatar
miharu 09.12.2015 10:42
Czytelniczka

Nie mam nic do Sapkowskiego, sagę o Geralcie bardzo lubię. :) Książek pani Bondy nie znam, więc też nic do niej nie mam.;) Moja wypowiedź nie miała być krytykanctwem, tylko próbą wyjaśnienia, skąd tytuł królewski - zapewne od popularności, ilości czytelników, książek.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cush  - awatar
Cush 11.12.2015 08:56
Bibliotekarka

miharu cieszę się, że nie masz nic ani do p. Sapkowskiego ani do Geralta :D ... a tak na poważnie, to niestety nie pracuję w marketingu więc nie mam za bardzo fachowej wiedzy w temacie promowania książek, jednak uważam, że właśnie tak jak nazwałam wcześniej słowa - królowa, najlepsza, jedyna w swoim rodzaju itp. - krzykaczami, mają za zadanie przyciągnąć czytacza i tyle,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Piotr Podgórski - awatar
Piotr Podgórski 07.12.2015 21:08
Bibliotekarz

Przeczytałem cześć pierwszej i jakoś się nie zapaliłem. Zbyt dużo wątków, generalnie misz-masz. Pozostałe sobie odpuszczam.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Katarzyna  - awatar
Katarzyna 07.12.2015 20:28
Czytelnik

Książki Bondy z tomu na tom są coraz słabsze. Okularnik to masa straconego papieru a lasy umierają. Bonda ma nadzieje, że ilość przejdzie w jakość, ale nic z tego. Gdyby zrobić taki szum medialny Konradowi Lewandowskiemu, Mariuszowi Wollnemu albo Marcinowi Wrońskiemu to ho ho, było by z tego sporo pożytku. A tak promuje się gnioty, w których drugorzędne wątki z...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
miharu  - awatar
miharu 07.12.2015 21:59
Czytelniczka

Wollny to dopiero gniot. Przynajmniej "Oblicze pana", a co do reszty, to nie wiem. ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
ZaaQazany  - awatar
ZaaQazany 08.12.2015 13:55
Czytelnik

Podyskutowałbym czy Wroński tez z tomu na tom nie jest co raz słabszy a Maciejewski co raz mniej pociągający... Jak też Krajewski... I tak dalej...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Batalia  - awatar
Batalia 08.12.2015 16:36
Czytelniczka

Wokół Przewodasa to jest akurat szumu aż nadto - tyle, że negatywnego.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Katarzyna  - awatar
Katarzyna 08.12.2015 18:56
Czytelnik

Wollny to Kacper. Senior i Junior. To krew Inków. Oblicze pana faktycznie słabe. Reszta genialna, ale to trzeba mieć odpowiednie zasoby wiedzy. A książek Przewodasa nikt nie reklamuje, przynajmniej kryminałów retro

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Czytajka  - awatar
Czytajka 07.12.2015 14:56
Czytelniczka

No proszę... Fajnie, fajnie, ale trochę szkoda, że to za rok :D

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Jeżynka  - awatar
Jeżynka 07.12.2015 14:01
Czytelniczka

Nie ma to jak przemyślana strategia promocyjna. Premiera za rok a my już o niej rozmawiamy. Pani Bonda to rzeczywiście królowa ale PR. Machina odpalona, oczekiwanie podsycone a za rok będzie szał i pierwsze miejsce w Top 10. Tak sto się robi.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cush  - awatar
Cush 08.12.2015 11:21
Bibliotekarka

Nie rozumiem oburzenia. Niestety ale książki tak właśnie się promuje, na rok przed ich wydaniem, a nie na tydzień czy na dzień, przed ustawieniem jej na półce w księgarni :) To wcale nie jest zły zabieg, a wręcz przeciwnie. Kiedy czeka się na kilkanaście kontynuacji (różnych autorów), to taka informacja (przynajmniej dla mnie), jest bardzo pomocna. Problem raczej pojawia...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
EmKa  - awatar
EmKa 07.12.2015 13:25
Czytelnik

Po wizualizacji sądząc - będzie tego jakieś 1112 stron:-P

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
miharu  - awatar
miharu 07.12.2015 22:02
Czytelniczka

Taka grubość tomiszcza osłabia na starcie. Są pewne granice, a mnie na widok tego obrazka odechciało się czytać. ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się