Opinie użytkownika
"Za drzwiami" to krótka książka, ale niestety trochę zajęło mi jej przeczytanie, ponieważ strasznie mi się dłużyła... Autor się powtarzał, przez co akcja długo się rozwijała i była monotonna. Jedynie choroba mamy głównego bohatera nadawała charakteru tej historii i sprawiła iż mu współczułam. Wątek podróży w czasie niestety nie został zbytnio rozwinięty, a historia nagle...
więcej Pokaż mimo toTa książka mnie zawiodła. Zaintrygował mnie opis oraz pierwsze strony, gdzie czuje się jej enigmatyczny klimat. Niestety z każdym kolejnym rozdziałem autorka dokłada coraz więcej tajemnic, które nakładają się na wcześniejsze. W efekcie czujemy ich natłok, po czym wiele kwestii nie zostaje w ogóle wytłumaczonych... Bohaterzy są słabo wykreowani, ale barwne opisy ratują...
więcej Pokaż mimo toNiezbyt lubię lektury szkolne, chociaż zdarzają się czasem takie, które mi się spodobają, ale ta szczególnie nie przypadła mi do gustu. Mimo iż ma zaledwie 69 stron, męczyłam ją aż 3 dni. Nie podobał mi się język ani nie miała dla mnie za bardzo sensu. Przyznałam jej 3 gwiazdki tylko ze względu na poruszoną tematykę. Nie polecam...
Pokaż mimo to"Dobra pani" Elizy Orzeszkowej jest mistrzowsko napisaną nowelą. Poznajemy pięcioletnią sierotę, Helkę, którą Janowa, żona mularza, przyprowadza za rączkę do domu "dobrej pani", Eweliny Krzyckiej. Ta ostatnia to zamożna, bezdzietna wdowa, oferującą swą opiekę biednej dziewczynce. Z początku traktuje ją jak własną córkę, jednak po pewnym czasie dziecko zaczyna ją nudzić. To...
więcej Pokaż mimo toNowela "A... b... c..." Elizy Orzeszkowej opowiada o Joannie Lipskiej, córce nauczyciela, która po jego śmierci zostaje sama z bratem. Ciężko im się żyje we dwoje, gdyż zarabia tylko Mieczysław(w dodatku bardzo mało), a jego siostra zajmuje się jedynie domem i nic nie wnosi do ich wspólnego budżetu. Zyskali jednak szansę na lepsze życie, gdy ich sąsiadka, Rożnowska,...
więcej Pokaż mimo to"Mendel Gdański" to nowela godna polecenia. Nie bez powodu znalazła się ona w kanonie lektur gimnazjalnych. Opowiada bowiem historię Żyda, Mendla Gdańskiego, który od wielu lat mieszka w Polsce i zarabia na życie uczciwą pracą. Jego dzieci są już dorosłe, ale ma wnuka, z którym mieszka pod jednym dachem. Oboje nigdy by się nie spodziewali po Polakach czegoś takiego, co ich...
więcej Pokaż mimo to
Przeczytałam "Buszującego w zbożu", ponieważ jest to moja lektura szkolna. Zabrałam się do jej czytania z zainteresowaniem, ale na początku mnie nie wciągnęła i już prawie bym się poddała, gdyby nie moja przyjaciółka, która mi ją bardzo polecała, za co jestem jej wdzięczna. Przebrnęłam zatem przez początek, i (o dziwo!) książka mnie bez reszty pochłonęła!
Autor opisał w...
"Nie do pary" to powieść, która mnie zachwyciła już od pierwszych stron. Nie sądziłam, że można aż tak bardzo zżyć się z bohaterami książki, a jednak! Przeżywałam wszystkie sytuacje wspólnie z Alkiem, często go krytykując, ale też wspierając. Czułam to, co on, analizowałam zachowania innych razem z nim, przewidywałam przyszłość. Podczas czytania ani chwili się nie nudziłam,...
więcej Pokaż mimo toBardzo lubię książki Rosie Rushton i ta także przypadła mi do gustu. Skupia się ona na perypetiach Tory i jej paczki, do której należą: Ella, Peppa, Christy i Hanna, która usilnie próbuje do nich dołączyć(na dodatek rodzice zmuszają Tory do tolerowania Hanny). Od samego początku wszystkie dobrze się dogadywały. Zanim nie pojawiła się Hanna. Zdołała bowiem ona nieźle namącić...
więcej Pokaż mimo to
Jestem świeżo po lekturze "Lata opowieści" i z czystym sumieniem mogę ją polecić(czasem nie mogłam zasnąć, ponieważ byłam ciekawa, co dalej. ;-)). Powieść ta porusza poważne problemy takie, jak tyrania domowa, strach przed nią i ucieczka.
To właśnie spotkało Ellie, Grace i ich matkę(Karin). Uciekają one bowiem nocą od ojca(Adama), który się nad nimi znęcał i bił matkę....
Przeczytałam "Alchemika" Paula Coelho w pierwszej klasie gimnazjum, tuż przed wakacjami i muszę przyznać, że dała do myślenia. Przede wszystkim nad sensem życia. Rozumiem, że nie wszyscy lubią tego typu lektury, ale mimo wszystko warto po nią sięgnąć. ;)
Pokaż mimo to"10 minut rowerem" to moje drugie spotkanie z twórczością Idy Pierelotkin(wcześniej przeczytałam "Dwie połówki pomidora", do zapoznania się z którą również serdecznie zachęcam)i na pewno nie ostatnie! Czytając tę pozycję, bardzo miło spędzałam czas, ponieważ historia Karoliny Słomki niesamowicie wciąga. ;) Ta lektura opowiada o jej wakacyjnych perypetiach, gdy mieszkała z...
więcej Pokaż mimo toAdam Mickiewicz jest polskim poetą romantycznym, który zasłużył na miano wieszcza, dzięki swojej fenomenalnej twórczości. Bardzo podobało mi się czytanie jego ballad itd., a w szczególności ballada "Lilije", którą omawiałam w szkole i musiałam znać do pierwszego etapu tegorocznego konkursu kuratoryjnego z jęz. pol. Pani od jęz. pol. włączyła nam na lekcji niesamowitą...
więcej Pokaż mimo to
"Przygody Sindbada Żeglarza" autorstwa Bolesława Leśmiana to bardzo ciekawa przygodowa książka, oparta na wątku zaczerpniętym z "Baśni z tysiąca i jednej nocy".
Pewnego razu główny bohater, Sindbad, otrzymuje list od Diabła Morskiego, w którym jest zachęcany do podróżowania po świecie. Nawet nie podejrzewa, co go czeka i po krótkim zastanowieniu się postanawia wyruszyć...
Nie wiem, jak inni mają, ale ja osobiście uwielbiam czytać sztuki. Uważam, że są wspaniałe, pomimo tak małej ilości stron. Szybko się je czyta i wciągają Czytelnika od niemalże pierwszej strony.
Z tą też tak było. Historia naiwnego Orgona, oszukanego przez Tartuffe'a, bardzo mnie zaciekawiła i dlatego przeczytałam ją w krótkim czasie. Ale o czym tak naprawdę opowiada ta...
Uwaga! Chciałabym Was ostrzec, że moja opinia może być spoilerem, ze względu na umieszczenie przeze mnie cytatu z zakończenia. Decyzja należy do Was, czy chcecie dalej czytać. :D
Książka pt.: "E.T. Przygody istoty pozaziemskiej na Ziemi" opowiada piękną historię przyjaźni chłopca z sędziwym botanikiem.
Pewnego razu E.T.- pozaziemski uczony- przyleciał na Ziemię, wraz z...
"Rekreacje Mikołajka" to kolejna część z serii, opowiadająca o przygodach, znanego wszystkim Czytelnikom, chłopca. =) Niby to samo, a jednak nie zachwyciła mnie ona jak poprzednie. Właściwie, chyba tylko jedna rzecz zdołała mnie rozśmieszyć. Pomimo tego, iż jest krótka, jej lektura niesamowicie mi się dłużyła i byłam bardzo szczęśliwa, gdy ją mogłam już zwrócić do...
więcej Pokaż mimo to"Dziś 13, jutro 30" to opowieść o trzynastoletniej Jennie, która pragnęła od zawsze należeć do "fajnych" osób w jej szkole, ale tamci jej nie akceptowali i ją odrzucali. Urządziła więc imprezę urodzinową, aby spróbować się im przypodobać. Nic z tego, wszyscy ją oszukali i sobie poszli, tuż po tym jak zabrali referaty, które za nich napisała, aby do niej przyszli. Jej...
więcej Pokaż mimo to