Opinie użytkownika
Na zboczu góry Ewa Bauer- Autorka znana z książek obyczajowych, jej debiut w gatunku thriller. Nigdy nie wkładam osób do jakiejś przegródki, jeżeli pisarz chce sprawdzić się w innym gatunku to mocno kibicuje i trzymam kciuki. Z ciekawością sięgam po ich nowe wcielenie. Początek troszeczkę dłuższy ale nie przeszkadza w odbiorze całości. Hiszpania bardzo mnie urzekła i...
więcej Pokaż mimo to"Prawo do moralności" Pisarz Adrian - Moje pierwsze spotkanie z autorem. Gwałt jest odebraniem godności i życia. Czy jest to dramat osoby skrzywdzonej? Mówić i zgłaszać, czy milczeć? Czy sprawcy są bezkarni? I najważniejsze pytanie:czy mamy prawo osądzać decyzje podjęte przez zgwałconą kobietę? Książka przeczołgała mnie okrutnie ale warto ją przeczytać. Czasami warto...
więcej Pokaż mimo toCarpe diem. To nie tylko znane hasło, to także tytuł książki. Czytając odkryłam inną Ewę, autorka dotknęła trudnego tematu. Bohaterka ma cudowne życie, męża, który zapewnia jej życie na wysokim poziomie, dorosłe dzieci. Czego można chcieć więcej? A jednak można i trzeba pragnąć tego co dla każdej z nas ważne. Gratuluję bohaterce odwagi do spełnienia, a raczej odkrycia co...
więcej Pokaż mimo to„Wyszedł z domu i nie wrócił” Iwona Mejza – Pierwsza książka autorki, którą miałam przyjemność przeczytać i na pewno nie ostatnia. Podoba mi się styl i sposób pisania Pani Iwony. Czytając miałam wrażnie, że oglądam film.Słowo pisane stało się ekranem. Czy w dzisiejszych czasach można zniknąć? Czy jest możliwe, że nikogo nie zdziwi brak sąsiada, kolegi lub znajomej? Nie...
więcej Pokaż mimo to„Śmierć tłumacza” Paweł Pollak – Moje pierwsze spotkanie z literaturą Pana Pawła. Czy istnieje zbrodnia doskonała? Czy wszystko można zatuszować? Widać u autora fascynację porucznikiem Columbo i Striegiem Larssonem, miło było cofnać się w czasie i wspominać swoje doznania po lekturze „Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet”. Czasami czułam rozdrażnienie do bohaterów, ale o to...
więcej Pokaż mimo to„Córka generała” Magdalena Witkiewicz Official – Książka, którą będę pamiętać długo. Historia miłości, nadziei, strachu, odwagi i radości. Autorka zawarła wszystkie emocje i to w badzo dużej dawce. W dodatku akcja rozgrywa się w Gdańsku. Mam ochotę na spacer po Wrzeszczu, kawę w Perle Bałtyku- było tam spotkanie z Magdą. Czas, w którym żyją bohaterowie jest pełen zawirowań,...
więcej Pokaż mimo to„Zapomniany” Adrian Bednarek – Tego autora nie mogę pominąć w swoich lekturach. Czy prześladowca może stać się ofirą? Jak bardzo trzeba zostać upodlonym, żeby docenić „normalne” życie? W trakcie czytania czułam na zmianę, współczucie dla głównego bohatera ale również odrazę. Nie jestem w stanie ogarnąć rozumem postępowania i motywów „zabawy’. Czułam fizyczny i psychiczny...
więcej Pokaż mimo to„Ogniste serca” Ewa Popławska – druga część sagi, której akcja związana jest z Pomorzem. Losy bohaterów wplecione w historię Polski są powtórką ze szkoły podstawowej i jednocześnie nowym spojrzeniem na tamte czasy. Opisy Gdańska, ludzi i ich życia wprowadzają czytelnika w tamten klimat. Miłość, wojna, intrygi istaniały również wtwdy. Historia bohaterów, którą możemy...
więcej Pokaż mimo to„Zgon wrześniowego solenizanta” Agnieszka Pruska – kolejne spotkanie z Gromskim, który już przyzwyczaił mnie do tego, że wpada w kolejne tarapaty. Tym razem solenizant niestety nie zakończył swojej imprezy tak, jak planował. Kto i dlaczego postanowił go zabić? Kolejna część z cyklu 12 opowiadań. Bardzo mi się podoba taka wersja Agnieszki. Z niecierpliwością czekam na...
więcej Pokaż mimo to„Śmierć przyjdzie ze wschodu” Artur Kawka i Monika Wysocka – Jeżli znacie ten duet to nie trzeba zbytnio reklamować książki. Jeżeli nie, to polecam tę pozycję. Czy książka jest dla tylko mężczyzn? Niekoniecznie, jeżeli jesteś kobietą, która lubi szybką akcję i adrenalinę to jest pozycja dla Ciebie. Temat bardzo na czasie, czasami mam wrażenie, że autorzy trochę wyprzedzają...
więcej Pokaż mimo to„Ciało poniekąd ponętne” Agnieszka Pruska – Alicja i Julia na wakacjach - czy pandemia uchroni je przed kolejnymi nieboszczykami? Czy „śledztwo” się uda i rozwiążą kolejną zagadkę? Wyobraźnia dziewczyn nie ma granic i działa również na mnie. Jedno jest pewne, dobra zabawa i salwy śmiechu gwarantowane. Mam tylko jedną przestrogę dla czytelników : nie czytajcie tej książki w...
więcej Pokaż mimo to„Kocham Cię mimo wszystko” Małgorzata Lis – Bardzo lubię book tour i staram się jak najczęściej brać w nich udział. Dlaczego? Poznaję nowych autorów i autorki, nie ma ryzyka „kiepskiego zakupu” ponieważ książka jest na chwilę. Jednak „Ta” książka została ze mną dłużej.To pierwsza książka Wydawnictwa eSPe jaką czytałam. Jest tam wiara, nadzieja, miłość i ból. Nie jest do...
więcej Pokaż mimo to„Co dwie głowy to nie jedna” Anita Scharmach – Kolejna książka Anity, po którą sięgnęłam z radością. Nie myślałam, że wzbudzi we mnie tyle emocji. Jest złość, były łzy i śmiech. Ciężko mi pisać nie zdardzając fabuły. Życie pisze najwspanialsze scenariusze, ale trzeba być dobrym słuchaczem i jeszcze wspanialszym Pisarzem ( w tym wypadku Pisarką) aby przelać to wszystko na...
więcej Pokaż mimo to„Kołysanka dla Łani” Ewa Formella – jest to trzecia część nawiązująca do czasów wojennych. Zawsze boję się sięgać po te pozycje. Czasy wojny to cierpienie, strach, ale też miłość, walka o wolność. Pisarka opowiada historię bardzo płynnie przenosząc czytelnika z czasów współczesnych do okupacji. Wspomnienia wiecznie żywe w pamięci tych, którzy przeżyli ten trudny czas. Ewa...
więcej Pokaż mimo to„Walcząc z przeszłością” Małgorzata Brodzik – debiut, ale z przytupem i to mocnym. Temat już kilkakrotnie podejmowany przez autorów, przemoc i nie tylko. Książka, której nie da się przeczytać w jeden dzień, za dużo emocji. Bardzo mną wstrząsnęła i napewno nie zapomnę o niej tak szybko. Jedyne co mi trochę zgrzytało to za duża dojrzałość bohaterki, może to zabieg celowy?...
więcej Pokaż mimo to„Pod złą gwiazdą” - Tego typu książek unikałam do tej pory, jakoś nie mogłam się przekonać do historycznych aspektów. Autorka mile zaskoczyła mnie wplatając w opowieść właśnie elementy historyczne. Na tyle się rozczytałam, że książka w 2 dni „sama się przeczytała”. Nie trzeba żyć w konkretnych czasach aby doświadczyć miłości i stracić ją. Z niecierpliwością czekam na...
więcej Pokaż mimo to„Mam na imię Ania” @Anita Scharmach – Bardzo dojrzała, pełna emocji i wciągająca lektura. Historia już kilkakrotnie poruszana przez autorów, jednakże sposób, w jaki Anita pokazała problem znęcania się - jest inny. Na ile pozwalamy drugiej osobie? Ile twarzy tak naprawdę mamy? Kto „zasługuje” na miłość? Te pytania i wiele innych męczyło mnie po lekturze tej książki. Trochę...
więcej Pokaż mimo to„To nie jest amerykański film” Nadia Szagdaj – Jeden z lepszych kryminałów, jakie ostatnio przeczytałam. Pomysł na fabułę i akcja książki bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Czekała dosyć długo na swoją kolej, ale warto było po nią sięgnąć. Nie jest to typowy kryminał, zwroty akcji i ich konsekwencja zaskakują. Zakończenie jest mega szokujące. Jest to książka, której nie...
więcej Pokaż mimo to„Zdradzona” @Magdalena Krauze – Kolejna książka tej autorki, którą pochłonęłam w jeden wieczór. Temat zdrady jest wałkowany od lat na róże strony, jednakże Magdzie udało się tak przedstawić problem, że trzymałam kciuki, żeby Joanna się nie poddała. Często bliskie otoczenie mów nam co powinnyśmy zrobić, co czuć, a nie obchodzi ich jak się czujemy i co odczuwamy. Czy...
więcej Pokaż mimo to„Szadź” Igor Brejdygant – Pierwsza książka tego autora, którą miałam przyjemność przeczytać. Historia kryminalna wciągnęła mnie od 1 strony. Komisarz Agnieszka Polkowska ściga mordercę. Jako jedyna jest przekonana, że jest to seryjny morderca. Na swoim koncie ma zabójstwa osiemnastolatek, dziewcząt, które marzą o przyszłości, miłości i bezpieczeństwie. Jest to książka pełna...
więcej Pokaż mimo to