Unity i C#. Podstawy programowania gier
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2018-04-02
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-04-02
- Liczba stron:
- 176
- Czas czytania
- 2 godz. 56 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328343900
Zdobądź pracę marzeń — zostań programistą Unity!
Poznaj środowisko pracy
Naucz się tworzyć sceny
Buduj ciekawe projekty
Unity to zintegrowane środowisko umożliwiające tworzenie trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier oraz różnego rodzaju interaktywnych treści, takich jak wizualizacje i animacje komputerowe. Wieloplatformowość rozwiązania, prostota używania, bogate funkcje, możliwość generowania materiałów prezentowanych na różnych urządzeniach oraz obsługa różnych języków skryptowych zadecydowały o niezwykłej popularności Unity i spowodowały, że to jeden z najczęściej wykorzystywanych silników gier komputerowych.
Jeśli marzysz o karierze twórcy gier, lecz obawiasz się, że nie uda Ci się opanować sztuki programowania, przekonaj się, że to wcale nie jest takie trudne! Dzięki tej książce sprawnie i pewnie wkroczysz w świat tworzenia gier komputerowych za pomocą języka C# w środowisku Unity. Szybko się dowiesz, co trzeba zrobić, aby opanować niezbędne podstawy. Za sprawą dobrze przemyślanych lekcji osiągniesz kolejne stopnie wtajemniczenia, a zadania i podpowiedzi umożliwią Ci utrwalenie swojej wiedzy i sprawdzenie jej w praktyce. Bez nadmiaru teorii i prosto do celu — właśnie tak nauczysz się Unity!
Instalacja i przegląd środowiska pracy
Podstawowe operacje i komponenty Unity
Tworzenie skryptów oraz kompilacja projektu
Inżynieria oprogramowania, procesy i dokumentacja
Podstawy programowania w języku C#
Typy danych i konstrukcje programistyczne
Debugowanie programu i używanie zewnętrznego kodu
Tworzenie gier z Unity? To nic trudnego!
Jacek Ross - ma wieloletnie doświadczenie w programowaniu i tworzeniu oprogramowania. Jest autorem popularnych książek na temat PHP i bezpiecznego programowania: PHP i HTML. Tworzenie dynamicznych stron WWW, Bezpieczne programowanie. Aplikacje hakeroodporne i PHP5. Bezpieczne programowanie. Leksykon kieszonkowy. Kontakt: www.ejr.com.pl
Ewa Ross - blogerka, dziennikarka, autorka kursów. Ma doświadczenie menedżerskie. Prywatnie pasjonatka fotografii.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 8
- 6
- 5
- 2
- 2
- 1
- 1
Opinia
No właśnie książka jest (kolejnym) przykładem jak autorzy nie rozumieją potrzeb czytelnika i wykazuje wszystkie grzechy popełniane przez autorów, którzy patrzą przez pryzmat swojej wiedzy na zasadzie że język chińskie jest łatwy. Tak - dla Chińczyka. Oto błędy:
- brak wyczucia grupy docelowej. W wypadku programowania gier będzie to młody, niecierpliwy człowiek płci męskiej, który chciałby napisać grę o strzelaniu do wrogów, albo się pościgać. A tu mamy przez całą książkę jakieś doniczki, konewki i masy jabłkowe. Mało zachęcające.
- brak wyczucia, czego chciałby czytelnik w pierwszej kolejności się nauczyć. Podnieść i przenieść przedmiot, wsiąść do samochodu (np. tego ze Standard Asset), pozostawić ślady po pociskach, zapalić i zgasić latarkę, zaprogramować zapadnie zmroku. A nie podlewać doniczki z pomidorami.
- brak pewnych informacji, które stopują czytanie i każą grzebać w internecie. Np. Brak informacji, że Standard Assets trzeba najpierw zaciągnąć z Asset Store. To dowód na to, że mądrzy (autorzy), nie wiedzą czego nie wiedzą uczniowie.
- dotyczy wszystkich kodów źródłowych wszystkich książek o programowaniu. Brak graficznego rozróżnienia które wyrażenia kodu są zastrzeżone, a które własne. Akurat w tej książce nazwy własne są po polsku, więc można się domyślić.
- "nie przejmuj się, że nie rozumiesz, to będzie wyjaśnione w dalszej części książki ". To mnie jakoś szczególnie irytuje. Albo powinno być tu jakieś wstępne wyjaśnione na miejscu, albo powinien być odnośnik do miejsca w którym to jest wyjaśnione. Widzę np. coś takiego: OnCollisionEnter(Collision collision) to nie wiem, czy ktoś się jąka,, czy robi sobie żarty. Chcę wiedzieć tu i teraz o co chodzi.
- no i najgorsze jak skrypt nie działa. Albo jakieś alerty, albo kolor kuli się nie zmienia, a miał się zmieniać. Może dlatego, że kody pisane są fragmentarycznie i łatwo zrobić błąd. Albo może nie ta wersja C#, albo ... ? Po kilku kwadransach prób odchodzi chęć do dalszego czytania.
Inna książka pisana w tym samym stylu, od której odpadłem to "Wstęp do programowania w języku C#" Adama Boducha.
Dla mnie wzorem inteligentnych książek, które rozumieją potrzeby czytelnika, i prowadzą wykład czytelnie i zrozumiale są np. "Unity. Przewodnik projektanta gier", autor Mike Geig albo "Python dla każdego", autor Michael Dawson. Ja przy czytaniu tych książek nie miałem powyższych problemów.
No właśnie książka jest (kolejnym) przykładem jak autorzy nie rozumieją potrzeb czytelnika i wykazuje wszystkie grzechy popełniane przez autorów, którzy patrzą przez pryzmat swojej wiedzy na zasadzie że język chińskie jest łatwy. Tak - dla Chińczyka. Oto błędy:
więcej Pokaż mimo to- brak wyczucia grupy docelowej. W wypadku programowania gier będzie to młody, niecierpliwy człowiek płci męskiej,...