Unity i C#. Podstawy programowania gier

Okładka książki Unity i C#. Podstawy programowania gier
Ross EwaJacek Ross Wydawnictwo: Helion informatyka, matematyka
176 str. 2 godz. 56 min.
Kategoria:
informatyka, matematyka
Wydawnictwo:
Helion
Data wydania:
2018-04-02
Data 1. wyd. pol.:
2018-04-02
Liczba stron:
176
Czas czytania
2 godz. 56 min.
Język:
polski
ISBN:
9788328343900
Średnia ocen

                4,3 4,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Sztuczna inteligencja 2041. 10 wizji przyszłości Kai-Fu Lee, Chen Qiufan
Ocena 6,9
Sztuczna intel... Kai-Fu Lee, Chen Qi...
Okładka książki Fascynujące liczby pierwsze i hipoteza Riemanna Barry Mazur, William Stein
Ocena 8,0
Fascynujące li... Barry Mazur, Willia...
Okładka książki Kafka w praktyce. Przetwarzanie strumieniowe i potoki danych o dużej skali. Wydanie II Shapira Gwen, Krit Petty, Rajini Sivaram, Palino Todd
Ocena 7,5
Kafka w prakty... Shapira Gwen, Krit ...
Okładka książki Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym Jordan Goldmeier, Alex Gutman
Ocena 7,9
Analityk danyc... Jordan Goldmeier, A...
Okładka książki Git dla profesjonalistów. Wydanie II Scott Chacon, Ben Straub
Ocena 8,0
Git dla profes... Scott Chacon, Ben S...
Okładka książki Metodologia i statystyka. Przewodnik naukowego turysty. Tom 1 Aleksandra Arciszewska-Leszczuk, Natalia M. Józefacka, Mateusz F. Kołek
Ocena 10,0
Metodologia i ... Aleksandra Arciszew...
Okładka książki Microsoft Power BI. Jak modelować i wizualizować dane oraz budować narracje cyfrowe. Wydanie II Schacht Bradley, Knight Devin, Ostrowsky Erin, Pearson Mitchell
Ocena 7,0
Microsoft Powe... Schacht Bradley, Kn...

Oceny

Średnia ocen
4,3 / 10
4 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
18
12

Na półkach:

No właśnie książka jest (kolejnym) przykładem jak autorzy nie rozumieją potrzeb czytelnika i wykazuje wszystkie grzechy popełniane przez autorów, którzy patrzą przez pryzmat swojej wiedzy na zasadzie że język chińskie jest łatwy. Tak - dla Chińczyka. Oto błędy:
- brak wyczucia grupy docelowej. W wypadku programowania gier będzie to młody, niecierpliwy człowiek płci męskiej, który chciałby napisać grę o strzelaniu do wrogów, albo się pościgać. A tu mamy przez całą książkę jakieś doniczki, konewki i masy jabłkowe. Mało zachęcające.
- brak wyczucia, czego chciałby czytelnik w pierwszej kolejności się nauczyć. Podnieść i przenieść przedmiot, wsiąść do samochodu (np. tego ze Standard Asset), pozostawić ślady po pociskach, zapalić i zgasić latarkę, zaprogramować zapadnie zmroku. A nie podlewać doniczki z pomidorami.
- brak pewnych informacji, które stopują czytanie i każą grzebać w internecie. Np. Brak informacji, że Standard Assets trzeba najpierw zaciągnąć z Asset Store. To dowód na to, że mądrzy (autorzy), nie wiedzą czego nie wiedzą uczniowie.
- dotyczy wszystkich kodów źródłowych wszystkich książek o programowaniu. Brak graficznego rozróżnienia które wyrażenia kodu są zastrzeżone, a które własne. Akurat w tej książce nazwy własne są po polsku, więc można się domyślić.
- "nie przejmuj się, że nie rozumiesz, to będzie wyjaśnione w dalszej części książki ". To mnie jakoś szczególnie irytuje. Albo powinno być tu jakieś wstępne wyjaśnione na miejscu, albo powinien być odnośnik do miejsca w którym to jest wyjaśnione. Widzę np. coś takiego: OnCollisionEnter(Collision collision) to nie wiem, czy ktoś się jąka,, czy robi sobie żarty. Chcę wiedzieć tu i teraz o co chodzi.
- no i najgorsze jak skrypt nie działa. Albo jakieś alerty, albo kolor kuli się nie zmienia, a miał się zmieniać. Może dlatego, że kody pisane są fragmentarycznie i łatwo zrobić błąd. Albo może nie ta wersja C#, albo ... ? Po kilku kwadransach prób odchodzi chęć do dalszego czytania.
Inna książka pisana w tym samym stylu, od której odpadłem to "Wstęp do programowania w języku C#" Adama Boducha.
Dla mnie wzorem inteligentnych książek, które rozumieją potrzeby czytelnika, i prowadzą wykład czytelnie i zrozumiale są np. "Unity. Przewodnik projektanta gier", autor Mike Geig albo "Python dla każdego", autor Michael Dawson. Ja przy czytaniu tych książek nie miałem powyższych problemów.

No właśnie książka jest (kolejnym) przykładem jak autorzy nie rozumieją potrzeb czytelnika i wykazuje wszystkie grzechy popełniane przez autorów, którzy patrzą przez pryzmat swojej wiedzy na zasadzie że język chińskie jest łatwy. Tak - dla Chińczyka. Oto błędy:
- brak wyczucia grupy docelowej. W wypadku programowania gier będzie to młody, niecierpliwy człowiek płci męskiej,...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    8
  • Przeczytane
    6
  • Posiadam
    5
  • Informatyka
    2
  • Teraz czytam
    2
  • Nauka
    1
  • Posiadam ebook
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Unity i C#. Podstawy programowania gier


Podobne książki

Przeczytaj także