Ugotuj swój biznes. Historie miłośników jedzenia, którzy swoją pasję zmienili w karierę
- Kategoria:
- kulinaria, przepisy kulinarne
- Seria:
- INSPIRIO
- Tytuł oryginału:
- Cooking Up a Business: Lessons from Food Lovers Who Turned Their Passion into a Career — and How You Can, Too
- Wydawnictwo:
- Illuminatio
- Data wydania:
- 2014-05-28
- Data 1. wyd. pol.:
- 2014-05-28
- Liczba stron:
- 224
- Czas czytania
- 3 godz. 44 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788363965419
- Tłumacz:
- Marcin Barski
- Tagi:
- biznes gotowanie Marcin Barski
Jeśli na co dzień wypiekasz pyszne chleby na zakwasie, latem przygotowujesz setki słoiczków z przetworami, a w weekendy twoja kuchnia zamienia się w małą cukiernię. Jeśli znajomi i rodzina nie mogą wyjść z podziwu nad twoimi zdolnościami kulinarnymi, a ty zaczynasz się zastanawiać, czy nie warto zamienić swojej pasji w biznes… koniecznie sięgnij po tę inspirującą publikację.
Autorka – Rachel Hofstetter – zaprezentowała w niej sylwetki amerykańskich przedsiębiorców gastronomicznych, którzy zarabiają na swojej miłości do gotowania. Od smakowych maseł czekoladowych, przez domową granolę i sos do spaghetti, po wina kalifornijskie w przystępnych cenach, otrzymujemy wgląd w inspirującą różnorodność branży kulinarnej, poznajemy przedsiębiorców, ich poświęcenie i drogę do sukcesu.
Dzięki tym wywiadom, otrzymasz praktyczne wskazówki, jak odnieść sukces w branży gastronomicznej, oraz: jak bez znajomości i doświadczenia stworzyć markę rozpoznawalną na rynku krajowym; jak umówić się na spotkanie z handlowcami dużych sieci handlowych; co musisz wiedzieć o prawnych regulacjach rynku spożywczego; dlaczego mały budżet początkowy może okazać się twoim sprzymierzeńcem; jakie są rady dla firm zajmujących się produktami bezglutenowymi, organiczną żywnością, winami i napojami alkoholowymi; co każdy przedsiębiorca chciałby usłyszeć już na pierwszym etapie zakładania firmy; dlaczego robienie tego, co się kocha, jest zawsze dobrym pomysłem.
Dowiedz się, jak swoje ulubione potrawy zmienić w dobrze prosperujący biznes kulinarny.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 29
- 20
- 11
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Ugotuj swój biznes. Historie miłośników jedzenia, którzy swoją pasję zmienili w karierę
Dodaj cytat
Opinia
Po pierwsze tytuł tej książki jest niezbyt zgodny z jej zawartością - słowo "ugotuj" kojarzy się z gastronomią, zatem taka pozycja literacka, gdy co drugi Polak marzy o otwarciu własnej knajpki nie mając przy tym zielonego pojęcia nie tylko o prowadzeniu takiego biznesu, ale i gotowaniu, byłaby bardzo pożądana na naszym rynku. Niestety, opisane przykłady biznesowych przedsięwzięć dotyczą bardziej produkowania żywności (np. wytwarzania musli, nugatu, czekolady), a to jednak nie to samo, co gotowanie. Zatem już samo to było dla mnie sporym rozczarowaniem.
Po drugie "Ugotuj swój biznes" to typowo amerykański poradnik, w którym odzwierciedla się różnica w mentalności polskiej i amerykańskiej. W Stanach najwyraźniej ciągle aktualne jest marzenie o zrobieniu kariery od pucybuta po milionera, z tym że okazuje się, że tam się to sprawdza, dzięki ciężkiej pracy. U nas niestety jest z tym gorzej i często bardziej prawdziwe okazuje się powiedzenie, że pierwszy milion trzeba ukraść. Obyczajowość a także realia ekonomiczne Stanów tak bardzo różnią się od naszych rodzimych, że czasem tego, o czym czytamy w amerykańskich książkach, w tym także w tej, w ogóle nie da się zastosować do nas. Pełno tu frazesów obecnych w reklamówkach firm oraz amerykańskich przemowach motywacyjnych: mowa jest o innowacyjności, brandingu, wyjątkowym zespole,wzroście, etc. Dużo się mówi o projektowaniu logo i stworzeniu marki, co wydaje mi się na wyrost w przypadku małych firm. Ponadto wszystkie historie opisane w tej książce są bardzo podobne do siebie, więc tak naprawdę wystarczyłoby przeczytać jedną, czy dwie - przy kolejnych książka staje się bardzo nudna i powtarzalna. Efekt był taki, że z zainteresowaniem przeczytałam dwa rozdziały, a przez pozostałe brnęłam, jak przez drogę krzyżową.
Po pierwsze tytuł tej książki jest niezbyt zgodny z jej zawartością - słowo "ugotuj" kojarzy się z gastronomią, zatem taka pozycja literacka, gdy co drugi Polak marzy o otwarciu własnej knajpki nie mając przy tym zielonego pojęcia nie tylko o prowadzeniu takiego biznesu, ale i gotowaniu, byłaby bardzo pożądana na naszym rynku. Niestety, opisane przykłady biznesowych...
więcej Pokaż mimo to