Różnorodne. O prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2024-02-06
- Data 1. wyd. pol.:
- 2024-02-06
- Liczba stron:
- 200
- Czas czytania
- 3 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788383223353
- Tagi:
- marketing kobiety
W XXI wieku nadal żyjemy w świecie zaprojektowanym przez mężczyzn dla mężczyzn.
Także w świecie reklamy.
Nie wierzysz?
Przeczytaj!
Czy irytuje Cię słowo „naukowczyni”, chociaż „naukowiec” brzmi neutralnie? Zastanawiasz się, o co w ogóle chodzi feministkom – przecież o dyskryminacji może i można było mówić w XIX wieku, ale nie teraz? Albo odwrotnie – nie rozumiesz, dlaczego wciąż niektóre zawody postrzegane są jako „kobiece” a inne „męskie”, choć to przecież kobiety stworzyły pierwszy program komputerowy i napisały pierwszy algorytm?
Ta książka tłumaczy, skąd się biorą i jak działają stereotypy dotyczące płci. A także dlaczego oraz w jaki sposób nieświadomie im ulegamy – choćby za pośrednictwem reklam, atakujących nas bezustannie z każdej strony. Autorka rzeczowo, odwołując się do licznych przykładów pokazuje, jak od starożytności aż po czasy współczesne świat, w którym żyjemy, urządzają mężczyźni dla mężczyzn i jakie rodzi to konsekwencje dla społeczeństwa oraz… dla marketingowców, którzy projektując kampanie promocyjne raz za razem sięgają po zgrane i nieprawdziwe schematy dziewczynek-księżniczek, nadopiekuńczych mam, ofermowatych tatusiów, wiecznie niezdrowych babć czy niebieskiej krwi miesięcznej.
Najwyższy czas to zmienić!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 12
- 10
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Świat, który do tej pory faworyzował jedną grupę społeczną, a inne spychał w cień, nie powinien zamieniać się w świat, w którym te role się odwrócą, bo doprowadzi to do kolejnych konfliktów, rozwarstwień, radykalizacji czy siłowych rozwiązań.
Opinia
Z książki dowiemy się, między innymi, skąd się biorą i jak działają stereotypy dotyczące płci oraz dlaczego, często nieświadomie, im ulegamy.
Autorka podaje liczne przykłady sytuacji z życia oraz przywołuje akcje znanych firm (jak Nike, Dove) z nimi związane. Do tych case study dołączone są kody QR przekierowujące do różnych multimediów. Budując świadomość, zmieniając podejście do procesu zatrudnienia i kształtując nowe wzorce, przedsiębiorstwa mogą pozytywnie wpływać na rzeczywistość. Przemoc finansowa dotyka w Polsce nawet co piątej kobiety. Aż 75% nieodpłatnej pracy takiej jak na przykład sprzątanie czy umawianie wizyt lekarskich, wykonują kobiety. Ponadto za swoje obowiązki zawodowe zarabiają mniej.
W książce często podawane są dokładne dane statystyczne dotyczące opisywanego w danym momencie tematu.
W książce omowiona zostaje także kwestia żeńskich końcówek w języku polskim (chirurżka, ministra), seksualizacji kobiet w reklamach, obsesji piękna, ciałopozytywności, wpływu bajek i produktów na dziewczynki, tabu jakim jest menstruacja, menopauzy i wiele innych.
Na końcu znajdziemy sugestie lektur na dobry poczatek zgłębiania tematyki nierówności płciowej.
Cieszę się, że coraz więcej ludzi nagłaśnia kwestie dominacji patriarchatu, ponieważ daje to do myślenia i może prowadzić do istotnych zmian. Ta książka otwiera oczy na wiele kwestii. Zachęcam do przeczytania i zaangażowania się w tworzenie świata bardziej przyjaznego naszym córkom.
Z książki dowiemy się, między innymi, skąd się biorą i jak działają stereotypy dotyczące płci oraz dlaczego, często nieświadomie, im ulegamy.
więcej Pokaż mimo toAutorka podaje liczne przykłady sytuacji z życia oraz przywołuje akcje znanych firm (jak Nike, Dove) z nimi związane. Do tych case study dołączone są kody QR przekierowujące do różnych multimediów. Budując świadomość, zmieniając...