J2ME. Tworzenie gier
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2007-11-23
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-11-23
- Liczba stron:
- 272
- Czas czytania
- 4 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8324612637
- Tagi:
- informatyka programowanie java j2me
Poznaj technologię J2ME
Zaprojektuj interfejs użytkownika dla gry
Zaimplementuj mechanizmy wyświetlania grafiki 3D
Współczesne telefony komórkowe przestały być urządzeniami wykorzystywanymi wyłącznie do prowadzenia rozmów i wysyłania wiadomości SMS. Można je dziś stosować do wielu innych celów -- pełnią rolę notatników, dyktafonów, aparatów fotograficznych, odtwarzaczy plików MP3 i przenośnych konsoli do gier. Jednak największe możliwości telefony komórkowe uzyskały dzięki zaimplementowaniu w nich języka Java. Mobilna Java pozwala nie tylko na tworzenie dodatkowych narzędzi, ale także gier -- zarówno prostych platformówek, jak i skomplikowanych gier wykorzystujących złożone algorytmy wyświetlania grafiki trójwymiarowej.
Książka "J2ME. Tworzenie gier" to podręcznik, dzięki któremu opanujesz technologię J2ME i wykorzystasz ją do napisania własnej gry do telefonu komórkowego. Czytając ją, poznasz podstawy mobilnej Javy, zainstalujesz narzędzia niezbędne do pracy i dowiesz się, jak zbudowana jest aplikacja przeznaczona do wykorzystania w tym urządzeniu. Zaprojektujesz interfejs użytkownika i zastosujesz podstawowe metody generowania grafiki 2D. Poznasz także bibliotekę Java Mobile 3D i wykorzystasz ją do stworzenia prawdziwej gry z trójwymiarową grafiką, uwzględniającą tekstury obiektów, oświetlenie i cieniowanie. Dowiesz się również, jak budować gry dla wielu graczy łączących się ze sobą poprzez interfejs Bluetooth.
Instalacja i konfiguracja narzędzi Wireless Toolkit, Ant i Antenna
Tworzenie interfejsu użytkownika
Rysowanie podstawowych obiektów graficznych
Algorytm śledzenia promieni światła
Reprezentacja obiektów 3D w Java Mobile 3D
Modelowanie oświetlenia i cieniowania
Animowanie obiektów
Przygotowanie sceny gry w programie Blender
Komunikacja poprzez interfejs Bluetooth
Tworzenie gry typu "multiplayer"
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 2
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Długo mnie musieli namawiać, abym sięgnął po tę książkę. Z racji tego, że zawierała opis Javy, jakoś zbytnio mnie nie ciągnęło. I jak się okazało, słusznie. Nie zapałałem miłością do tego języka, a tym bardziej do tworzenia gier na telefony komórkowe. Jedyne co pamiętam z lektury, to to, że tematy były trudne i niezbyt ładnie wytłumaczone.
Długo mnie musieli namawiać, abym sięgnął po tę książkę. Z racji tego, że zawierała opis Javy, jakoś zbytnio mnie nie ciągnęło. I jak się okazało, słusznie. Nie zapałałem miłością do tego języka, a tym bardziej do tworzenia gier na telefony komórkowe. Jedyne co pamiętam z lektury, to to, że tematy były trudne i niezbyt ładnie wytłumaczone.
Pokaż mimo to