Wizualny młotek
![Okładka książki Wizualny młotek](https://s.lubimyczytac.pl/upload/books/4800000/4800642/598284-170x243.jpg)
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2015-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-01-01
- Liczba stron:
- 208
- Czas czytania
- 3 godz. 28 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328320710
Mimo wielu rewolucyjnych zmian, jakie zaszły w marketingu w ciągu ostatnich dekad, pozycjonowanie marki jest wciąż priorytetem. Jednak rozwój internetu, media społecznościowe i marketing mobilny radykalnie przeobraziły reklamę i środki przekazu. Dziś sukces marki wymaga nie tylko dobrych narzędzi, ale i konsekwentnej realizacji dobrze przemyślanej strategii. Wiele z takich strategii opiera się na pozycjonowaniu, czyli na przekazach werbalnych, ale słowo nie zawsze jest najlepszym nośnikiem przekazu marki. Często skuteczniej działa obraz, a jeszcze lepsza jest taka kombinacja słowa i obrazu, która obudzi nasze emocje.
Podczas lektury tej książki zrozumiesz, a potem wdrożysz nowatorską koncepcję wizualnego młotka i werbalnego gwoździa. Dowiesz się, jak za pomocą młotka (poruszającego obrazu) przyciągnąć uwagę konsumenta i wbić mu w umysł gwóźdź (przekaz pozycjonujący). W ten sposób sprawisz, że przekaz marki zagnieździ się na dobre w mózgu odbiorcy. Jeśli odpowiednio wzmocnisz obraz werbalnym przekazem pozycjonującym, uda Ci się entuzjastycznie nastawić odbiorcę do Twojego produktu.
Z tej książki dowiesz się:
że obrazy i słowa są trochę jak młotki i gwoździe,
jak wybrać najlepszy młotek, czyli stworzyć obraz wart zapamiętania,
jak wykuć najlepszy gwóźdź, czyli zwrócić się przekonująco do odbiorcy,
jaką rolę odgrywa właściwe opakowanie,
jak pielęgnować i wykorzystać mit założyciela,
jak używać wizerunku celebrytów i zwierząt ,
jak bogatym źródłem inspiracji jest historia.
Oto 10 wizualnych narzędzi, których można użyć do budowy marki:
Kształt
Kolor
Produkt
Opakowanie
Akcja
Założyciel
Symbol
Założyciel
Symbol
Dziedzictwo
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 37
- 25
- 11
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Książek na temat poszczególnych elementów marketingu jest masa, bo i sam marketing to szeroka działka - branding, strategia komunikacja, persony, performance marketing, grafika, video marketing, content marketing i wiele, wiele innych. Do tego, co marketingowiec to inne doświadczenia i tym samym - inna opinia. Stąd moim zdaniem na każdą książkę o marketingu trzeba wziąć poprawkę i przetestować rzeczy o których się przeczytało, a następnie wyciągnąć własne wnioski. Co mogę powiedzieć o książce „Wizualny młotek”?
Al i Laura Pies na pewno swoją książka inspirują do poszukiwania unikalnego obrazu, który towarzyszyć będzie werbalnemu przekazowi marki. Takiego, który po odtworzeniu w głowie konsumenta będzie przywoływał skojarzenie jednego brandu. Nie jest to proste zadanie, bo wiele firm skupia się na przekazie wyrażanym słowami. Logotypy czy obrazy, które towarzyszą komunikacji są nierzadko doklejane do nazwy firmy czy jej hasła. Doklejane, to znaczy, że nie powstawały wraz z przekazem werbalnym.
„Z punktu widzenia psychologii okazuje się, że konsumenci wolą „lepsze”, a nie lubią „innego”. Zasady marketingowe są przeciwieństwem psychologii. W marketingu „lepsze” nie działa. Sprawdza się za to „inne”.
Autorzy stworzyli kategorie wizualnych młotków jak kształt, kolor czy opakowanie, a w ramach owych kategorii przedstawili dziesiątki przykładów wizualnych młotków wraz z krótkim uzasadnieniem tego, dlaczego taki, a nie inny młotek działa lub nie. To spora dawka inspiracji, ale nie jest to nic nadzwyczaj nowego - swoisty katalog przykładów dobrych, a raczej - rozpoznawalnych na świecie brandów. Książka mimo kategorii i dość krótkich rozdziałów jest chaotyczna - krótkie opisy i powklejane w różnych miejscach obrazki powodowały, że czułam się, jakbym czytała folder z czyimiś notatkami, a nie książkę. Oczywiście, super, że autorzy swój sposób myślenia oparli na konkretnych przykładach, jednak dużo łatwiej jest snuć domysły na temat tego dlaczego danej firmie się udało, niż stworzyć wizualny młotek i zbudować w oparciu o niego silną markę.
„Jeśli zaleta nie jest poparta mocnym uderzeniem wizualnego młotka, przekaz staje się bezużyteczny”
Al i Laura przekonują czytelnika o wyższości przekazu wizualnego nad słownym. W obecnych czasach trudno z tym dyskutować. Gdy dodamy do tego aspekty psychologiczne i szybkość zapamiętywania jednego i drugiego, to nie sposób im nie przyznać racji. Jednak z wieloma ich odniesieniami do poszczególnych brandów można śmiało polemizować i nie jestem przekonana czy autorzy byliby w tej dyskusji wygrani.
„WIzualny młotek” stanowi ciekawe uzupełnienie wiedzy, którą możesz pozyskać z książki „Model Story Brand”. Ta pierwsza mówi o sile obrazu, a druga prowadzi nas przez ścieżkę prowadzącą do stworzenia unikalnej opowieści dla marki. Zderzając ze sobą te dwa punkty widzenia, możesz wpaść na wiele pomysłów, które kompleksowo budują markę. Warto te książki przeczytać jedna po drugiej, aby nie skupiać się wyłącznie na jednym aspekcie budowania marki.
Książek na temat poszczególnych elementów marketingu jest masa, bo i sam marketing to szeroka działka - branding, strategia komunikacja, persony, performance marketing, grafika, video marketing, content marketing i wiele, wiele innych. Do tego, co marketingowiec to inne doświadczenia i tym samym - inna opinia. Stąd moim zdaniem na każdą książkę o marketingu trzeba wziąć...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toSą rodzynki i sporo przykładów, ale trzeba je wydobywać z ciasta oczywistości. Spodziewałem się dużo więcej.
Są rodzynki i sporo przykładów, ale trzeba je wydobywać z ciasta oczywistości. Spodziewałem się dużo więcej.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toChyba najgorzej złożona książka w swojej branży. Trudno się ją czyta pod względem składu tekstu i ilustracji.
Pomijając aspekt wizualny treść interesująca, autorka zwraca uwagę na podstawowe aspekty zasad marketingu marek. Jednak są kwestie, z którymi trudno się zgodzić.
Chyba najgorzej złożona książka w swojej branży. Trudno się ją czyta pod względem składu tekstu i ilustracji.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPomijając aspekt wizualny treść interesująca, autorka zwraca uwagę na podstawowe aspekty zasad marketingu marek. Jednak są kwestie, z którymi trudno się zgodzić.
Ciekawa pozycja z dużą ilością przykładów i przydatnymi spostrzeżeniami.
Ciekawa pozycja z dużą ilością przykładów i przydatnymi spostrzeżeniami.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toMało zachęcający tryb czytania. Chaos - wszędzie chaos. Autorka przerabia setki, setki logo, sloganów i akcji marketingowych. Wiele jest tutaj słusznych i ciekawych opinii Laury Ries. Mało jednak zostaje w głowie po wszystkim. Tyle z mojej strony - opinia krótka jak sama książka + tyle samo w tym nieładu ;)
Mało zachęcający tryb czytania. Chaos - wszędzie chaos. Autorka przerabia setki, setki logo, sloganów i akcji marketingowych. Wiele jest tutaj słusznych i ciekawych opinii Laury Ries. Mało jednak zostaje w głowie po wszystkim. Tyle z mojej strony - opinia krótka jak sama książka + tyle samo w tym nieładu ;)
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo tobardzo szybka fajna i inspiracyjna lektura dla każdego marketingowca czy też designera. Polecam :)
bardzo szybka fajna i inspiracyjna lektura dla każdego marketingowca czy też designera. Polecam :)
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toW sumie nic odkrywczego. Raczej można traktować tę pozycję jako kompilację dostępnej od lat wiedzy, ale wydaje mi się niezłe jako "przypominajka", albo wstęp do zdobywania dalszej wiedzy. Oczywiście ma też słabe strony - tezy płynące ze stron książki często można by bez większego problemu, jeśli nie obalić, to przynajmniej poważnie pokiereszować. Łatwo bowiem podawać przykłady "wizualnych młotków", które ostały się i nadal liderują po dziesiątkach lat dominacji, ale czy aby na pewno to ich zasługa? Może działa zasada bezwładności systemu, albo duży może więcej, albo na bezrybiu i rak... Mechanizmów tłumaczących niektóre opisane tu sytuacje może być znacznie więcej i niekoniecznie muszą być zalety "wizualnego młotkowania". Tak czy siak, czytało się nieźle, a i do myślenia pobudzało, choćby i w kontrze do autorki przemyśleń, a to już coś.
W sumie nic odkrywczego. Raczej można traktować tę pozycję jako kompilację dostępnej od lat wiedzy, ale wydaje mi się niezłe jako "przypominajka", albo wstęp do zdobywania dalszej wiedzy. Oczywiście ma też słabe strony - tezy płynące ze stron książki często można by bez większego problemu, jeśli nie obalić, to przynajmniej poważnie pokiereszować. Łatwo bowiem podawać...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to