Jak działa Google

Okładka książki Jak działa Google
Jonathan RosenbergEric Schmidt Wydawnictwo: Insignis reportaż
407 str. 6 godz. 47 min.
Kategoria:
reportaż
Tytuł oryginału:
How Google Works
Wydawnictwo:
Insignis
Data wydania:
2016-09-14
Data 1. wyd. pol.:
2016-09-14
Liczba stron:
407
Czas czytania
6 godz. 47 min.
Język:
polski
ISBN:
9788363944902
Tagi:
Google startup korporacja korporacje przemysł informatyczny
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Książki autora

Okładka książki Trillion Dollar Coach Jonathan Rosenberg, Eric Schmidt
Ocena 6,0
Trillion Dolla... Jonathan Rosenberg,...

Podobne książki

Okładka książki Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji Ed Catmull, Amy Wallace
Ocena 7,8
Kreatywność S.... Ed Catmull, Amy Wal...
Okładka książki Zero to one. Notatki o start-upach, czyli jak budować przyszłość Blake Masters, Peter Thiel
Ocena 7,1
Zero to one. N... Blake Masters, Pete...
Reklama

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
96 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
362
55

Na półkach:

Czytałem angielskie wydanie, książka zawiera trochę wglądów w styl pracy założycieli oraz wspomnienia wczesnych dni Google.

Czytałem angielskie wydanie, książka zawiera trochę wglądów w styl pracy założycieli oraz wspomnienia wczesnych dni Google.

Pokaż mimo to

1
avatar
112
91

Na półkach:

Sądziłem, że to będzie historia powstania Google, niestety trafiłem na poradnik zarządzania firmą. W książce znaleźć można wiele smaczków dotyczących firmy stąd taka wysoka nota.

Sądziłem, że to będzie historia powstania Google, niestety trafiłem na poradnik zarządzania firmą. W książce znaleźć można wiele smaczków dotyczących firmy stąd taka wysoka nota.

Pokaż mimo to

1
avatar
63
2

Na półkach:

zmęczył mnie ten poradnik... spodziewałem się czegoś innego... ciężko się czytało

zmęczył mnie ten poradnik... spodziewałem się czegoś innego... ciężko się czytało

Pokaż mimo to

1
Reklama
avatar
111
87

Na półkach: ,

"Jak działa Google" to obraz pracy, filozofii i zasad panujących w jednej z najbardziej innowacyjnych firm świata - Google.
Autorzy poruszają wątki filozofii dwójki założycieli, zasad przyjmowania, selekcji analizowania i wybierania najlepszych.
Podają definicję kreatywnych geniuszy i chwalą się, że mają samych takich.
Pomimo, że na początku autorzy jawili mi się jako para aroganckich dupków, później pokazują, że mają dystans.
Książkę oceniam jako zdecydowanie godną polecenia. Jest ciekawa i inspirująca.
Polecam każdemu przedsiębiorcy XXI wieku, do tego programistom i informatykom!

"Jak działa Google" to obraz pracy, filozofii i zasad panujących w jednej z najbardziej innowacyjnych firm świata - Google.
Autorzy poruszają wątki filozofii dwójki założycieli, zasad przyjmowania, selekcji analizowania i wybierania najlepszych.
Podają definicję kreatywnych geniuszy i chwalą się, że mają samych takich.
Pomimo, że na początku autorzy jawili mi się jako para...

więcej Pokaż mimo to

3
avatar
16
4

Na półkach:

Spodziewałam zupełnie czegoś innego i mimo początkowego zawodu przeczytałam ją do końca. Książka koloryzuje rzeczywistość pracy w Google i "hierarchię" jaka panuje w firmie. Mimo wszystko jest niesamowicie inspirująca i warto ją przeczytać choćby dla zabawnych momentów.

Spodziewałam zupełnie czegoś innego i mimo początkowego zawodu przeczytałam ją do końca. Książka koloryzuje rzeczywistość pracy w Google i "hierarchię" jaka panuje w firmie. Mimo wszystko jest niesamowicie inspirująca i warto ją przeczytać choćby dla zabawnych momentów.

Pokaż mimo to

2
avatar
188
14

Na półkach: , , ,

Książka niezwykle inspirująca, napisana zrozumiałym językiem. Oprócz teści merytorycznej jest w niej zawarte dużo ciekawostek dotyczących branży. Polecam gorąco!

Książka niezwykle inspirująca, napisana zrozumiałym językiem. Oprócz teści merytorycznej jest w niej zawarte dużo ciekawostek dotyczących branży. Polecam gorąco!

Pokaż mimo to

1
avatar
446
440

Na półkach: ,

1. bardzo dobrze napisana amerykańska reklama własnych dokonań
2. świetna autopromocja autorów i ich dokonań
3. ciekawe przedstawienie procesu powstawania filozofii giganta
4. interesująca nie tylko dla pasjonatów IT
5. dobrze udokumentowana, oparta na dobrych źródłach, przemyślana
6. warta uwagi

1. bardzo dobrze napisana amerykańska reklama własnych dokonań
2. świetna autopromocja autorów i ich dokonań
3. ciekawe przedstawienie procesu powstawania filozofii giganta
4. interesująca nie tylko dla pasjonatów IT
5. dobrze udokumentowana, oparta na dobrych źródłach, przemyślana
6. warta uwagi

Pokaż mimo to

5
avatar
29
29

Na półkach:

Nie chciało mi się przyjrzeć dokładnie obwolucie, przez co zmajstrowałem sobie pasztet, gdyż spodziewałem się raczej jakiejś demaskatorskiej tyrady o niedozwolonych praktykach internetowego molocha, a otrzymałem wykład sterników Googla o zasadach funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa. No i niech tam.
Uczciwie trzeba powiedzieć, iż rzecz napisana jest dość żwawo, z biglem i proporcjonalną dawką humoru, co nasuwa nieprzyjemne podejrzenie, iż palce w rasowaniu dzieła mógł maczać zawodowy duch. Mógł, nie musiał, gdyż twórcy książki na pewno są ludźmi ponadstandardowo inteligentnymi, co widać, słychać i czuć.
I wszystko byłoby pięknie, gdyby przyjąć wprost do wiadomości to, co zechcieli napisać, co zresztą pewnie czynią miłośnicy postępu, technologii i dynamicznego zarządzania. Przerzutka malkontenctwa kieruje jednak refleksję czytelnika niegłuchego na różne burze w wirtualnej przestrzeni w stronę zestawienia niewątpliwych osiągnięć giganta z oskarżeniami, jakie niejednokrotnie padały pod jego adresem, głównie o naruszanie prywatności i bezwzględność biznesowych strategii. Owszem, sprawy już zaklajstrowane przez prawników i specjalistów od PR-u mają swoje miejsce na kartach książki (niesławna ekspansja chińska), owszem, pożeranie mniejszych konkurentów przedstawiane jest jako należne biznesowe zwycięstwo, ba, w oparach bredni o synergii podmiotów (tam, gdzie konkurencja nie daje się pożreć), za to nijakich oporów nie budzi na przykład masowe śledzenie użytkowników sieci w celu nachalnego podtykania im dóbr konsumpcyjnych, którego na taką skalę Google było prekursorem. Co więcej, udoskonalenie narzędzi, służących tej irytującej praktyce przedstawiane jest jako wyjątkowe osiągnięcie i serce firmy. O handlu danymi nie wspominając.
W nurcie wykładu nie ma miejsca na większe wątpliwości, pod tym względem twórcy wielkich projektów są podobni do najwyższych kapłanów swoich własnych kościołów. Choć pewnie tak musi być, inaczej wielkich projektów by nie było. No bo nie oszukujmy się – miło jest obejrzeć sobie dokładnie jakąś zapadłą afrykańską dziurę, nie ruszając się z fotela, o zbiorach wielkich muzeów nie wspominając. Czy warto za takie możliwości (trudne do wyobrażenia jeszcze kilkanaście lat temu) zapłacić jakąś cenę, to już każdy musi ocenić sam – o ile mu się w ogóle będzie chciało.
Bardzo ciekawe są wątki dotyczące rekrutacji „kreatywnych geniuszy” (wszyscy w przedsiębiorstwie są w ten proces aktywnie wprzęgnięci), komunikacji wewnątrzfirmowej i krążenia opinii, sposobu pracy (w otwartych przestrzeniach, w bezpośredniej bliskości innych), a już szczególnie tak zwanych pozapłacowych czynników motywacyjnych z bezkonkurencyjną, sformalizowaną wręcz praktyką wolnego czasu (w godzinach pracy!) na inwencję własną pracownika. Tych rozdziałów nie powinni tykać rodzimi Janusze w garniturach, zajmujący się zarządzaniem i motywowaniem zespołów pracowniczych...
Na koniec lektury pozostaje lekkie przygnębienie, bo jeśli nie jesteś inżynierem, jeśli nie masz dostatecznie wysokiego IQ i odpowiedniej kreatywności, to cóż, pozostaje ci los, pardon, bydła, spędzonego do open space'a, które – w przeciwieństwie do firm z Doliny Krzemowej – jest tylko narzędziem opresji, wspomaganym biczem planów miesięcznych i rykiem niekontentych, a odmóżdżonych nadzorców. No chyba, że coś wymyślisz. Jakąś fajną wyszukiwarkę?...

Nie chciało mi się przyjrzeć dokładnie obwolucie, przez co zmajstrowałem sobie pasztet, gdyż spodziewałem się raczej jakiejś demaskatorskiej tyrady o niedozwolonych praktykach internetowego molocha, a otrzymałem wykład sterników Googla o zasadach funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa. No i niech tam.
Uczciwie trzeba powiedzieć, iż rzecz napisana jest dość żwawo,...

więcej Pokaż mimo to

2
avatar
693
55

Na półkach: , ,

Przeczytałem i nie zostałem oszołomiony. Podczas czytania cały czas nurtowało mnie pytanie - na ile jest szczere to, co autorzy napisali, a na ile to zwykła korporacyjna propaganda. Choć nie jest to książka porywająca, to jednak jest lekturą obowiązkową dla wszystkich tych, których obchodzi dokąd zmierza nasz świat.

Przeczytałem i nie zostałem oszołomiony. Podczas czytania cały czas nurtowało mnie pytanie - na ile jest szczere to, co autorzy napisali, a na ile to zwykła korporacyjna propaganda. Choć nie jest to książka porywająca, to jednak jest lekturą obowiązkową dla wszystkich tych, których obchodzi dokąd zmierza nasz świat.

Pokaż mimo to

0
avatar
386
79

Na półkach: ,

Książka “Jak działa Google” nie jest typową książką, opisującą od wewnątrz tę firmę w sposób, który jest już nam powszechnie znany. Dzięki niej dowiemy się znacznie więcej, niż z ciągle utartych informacji. Strategia rekrutacji, struktura firmy, a także metody, dzięki którym Google stało się jedną z najbardziej innowacyjnych firm - wszystko to opisane w prostym, acz niebanalnym języku. To książka zdecydowanie dla ludzi z pasją, wiedzących co chcą w życiu osiągnąć...
Pełna recenzja: http://dobre.media/jak-dziala-google/

Książka “Jak działa Google” nie jest typową książką, opisującą od wewnątrz tę firmę w sposób, który jest już nam powszechnie znany. Dzięki niej dowiemy się znacznie więcej, niż z ciągle utartych informacji. Strategia rekrutacji, struktura firmy, a także metody, dzięki którym Google stało się jedną z najbardziej innowacyjnych firm - wszystko to opisane w prostym, acz...

więcej Pokaż mimo to

3

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Jak działa Google


Reklama
zgłoś błąd