Zakupy na obcasach. Sekrety kobiecych motywacji

Okładka książki Zakupy na obcasach. Sekrety kobiecych motywacji Jane Cunningham, Philippa Roberts
Okładka książki Zakupy na obcasach. Sekrety kobiecych motywacji
Jane CunninghamPhilippa Roberts Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
320 str. 5 godz. 20 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Tytuł oryginału:
Inside her pretty little head
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2012-01-18
Data 1. wyd. pol.:
2012-01-18
Liczba stron:
320
Czas czytania
5 godz. 20 min.
Język:
polski
ISBN:
9788301168582
Tłumacz:
Danuta Przepiórkowska
Tagi:
zakupy motywacja zachowania działania kobiety
Średnia ocen

6,6 6,6 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,6 / 10
28 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
3143
1431

Na półkach: ,

Ta książka chyba się już zestarzała, choć nie jest wydana aż tak dawno temu. Przede wszystkim ciśnienie podniosły mi przytaczane na wstępie teorie [autorek] na różnice między kobietami, a mężczyznami. Niektóre z tych wymienianych różnic są ewidentnie z poprzedniej epoki, większość utrwala stereotypy, jeszcze w połączeniu ze słowami "zawsze" - jakaś płeć "zawsze" zachowuje się tak i tak... Serio? Nie ma tu żadnego zniuansowania, dopuszczenia tego, że kobiety i mężczyźni poza różnicami płciowymi są po prostu ludźmi, którzy mogą się różnić. Poza tym pisanie o tym, że są to różnice WRODZONE i przypisywanie ich biologii, podczas, gdy nie ma na to żadnych dowodów, a większość z nich można by przypisać socjalizacji. Ostatnie badania wszak wykazują, że nie ma znaczących różnic biologicznych pomiędzy mózgiem kobiet i mężczyzn. Na przykład: wg. autorek natura stworzyła mężczyzn tak, by w razie potrzeby mogli walczyć (stąd ich większa agresywność)... ale zaraz, skąd założenie, że kobiety nie mają potrzeby, by walczyć i się bronić? Że tylko mężczyźni mogą walczyć? Na kilometr pachnie to stereotypami - co, to "matka natura" wymyśliła wojny? Niektóre z pomysłów w tej książce są ewidentnie zabawne, np. tekst o tym, jak to w dawnych czasach tygrys na sawannie gonił kobietę...
Plus jeszcze autorki w tych wywodach cały czas posługują się słowem "wydaje się". Aha, mnie się też różne rzeczy wydają - ale wiem, że to jest moja opinia, a nie fakt.

Abstrahując już od tych bardzo stereotypowych różnic między płciami i ich źródeł, koncepcja, że marketing skierowany do kobiet powinien wyglądać inaczej, niż do mężczyzn, jest zapewne trafna, jak cztery kody, które autorki proponują. Widzę sens w ogólnej teorii zapodanej przez autorki na ten temat. Prawda jest taka, że to kobiety głównie robią zakupy, zatem przekaz marketingowy powinien iść do nich i być dostosowanych do ich percepcji świata. A nie jest oczywiście, bo branżą reklamową rządzą mężczyźni w większości nie zadający sobie trudu, by zastanowić się, jak myśli kobieta. Tyle, że było to dla mnie opisane w nazbyt teoretyczny sposób, mało praktycznych przykładów (a jeśli były przykłady to raczej fikcyjne),tak, że książka w miarę czytania mnie znudziła. I tak naprawdę nie znalazłam w niej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie o moje osobiste motywacje. Czemu tak kocham buty i muszę mieć ich 100 par?

Ta książka chyba się już zestarzała, choć nie jest wydana aż tak dawno temu. Przede wszystkim ciśnienie podniosły mi przytaczane na wstępie teorie [autorek] na różnice między kobietami, a mężczyznami. Niektóre z tych wymienianych różnic są ewidentnie z poprzedniej epoki, większość utrwala stereotypy, jeszcze w połączeniu ze słowami "zawsze" - jakaś płeć "zawsze"...

więcej Pokaż mimo to

avatar
949
769

Na półkach: ,

Mnie się bardzo podobała.
Trudno mi oceniać jej wartość dla marek/firm które chcą zachęcić kobiety do zakupu swoich produktów lub sprzedają produkty typowo kobiece.
Ale wypunktowuje , dla mnie w niesamowicie precyzyjny sposób, to wszystko na co ja, jako klientka, zwracam uwagę przy zakupach, wszystkie moje słabe strony -o większości nawet nie miałam pojęcia. To było jak przejrzenie się w lustrze - naprawdę ciekawe i naprawdę pouczające i trochę przerażające.

Mnie się bardzo podobała.
Trudno mi oceniać jej wartość dla marek/firm które chcą zachęcić kobiety do zakupu swoich produktów lub sprzedają produkty typowo kobiece.
Ale wypunktowuje , dla mnie w niesamowicie precyzyjny sposób, to wszystko na co ja, jako klientka, zwracam uwagę przy zakupach, wszystkie moje słabe strony -o większości nawet nie miałam pojęcia. To było jak...

więcej Pokaż mimo to

avatar
276
103

Na półkach: , , , ,

Sięgnęłam po tę książkę, ponieważ spodziewałam się dowiedzieć czegoś wartościowego o kobiecej grupie konsumentów, która jest głównym targetem w mojej branży. Przez cały czas miałam niestety wrażenie, że czytam czyjąś pracę dyplomową - narracja troszkę nienaturalna, cały czas pojawiają się powtórzenia typu „za chwilę napiszemy o”, „w poprzednim rozdziale pisałyśmy o”, „na końcu książki podamy argumenty za”, itd. Studenci tak robią w pracach magisterskich, żeby mieć więcej stron 🙈 Trafiło się kilka ciekawych spostrzeżeń, ale jak dla mnie całość była zbyt uproszczona i teoretyczna. Nie dowiedziałam się niczego nowego. Jeśli chodzi o pozytywy - całkiem przystępna pigułka z psychologii kobiecej, ale raczej jako powtórka do przeczytania na szybko, bez większych odkryć 🙂

Sięgnęłam po tę książkę, ponieważ spodziewałam się dowiedzieć czegoś wartościowego o kobiecej grupie konsumentów, która jest głównym targetem w mojej branży. Przez cały czas miałam niestety wrażenie, że czytam czyjąś pracę dyplomową - narracja troszkę nienaturalna, cały czas pojawiają się powtórzenia typu „za chwilę napiszemy o”, „w poprzednim rozdziale pisałyśmy o”, „na...

więcej Pokaż mimo to

avatar
775
725

Na półkach: , ,

Początek niezbyt ciekawy - autorka najpierw opisuje cechy mężczyzn, dopiero potem kobiet, więc siłą rzeczy odnosi i porównuje kobiety wyznaczając wcześniej poziom mężczyzn. Zaczyna trochę od pewnych szablonów np. przy porównaniu zabaw dziecięcych: chłopcy strzelają a dziewczynki opiekują się lalkami, co powoduje od razu dosyć schematyczne ujęcie obydwu płci. Dalej niestety autorka idzie tym tropem i pisze np. że dopiero w ostatnim dwudziestoleciu obecnego przełomu wieku mężczyźni zaczęli się upiększać. A gdzie cały barok i renesans, gdy mężczyźni się pudrowali i nosili peruki?! Tak jest mniej więcej przez początkową ćwiartkę książki. Za to dalej jest już zdecydowanie ciekawiej! Środkowa część przedstawia 4 kody: altruizmu, estetyki, ładu i więzi, które są przedstawione jako obszary kobiecych motywacji przy podejmowaniu decyzji o zakupach. Końcowa część książki to bardzo merytoryczne wytyczne i podpowiedzi dla osób decyzyjnych w firmach mających wpływ na marketing i komunikację.
Najbardziej spodobała mi się środkowa część książki, która przez przykłady reklam czy kampanii pozwoliła mi trochę dojrzeć wcześniej nie dostrzegane niuanse w sposobie traktowania mnie jako klienta-kobiety. Mam nadzieję, że te 4 kody uczyniły mnie bardziej świadomym decydentem zakupowym i będę teraz uważniej wybierała poszczególne firmy i ich produkty.

Początek niezbyt ciekawy - autorka najpierw opisuje cechy mężczyzn, dopiero potem kobiet, więc siłą rzeczy odnosi i porównuje kobiety wyznaczając wcześniej poziom mężczyzn. Zaczyna trochę od pewnych szablonów np. przy porównaniu zabaw dziecięcych: chłopcy strzelają a dziewczynki opiekują się lalkami, co powoduje od razu dosyć schematyczne ujęcie obydwu płci. Dalej niestety...

więcej Pokaż mimo to

avatar
701
202

Na półkach: ,

Gdyby nie serwis, na którym kiedyś zbierałam punkty, pewnie nigdy nie przeczytałabym tej książki. Właściwie trafiła ona w moje ręce tylko dlatego, że serwis kończył swoją działalność i chciałam wykorzystać jakoś zebrane punkty, a ta książka wydawała się najsensowniejszą rzeczą ze wszystkich, które pozostały.

Właściwie to nie było łatwe. Czytałam ją fragmentami przez jakieś 2 miesiące, zanim ją skończyłam. Początek jest najciekawszy, ponieważ zostały opisane różnice między kobietami, a mężczyznami, a dokładniej: różnice w myśleniu, uczuciach, celach. To było tak ciekawe, że potrafiłam przeczytać na raz bardzo duże partie tekstów i byłam pewna, że z całością uporam się w ciągu kilku dni. Nic bardziej mylnego. Niestety im bliżej końca, tym nudniej. Wynika to z faktu, że nie jestem osobą, która pracuje w marketingu, wymyśla reklamy czy sposoby sprzedaży. Nie mój obszar pracy ani zainteresowania. Ale jeśli ktoś chce być dobrym specem od reklamy (nie tylko produktów „dla kobiet”),raczej powinien przeczytać tę książkę. Część druga skupia się na analizie istniejących już reklam oraz tworzy przykłady, jak sprawić, by reklama była zachęcająca dla kobiet. Dla człowieka, który się tym nie zajmuje jest to nudniejsza część, ale właściwie mogłam zweryfikować to, o czym piszą autorki, opierając się na moich odczuciach konsumenta.

Od książki oczekiwałam odpowiedzi na jedno pytanie: Jakim procesom manipulacji jestem poddawana, żeby dana marka zachęciła mnie do zakupu? Prawdę mówiąc, nie udało mi się odczytać odpowiedzi tak wyczerpująco, jakbym chciała. Ale z drugiej strony uświadomiłam sobie, że tak naprawdę nie jest łatwo odpowiedzieć na to pytanie. Udało mi się wyczytać parę „sztuczek” stosowanych w reklamach i odnieść to do reklam, które znajduję w internecie czy telewizji. Nie raz przyłapałam się na myśleniu: „To reklama robiono na typowo męski sposób. I oni chcą to wcisnąć kobiecie?”. Myślałam też o markach, które stosuję i w niektórych przypadkach udało mi się „odkryć”, dlaczego tak bardzo je lubię.

Trudno powiedzieć, czy polecam tę książkę. Jeśli ktoś interesuje się tematem reklamy i/lub pracuje w marketingu zdecydowanie powinien ją przeczytać. Zwykła kobieta, konsument, może być trochę przytłoczona wszystkimi danymi i informacjami. Miejscami nawet przysypiałam nad tekstem. Ale nie mogę uznać czasu, który poświęciłam tej książce, za zmarnowany. Dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy o myśleniu męskim i kobiecym oraz technikach wykorzystywanych w reklamie. Oraz, jak w rzeczywistości, jest mało reklam naprawdę celujących w kobietach (chyba dlatego tak mało reklam mi się podoba). Właściwie to cieszę się, że przeczytałam tę książkę, chociaż raczej nie będę do niej wracać.

Gdyby nie serwis, na którym kiedyś zbierałam punkty, pewnie nigdy nie przeczytałabym tej książki. Właściwie trafiła ona w moje ręce tylko dlatego, że serwis kończył swoją działalność i chciałam wykorzystać jakoś zebrane punkty, a ta książka wydawała się najsensowniejszą rzeczą ze wszystkich, które pozostały.

Właściwie to nie było łatwe. Czytałam ją fragmentami przez jakieś...

więcej Pokaż mimo to

avatar
201
38

Na półkach: ,

Dostałam od autorek dokładnie to, czego się spodziewałam sięgając po tę książkę. W zasadzie był też bonus - oprócz kreatywnych pomysłów na kampanie skierowane do kobiet i studium przypadków również sporo naukowego zaplecza odnośnie przyczyn różnic między damskimi i męskimi konsumentami. Wszystko to podlane prognozami rynkowymi w ostatnim rozdziale, które pozwalają na optymistyczne nadzieje odnośnie korzystnego rozwoju. Na odsiecz schematom i sztampie.

Choć na to akurat, w rodzimych realiach, poczekamy pewnie jeszcze dłużej niż autorki ;)

Dostałam od autorek dokładnie to, czego się spodziewałam sięgając po tę książkę. W zasadzie był też bonus - oprócz kreatywnych pomysłów na kampanie skierowane do kobiet i studium przypadków również sporo naukowego zaplecza odnośnie przyczyn różnic między damskimi i męskimi konsumentami. Wszystko to podlane prognozami rynkowymi w ostatnim rozdziale, które pozwalają na...

więcej Pokaż mimo to

avatar
321
227

Na półkach:

Oto książka, która zalała mnie falą optymizmu, a w gronie znajomych płci męskiej wywołała prawdziwe poruszenie. Bo jest kobieca, bo jest mądra i jest inspirująca. Ujawnia wiele interesujących faktów, o których nie miałam nigdy pojęcia i które sprawiają, że lepiej rozumiem siebie i swój kochany mózg.

Już choćby dlatego warto po nią sięgnąć.

Jane Cunningham i Philippa Roberts stworzyły pracę poświęconą kobietom, ale - wbrew pozorom - nie tylko do nich jest ona skierowana. Pierwsze rozdziały powinny zainteresować wszystkich, którzy choć trochę interesują się człowiekiem, rozumem, płciowością. Zanim autorki przechodzą do tematu właściwego ("zakupy na obcasach") przywołują sporo ciekawych teorii naukowych, dotyczących różnic między kobiecym i męskim rozumowaniem, między kobiecym i męskim mózgiem. To ważne, bo dzięki tak wyszczególnionym różnicom czytelnik lepiej zrozumie zarówno cel tej publikacji, jak i to, na czym Cunningham i Roberts skupiają uwagę w kolejnych rozdziałach.

Dlaczego postała w ogóle taka książka? Badania wykazały, że kobiety "inicjują niemal wszystkie zakupy dóbr konsumpcyjnych (...),podejmują decyzje o zakupie 66% wszystkich kupowanych komputerów oraz 60% wszystkich kupowanych samochodów. Inicjują 80% zakupów remontowo-budowlanych oraz 89% nowo otwieranych rachunków bankowych." Co to oznacza? Że to do nich powinno kierować się reklamy, że to ich uwagę powinno się przyciągać. Najwyraźniej spece od marketingu i szefowie agencji kreatywnych niewiele na ten temat wiedzą, bowiem autorki postanowiły ich uświadomić i zmienić coś w podejściu do kobiet-pracowników firm oraz kobiet-konsumentek.

Styl, w jakim napisana jest książka, nie należy do najbardziej przyjaznych - choć autorki przytaczają zabawne anegdoty i bardzo wyraziste przykłady, ich wywody trącą nieco dydaktyzmem. Specyfiką tego typu publikacji jest oczywiście pewna szablonowość i naukowość, ale znam wiele poradników i książek popularnonaukowych, które wychodzą poza schematy, pochłaniają, uczą bawiąc i bawią ucząc. Zabrakło mi w 'Zakupach na obcasach' pewnej lekkości i odsunięcia na bok powagi tematu. To jedyny, ale za to całkiem spory zarzut, jaki mogę wystosować wobec tej pozycji.

Obowiązkowymi odbiorcami książki Cunningham i Roberts są oczywiście wszyscy ci, którzy zajmują się biznesem, reklamą, PR-em, copywritingiem, szkoleniami czy nawet dziennikarstwem (dla nich mój zarzut z pewnością okaże się śmieszny, bo czego innego będą w 'Zakupach...' szukali). Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż publikacja ta zahacza o taką tematykę, że przyciągnie uwagę wszystkich konsumentek. Dlaczego? Bo powinny one wiedzieć, jakim chwytom i manipulacjom są poddawane. Książka pozwoli im zrozumieć siebie, swoje motywacje i relacje, jakie zawiązują z innymi. Każdy ciekawy świata znajdzie w tej pozycji coś dla siebie - i tyczy się to zarówno kobiet, jak i mężczyzn.

Polecam tę książkę tym, którzy lubią wiedzieć więcej. Tym, którzy drążą. Tym, którzy lubią rozumieć świat, lubią rozumieć siebie. Gwarantuję, że ogrom ciekawostek i danych, jakie znajdziecie w tej publikacji, pozostanie Wam w głowach na długo. Bo takie rzeczy aż chce się wiedzieć!

Oto książka, która zalała mnie falą optymizmu, a w gronie znajomych płci męskiej wywołała prawdziwe poruszenie. Bo jest kobieca, bo jest mądra i jest inspirująca. Ujawnia wiele interesujących faktów, o których nie miałam nigdy pojęcia i które sprawiają, że lepiej rozumiem siebie i swój kochany mózg.

Już choćby dlatego warto po nią sięgnąć.

Jane Cunningham i Philippa...

więcej Pokaż mimo to

avatar
873
602

Na półkach: ,

http://miqaisonfire.wordpress.com/2012/01/20/131-zakupy-na-obcasach-sekrety-kobiecych-motywacji-jane-cunningham-philippa-roberts/

http://miqaisonfire.wordpress.com/2012/01/20/131-zakupy-na-obcasach-sekrety-kobiecych-motywacji-jane-cunningham-philippa-roberts/

Pokaż mimo to

avatar
270
210

Na półkach: , ,

Ważna książka poruszająca rożnice między płciami i zaznaczająca jak marketingowcy mogą i powinni je wykorzystać, aby efektywnie zwracać się do kobiet - konsumentek.

Ważna książka poruszająca rożnice między płciami i zaznaczająca jak marketingowcy mogą i powinni je wykorzystać, aby efektywnie zwracać się do kobiet - konsumentek.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    76
  • Przeczytane
    36
  • Posiadam
    24
  • Teraz czytam
    6
  • 2020
    2
  • Psychologia
    2
  • Marketing/PR
    1
  • POSIADAM
    1
  • Rok 2016
    1
  • SzzukALLm
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Zakupy na obcasach. Sekrety kobiecych motywacji


Podobne książki

Przeczytaj także