Programista Junior, nr 1 (9) / 2021
- Kategoria:
- czasopisma
- Cykl:
- Programista Junior (tom 9)
- Wydawnictwo:
- Dom Wydawniczy Anna Adamczyk
- Data wydania:
- 2021-01-31
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-01-31
- Liczba stron:
- 124
- Czas czytania
- 2 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 26579529
- Tagi:
- programowanie drukarka 3D scenariusz HTML gra labirynt Roblox Python Enigma zegar
Spis treści:
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
• Lekcja 6: zdarzenia w Scratch (Adrian Bala)
Jednym z popularniejszych podejść we współczesnym programowaniu jest obsługa zdarzeń (ang. events). W uproszczeniu polega to na rozgłaszaniu oraz obsługiwaniu określonych komunikatów. Przykładem z życia może być gwizdek sędziego, który rozpoczyna lub kończy mecz piłkarski. Po sygnale dźwiękowym wszyscy zawodnicy wiedzą, jaką akcję należy podjąć. Podobnie jest w Scratch. Istnieje kilka typowych zdarzeń, które mają ściśle określone akcje. A do tego można definiować własne, dzięki czemu zwiększamy kontrolę nad zachowaniem programu oraz istotnie upraszczamy jego kod. Dlatego warto korzystać ze zdarzeń w Scratch, by pisać jeszcze lepsze, ciekawsze i bardziej poprawne programy. Zapraszamy!
WIZUALNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA
• Wyzwanie w JavaScript – zegar analogowy w przeglądarce (Katarzyna Polaszk)
JĘZYKI PROGRAMOWANIA
• Wstęp do języka Python. Część 8: funkcje (część 1) (Rafał Korzeniewski)
PROGRAMOWANIE GIER
• Średniowieczna przygoda – gra RPG w środowisku Unity. Część 1 (Tomasz Błaszczyk)
• Gra przygodowa „Enigma – Polacy, którzy uratowali świat” Programowanie w języku Python. Część 2 (Adam Jurkiewicz, Katarzyna Wasilkowska)
• Gra Dino w Pygame Zero. Część 3 (Krzysztof “profesorek96” Łos)
• Budowniczy Robloxa. Część 2 (Przemysław Folholc)
• Stwórz swoją pierwszą grę RPG! Część 4 (Mateusz Michalski, Dawid Tomaszewski)
ALGORYTMY
• Komputer w labiryncie (Michał Gleba, Grzegorz Godycki Ćwirko, Maryia Mankevich, Joanna Raczek)
ROBOTYKA – TECHNIKA
• Zastosowanie druku 3D w codziennym życiu (Joanna Wronka)
• Od czego zacząć przygodę z drukiem 3D? (Grzegorz Pęksyk)
BEZPIECZEŃSTWO
• Zabezpieczamy domową sieć przed stronami wyłudzającymi od nas dane (Łukasz Basa)
3.14159
• Zagadki matematyczne dla dzieci w wieku 11+ (Michał Kremzer)
SCENARIUSZE DO ZAJĘĆ
• Scratch w roli belfra (Justyna Klimczyk)
• Ze Scratcha do HTMLa, czyli jak osadzić na stronie zegar analogowy (Justyna Klimczyk)
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE