Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Sekrety Apple'a. Jak naprawdę działa najbardziej podziwiana i najbardziej tajemnicza firma Ameryki

Tłumaczenie: Agnieszka Sobolewska
Seria: Punkty Przełomowe
Wydawnictwo: Znak Literanova
6,04 (25 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
2
7
6
6
12
5
3
4
1
3
0
2
1
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Inside Apple: How America's Most Admired - and Secretive - Company Really Works
data wydania
ISBN
9788324022748
liczba stron
224
kategoria
Inne
język
polski
dodała
Ag2S

Jedyna książka, która odkryje to, co chce przed wami ukryć nowy szef Apple'a - Tim Cook Przez ostatnie lata był ukryty za plecami legendarnego Steve'a Jobsa. Dziś Tim Cook stoi na czele Apple'a i zazdrośnie strzeże sekretów firmy. Mówi wprost: „Nie chcę, żeby ktokolwiek poznał naszą magię, bo nie chcę, żeby ją skopiował”. Znakomity reporter Adam Lashinsky zdołał się przedrzeć przez mur...

Jedyna książka, która odkryje to, co chce przed wami ukryć nowy szef Apple'a - Tim Cook

Przez ostatnie lata był ukryty za plecami legendarnego Steve'a Jobsa. Dziś Tim Cook stoi na czele Apple'a i zazdrośnie strzeże sekretów firmy. Mówi wprost: „Nie chcę, żeby ktokolwiek poznał naszą magię, bo nie chcę, żeby ją skopiował”.

Znakomity reporter Adam Lashinsky zdołał się przedrzeć przez mur milczenia, otaczający Apple'a. Przeprowadził dziesiątki rozmów z ludźmi związanymi z firmą, dotarł do wyjątkowej wiedzy o najcenniejszej marce świata i postanowił się nią podzielić z czytelnikami tej książki.

Adam Lashinsky pokazuje, jak firma poradziła sobie po stracie Steve'a Jobsa i rysuje portret nowego CEO. W przeciwieństwie do wielu innych autorów piszących o Apple, przedstawia nam inny niż oficjalny wizerunek firmy.

Tylko ta książka pozwoli ci poznać najpilniej strzeżone sekrety Apple'a.

Tylko ta książka podpowie, jak wykorzystać magię najcenniejszej marki świata.

O Stevie Jobsie wiemy już niemal wszystko - czas poznać prawdę o Apple'a.

 

źródło opisu: http://www.znak.com.pl/

źródło okładki: http://www.znak.com.pl/

pokaż więcej

Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Oficjalna recenzja
Robert książek: 674

Apple w epoce post-Jobsowej

Dlaczego jedna z największych firm technologicznych w USA jest jednocześnie jedną z niewielu, świetnie prosperujących mimo obecnego kryzysu? Dlaczego produkty nadgryzionego jabłka, tak niepasujące do ogólnie przyjętych szablonów, osiągają tak ogromną sprzedaż i popularność, stając się gadżetami wręcz kultowymi? Czy te pytania (i ewentualne na nie odpowiedzi) pozostaną aktualne w obliczu zmiany na stanowisku szefa tej firmy?

Steve Jobs blisko rok temu zostawił losy swojej firmy w rękach Tima Cooka. Początkowo, spekulanci twierdzili, iż były szef zostawił nowemu szczegółowy plan jak ma kierować firmą. Jak długi okres działalności miałby on opisywać? Kilka miesięcy, rok czy 5 lat? Obecnie, można już zauważyć, że jeśli taki zestaw instrukcji by istniał, to był albo bardzo ogólny, albo krótkoterminowy. Apple idzie własną, dynamicznie wytyczaną drogą, momentami sprzeczną lub odbiegającą od wizji firmy prezentowanej przez Jobsa. Można więc śmiało wysnuć tezę, że istnienie firmy nie opierało się jedynie na osobie jej założyciela. Tyle, że jeśli nie na Jobsie, to na czym? Na przejrzystej filozofii, ograniczonej ale klarownej gamie produktów, a może na niebyt zhierarchizowanej strukturze i indywidualnej odpowiedzialności pracowników?

Adam Lashinsky próbuje odkryć najpilniej strzeżone sekrety firmy z jabłkiem w logo, rozpoczynającej działalność w epoce post-jobsowej. Dziwi go – jak i wielu prezesów szanowanych firm – jakim cudem Apple tak dobrze prosperuje, mimo kryzysu finansowego,...

Dlaczego jedna z największych firm technologicznych w USA jest jednocześnie jedną z niewielu, świetnie prosperujących mimo obecnego kryzysu? Dlaczego produkty nadgryzionego jabłka, tak niepasujące do ogólnie przyjętych szablonów, osiągają tak ogromną sprzedaż i popularność, stając się gadżetami wręcz kultowymi? Czy te pytania (i ewentualne na nie odpowiedzi) pozostaną aktualne w obliczu zmiany na stanowisku szefa tej firmy?

Steve Jobs blisko rok temu zostawił losy swojej firmy w rękach Tima Cooka. Początkowo, spekulanci twierdzili, iż były szef zostawił nowemu szczegółowy plan jak ma kierować firmą. Jak długi okres działalności miałby on opisywać? Kilka miesięcy, rok czy 5 lat? Obecnie, można już zauważyć, że jeśli taki zestaw instrukcji by istniał, to był albo bardzo ogólny, albo krótkoterminowy. Apple idzie własną, dynamicznie wytyczaną drogą, momentami sprzeczną lub odbiegającą od wizji firmy prezentowanej przez Jobsa. Można więc śmiało wysnuć tezę, że istnienie firmy nie opierało się jedynie na osobie jej założyciela. Tyle, że jeśli nie na Jobsie, to na czym? Na przejrzystej filozofii, ograniczonej ale klarownej gamie produktów, a może na niebyt zhierarchizowanej strukturze i indywidualnej odpowiedzialności pracowników?

Adam Lashinsky próbuje odkryć najpilniej strzeżone sekrety firmy z jabłkiem w logo, rozpoczynającej działalność w epoce post-jobsowej. Dziwi go – jak i wielu prezesów szanowanych firm – jakim cudem Apple tak dobrze prosperuje, mimo kryzysu finansowego, mimo małego portfolio produktów, i mimo mocno odmiennego sposobu zarządzania działalnością. Jest to o tyle ciekawe, że w Cupertino nie tyle nie korzysta się z wiedzy wbijanej adeptom na studiach MBA, co raczej stosuje się praktyki całkowicie przeczące ogólnie przyjętym zasadom prowadzenia dużego biznesu. Autor książki na potrzeby swojej publikacji przeprowadził dziesiątki rozmów z byłymi pracownikami firmy, kontrahentami czy ludźmi z otoczenia Apple’a. Głównie dlatego, że z wywiadów z Stevem Jobsem i Timem Cookiem nie wyniósł żadnych satysfakcjonujących informacji.

Czy jednak pozostałe rozmowy pozwoliły mu odkryć sekrety funkcjonowania tej tajemniczej firmy? Osobiście, jestem rozczarowany. Czytelnik ma do czynienia praktycznie z informacjami dostępnymi już w publikacjach Waltera Isaacsona, Carmine Gallo czy Leandra Kahney. Co prawda przedstawione zostały w innym kontekście i ewidentnie służą ujawnieniu planu, wg którego firma działa nawet po śmierci Jobsa, jednak dla osoby zaznajomionej z książkami ww. autorów wtórność informacji może okazać się trudna do przetrawienia. Analogicznie ma się sprawa z tytułowymi „sekretami”, którym poświęcone są ostatnie rozdziały książki. Czytelnik ma do czynienia z ‘sekrecikami’ znanymi już od dłuższego czasu, w większości za sprawą biografii Jobsa, mniej dzięki materiałom prasowym i źródłom internetowym. W kwestii większych tajemnic, mamy do czynienia raczej ze spekulacjami niż pewnymi odkryciami. Jest to tym bardziej widoczne dla czytelnika wydania polskojęzycznego, gdyż niektóre informacje ewidentnie mijają się z faktami z niedawnej premiery iPhone’a 5.

Czy w tym wypadku, książką warto się w ogóle interesować? Tak, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, tym razem czytelnik widzi Apple nie przez pryzmat postaci Jobsa, po drugie, jest okazja poznać bliżej Tima Cooka, który mimo braku przynajmniej ‘odpowiedniej aparycji’ jest osobą wartą zainteresowania przy obecnej sytuacji Apple. Mimo, że dla weteranów książek o Jobsie i Apple publikacja pana Lashinsky’ego może być wtórna, dla nowych adeptów applemanii będzie wiedzą o firmie z Cupertino w pigułce.

Robert Fryga

pokaż więcej

Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (81)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 520
Piotrek | 2015-05-23
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 21 maja 2015

Oto dowód jak napisać książkę o tym, o czym nie można pisać - o rzekomych sekretach. Szczerze powiem, od samego początku nie nastawiałem się, że dowiem się wiele o Apple oprócz tego co już zostało wszem i wobec powiedziane. Zarówno w mediach jak i książkach.

Książka ta to swoista analiza co będzie z Applem po śmierci jej charyzmatycznego lidera, Steve'a Jobsa. I niestety mamy tu maraton gdybania iście z programów rozmów z ekspertami wszelkiej maści ("gadające głowy").

Tej analizy jest naprawdę mało, bo o czym tu tak naprawdę pisać - firma musi zarabiać. A czy pójdzie drogą Jobsa czy nowoczesnych managerów, wiecznych inwestorów, to już druga sprawa. Jedyne co dobre, to że ta analiza poparta jest mocnymi i dobrymi faktami do których doszedł autor.

Natomiast w pierwszej części książki autor, żeby wysupłać 200 stron wrzucił biografię Steve'a i historię firmy. I muszę przyznać, że została ona posegregowana i odsączona z niepotrzebnych rzeczy. Są tu fajne anegdoty i historie, ale nie...

książek: 269
Riwona | 2016-11-06
Na półkach: Przeczytane, Ludzie ciekawi
Przeczytana: 06 listopada 2016

Najlepsze w tej książce są tytuły rozdziałów - czyli sekrety Apple'a według autora.

Jedno ciekawe stwierdzenie: "Jobs wyjątkowo dobrze potrafił skłonić nas do skupiania się na dobrych stronach i ignorowania złych".

Wyjaśnienie zapowiedzi i-nazewnictwa...
Uwaga zdradzam: od interim :-)

I niestety dla mnie - to na tyle...

książek: 9
Piotr Wojnowski | 2015-02-18
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2015 rok

Całkiem obiektywne spojrzenie na firmę z Cupertino.

książek: 441
PR1234 | 2015-06-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 czerwca 2015

Ciekawa.

książek: 162
książek: 238
kasiaczyta | 2017-02-23
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 1047
Aured | 2017-01-02
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 17 stycznia 2017
książek: 883
Orza | 2016-08-12
Na półkach: Przeczytane, 2016
książek: 379
pokor | 2016-07-27
Na półkach: Przeczytane
książek: 25
Tomek Wicher | 2016-07-20
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 20 lipca 2016
zobacz kolejne z 71 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd