Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Biznes, etyka, odpowiedzialność

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Wydawnictwa Profesjonalne PWN – HR". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
7,2 (5 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
2
7
2
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-01-16890-2
liczba stron
584
słowa kluczowe
biznes, etyka, socjologia
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodała
Livi

Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczającym zarówno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskazówek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w życiu gospodarczym. Pozwala to czytelnikowi na...

Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczającym zarówno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskazówek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w życiu gospodarczym. Pozwala to czytelnikowi na dogłębne zrozumienie zagadnienia, zaczynając od indywidualnych decyzji menedżerów oraz innych grup interesariuszy firm i organizacji gospodarczych, a kończąc na zasadach zalecanych do stosowania w biznesie międzynarodowym.

"Jest to podręcznik, który etykę biznesu wywodzi z etyki jako części filozofii i z myśli ekonomicznej oraz odpowiada na pytanie: na czym polega odpowiedzialność społeczna w gospodarce i jakie są jej konsekwencje."
(Z recenzji prof. dr hab. Jerzego Dietla, Prezesa Zarządu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości)

Praca jest przeznaczona dla studentów i kadry akademickiej, menedżerów, pracowników firm oraz wszystkich, którzy chcieliby się zapoznać z tą tematyką. Zapewnia odpowiedzi na pojawiające się nowe dylematy moralne wynikające z ciągłych zmian gospodarczych i społecznych.

 

źródło opisu: http://www.pwn.pl/

źródło okładki: http://www.pwn.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (12)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 341
kropka75 | 2017-01-18
Na półkach: Przeczytane

Książka nie jest trudna, jest za to mocno okrojona. Ma nieco dziwnie omówione tematy. Przynajmniej te niektóre. Np. dział dotyczący odpowiedzialności za pracownika. Zagadnienia etyczne w nim poruszone to: stosunek do pracowników obecnych, byłych i tych potencjalnych; temat szkoleń pracowniczych i motywacji;
Uważam, że są ważniejsze kwestie dotyczące etyki w ZZL. Jak choćby brak umów o pracę, nadmiar umów cywilno-prawnych, niewypłacanie wynagrodzeń.

Książka porusza kwestie specyficzne, rzadko gdzie indziej poruszane. Nie te najważniejsze. Nie wystarczy jako jedyna lektura, gdy zajmujemy się etyką w biznesie.

książek: 584
Olga P | 2012-09-14
Na półkach: Przeczytane, 2012

“Biznes, etyka, odpowiedzialność” jest kolejną publikacją pod redakcją prof. Wojciecha Gasparskiego, wybitnego znawcy zagadnień etyki w biznesie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Doskonale spełniała się w roli podręcznika akademickiego. Zawiera bardzo dużo informacji w przystępnej formie. Jest przejrzysta i podzielona na rozdziały, na końcu których znajdziemy podsumowanie, pytania do tekstu oraz spis dodatkowej literatury.

W książce prof. Gasparskiego znajdziemy wiele przydatnych terminów, sformułowań.Spojrzymy na pewne zagadnienia z filozoficznego punktu widzenia - co jest świetnym sposobem na poszerzenie swoich horyzontów. Dodatkowo, mamy możliwość zapoznać się ze spostrzeżeniami znanych i cenionych osób z uniwersyteckiego świata jak np: prof. dr hab.Tadeusz Borys, Piotr Lignar czy Julita Sokołowska. Łącznie - 38 rodziałów-felietonów z zakresu biznesu i etyki.

Treść zawarta w książce zmusza do myślenia i szukania własnej drogi zgodnej z przekazanymi wartościami....

książek: 2
kemot33 | 2013-01-08
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 20 grudnia 2012

Biznes, etyka, odpowiedzialność to publikacja skupiająca się na szeroko pojętej etyce w świecie globalnego biznesu. W poszczególnych rozdziałach pracy została dokładnie zweryfikowana wieloznaczność tego pojęcia. Możemy się w nich spotkać z kwestią etyki czystego biznesu i ekonomii, z public relations i komunikacją, poznać rolę etyki w religii i whistleblowingu. Dzięki bardzo licznej grupie autorów, bo aż 31, problematyka odpowiedzialności w biznesie została zaprezentowana w bardzo wielu aspektach. Nie jest to jednostronne podejście do ważnego i jakże aktualnego tematu, ale jego zróżnicowany i kompleksowy obraz. Każdy rozdział dotyczy osobnego zagadnienia z dziedziny biznesu i ekonomii. Pozwala to na sięgnięcie po książkę i przeczytanie właśnie tego fragmentu, który w danym momencie najbardziej nas interesuje. Teksty składają się z wprowadzenia do tematu, podrozdziałów oraz podsumowującego zakończenia. Dzięki takiej formie Czytelnik bez problemu może poznać opisywane zagadnienie....

książek: 2
KasiaL | 2012-10-02
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 20 sierpnia 2012

Każdy, kto zetknął się z zagadnieniem etyki biznesu w teorii, powinien kojarzyć takie nazwiska jak Gasparski, Lewicka-Strzałecka czy Rok. Osoby te od wielu lat zajmują się tematyką związaną z etyką biznesu, co sprawia, że można uznać je za autorytety w tej dziedzinie. Jak wiadomo nie należy oceniać książki po okładce. W przypadku „Biznes, etyka, odpowiedzialność” nie zawiedzie nas również jej zawartość. Autorzy nie tylko zaczynają od przedstawienia korzeni etyki i wyjaśnienia jej istoty, ale również przechodzą przez wiele zagadnień z życia społecznego (np. ubóstwo, religia, CSR) i biznesowego (np. finanse, Public Relations, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi), pokazując etyczne zachowania w tych obszarach. Książka zawiera nie tylko teoretyczne podstawy etycznych zachowań, ale również liczne przykłady zastosowania tej idei w życiu i w pracy. Niezależnie od specjalizacji, każdy znajdzie coś dla siebie. Pozycja obowiązkowa dla studentów ekonomii/zarządzania i menadżerów

książek: 82
1rafal.kruk | 2015-01-31
Na półkach: Przeczytane
książek: 386
dago120 | 2017-11-18
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 9932
Chaoticreader | 2017-05-02
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 284
Katarzyna | 2015-07-03
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 160
Kurczak | 2015-02-02
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 1034
Joanna Janowicz | 2014-12-03
Na półkach: PR i biznes, Przeczytane, 2015
Przeczytana: 16 stycznia 2015
zobacz kolejne z 2 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd