forum Oficjalne Aktualności
Letni flirt z opowiadaniami
Opowiadanie to migawka, chwila, która, nim się spostrzegliśmy, cyknęła i znikła. Lecz zdążyliśmy ją jeszcze, w biegu, na granicy świadomości i śnienia, zarejestrować. Opowiadanie to lato, lato to opowiadanie.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [17]
Właśnie zaczynam Opowiadania i już jestem oczarowana; Gogol ma przyjemny styl pisania.
Jeśli chodzi o zbiory nowel, to pod ręką mam też Dekameron - tego z pewnością nie trzeba przedstawiać;)
Uwielbiam krótkie formy nie tylko latem. Moją faworytką jest od dawna Alice Munro. Bardzo lubię też opowiadania Trumana Capote i Eileen Chang.
Od dłuższego czasu zamierzam zabrać się za Kereta, ale zawsze jest coś pilniejszego do przeczytania;-) Po przymusowej przerwie od czytania to będzie jedna z pierwszych książek na liście:-)
Z całą odpowiedzialnością mogę polecić zbiór opowiadań czeskiego prozaika Jana Balabana - "Wakacje. Możliwe, że odchodzimy" (są to w zasadzie dwa zbiory w jednej publikacji).
"Opowiadania Balabana, wnikliwego obserwatora, przesycone są pytaniami natury egzystencjalnej, co jak na pisarza rodem z Czech może się wydawać sprawą nieco zaskakującą. Konia z rzędem temu, kto po...
Opowiadania Alice Mundro "Zbyt wiele szczęścia". Bardzo polecam!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Z opowiadań z czystym sumieniem mogę polecić
Sonia, która za dużo chciała.Wybór opowiadań Janusza Głowackiego. Większość opowiadań była publikowana wcześniej, ten zbiór został powiększony o tytułowe opowiadania.
Warto jak zawsze czytać Topora i jego sztandarowe
Cztery róże dla Lucienne
Aktualnie nadrabiam opowiadania Trumana Capote 'Te ściany są zimne i inne opowiadania'- intrygujące,tajemnicze,ale odbiegające nieco od sentymentalizmu,polecam!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Jeśli ktoś czyta Kereta, to trudno sobie wyobrazić żeby nie zaczytywał się w prozie Brzostowskiego.
Zemsta kobiet
Podpalę wasze serca!
Szach-Mat! czyli Szafa wychodzi, ja zostaję
Cóż mógłby polecić fan Murakamiego? Wszystkie boże dzieci tańczą , Ślepa wierzba i śpiąca kobieta czy The Elephant Vanishes Coś wspaniałego!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postUwielbiam opowiadania Schmitta, chociaż zbyt często bohaterowie umierają tam w kulminacyjnych momentach. Gorąco polecam moje niedawne odkrycie, a mianowicie Szczeniaki ; opowiadania Siedleckiej naprawdę zapadają w pamięć. No i właśnie przeczytałam "Sierpień" ze "Sklepów cynamonowych", z kartek aż bucha duszna, powolna atmosfera lata...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Polecam gorąco:
Sekrety Króla Ognia
Najbardziej podobało mi się opowiadanie, w którym pojawia się Maria Skłodowska Curie :)