Przemówienia prezydenta Ukrainy zostaną wydane w formie książki

LubimyCzytać LubimyCzytać
24.03.2022

Publikacja ukaże się w języku francuskim, a całkowity dochód z jej sprzedaży zostanie przeznaczony na wsparcie fundacji działającej przy Ambasadzie Ukrainy w Paryżu.

Przemówienia prezydenta Ukrainy zostaną wydane w formie książki Karollyne Hubert/Unsplash

Książkę wyda Éditions Grasset, jedna z największych francuskich oficyn, działająca od 1907 roku. Jej założyciel zdecydował się w 1913 roku na wydanie „W stronę Swanna”, pierwszego tomu „W poszukiwaniu straconego czasu”. Dzisiaj oficyna publikuje książki takich autorów jak Virginie Despentes, Pascal Bruckner czy – wśród autorów zagranicznych – J.K. Rowling. Jak zapowiedziano, zbiór przemówień Wołodymyra Zełenskiego ma się ukazać w maju i ma zawierać m.in. „niepublikowaną wcześniej przemowę do narodu francuskiego”. W specjalnym oświadczeniu dla Agence France-Presse wydawnictwo poinformowało również, że „książka będzie pierwszym światowym wydaniem przemówień Zełenskiego”. Nie wiadomo jeszcze, jaki będzie jej tytuł oraz w jakim nakładzie się ona ukaże.

Zełenski – z wykształcenia: prawnik, z zawodu: komik

Od czasu rosyjskiej agresji na Ukrainę 24 lutego 2022 roku nazwisko Wołodymyra Zełenskiego nieprzerwanie pojawia się w polskich i zagranicznych mediach. Polityk był nierzadko chwalony za swoje przemówienia – pełne pasji i pisane tak, by trafiły do konkretnych odbiorców (np. mieszkańców Polski, polityków USA). Zełenski urodził się w 1978 roku w Krzywym Rogu w Ukrainie, ukończył prawo, choć nigdy nie pracował w zawodzie. W latach 90. zaczął występować w telewizji, m.in. w popularnym w ZSRR teleturnieju KVN, w roku 2006, w wieku 28 lat, został zwycięzcą jednej z ukraińskich edycji „Tańca z gwiazdami”. W 2015 roku wystąpił w serialu komediowym, którego tytuł można przetłumaczyć na język polski jako „Sługa ludu”. Zagrał tam nauczyciela historii. Mężczyzna w tej produkcji – wbrew swojej woli – zostaje prezydentem kraju i walczy ze skorumpowanymi urzędnikami i przedstawicielami władz. Katarzyna Łoza, Polka od 18 lat mieszkająca we Lwowie, w wywiadzie dotyczącym jej książki „Ukraina. Soroczka i kiszone arbuzy”, wskazuje, że występ w serialu był elementem kampanii prezydenckiej. Autorka dodaje, że: „Ten serial był nakręcony celowo, żeby zbudować jego rozpoznawalność. Nie był znany jako polityk, a telewizja czyni cuda. Ponoć niektórzy nie do końca rozróżniali, czy głosują na aktora, czy na postać”. W roku 2019 Zełenski został wybrany na głowę państwa. Od czasu wybuchu wojny poparcie dla prezydenta, które tuż przed nią wynosiło kilkanaście procent, znów wzrosło.


komentarze [52]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Katarzyna  - awatar
Katarzyna 27.03.2022 21:19
Czytelnik

Francuzi! Zełenski nie chce książki. On chce amunucji! Broń mu wyślijcie! Wtedy wygra wojnę, odetchnie i być może będzie mógł zaspokoić ciekawość francuskiej dziennikarki, która podczas konferencji (na którą nawiasem mówiąc, nie zaproszono polskich dziennikarzy) koniecznie chciała wiedzieć, czy w czasie wojny ma czas czytać książki. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lucy Fair - awatar
Lucy 27.03.2022 22:22
Czytelniczka

Ta francuzka najwyraźniej żyje już tylko w świecie fantazji z tą wszakże różnicą, że w jej własnej żaden były agent nie morduje jej dzieci między akapitami.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Gracjan  - awatar
Gracjan 25.03.2022 18:55
Czytelnik

Dziękuje za usunięcie prokremlowskiej, krzywdzącej wypowiedzi userki Agnieszki Żelaznej, z której wynika, że śmierć tysięcy Ukraińców najzwyczajniej ją nudzi. Hańba jaką się okryłaś, zostanie z tobą już do końca.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
SekstusEmpiryk  - awatar
SekstusEmpiryk 25.03.2022 22:18
Czytelnik

Jest taki jeden kraj, w którym funkcjonują wyrażenia typu "wieczna chwała" oraz "wieczna hańba". Znasz li ten kraj? To bardzo po chrześcijańsku strącić kogoś do piekła bez możliwości odkupienia win. 

Żeby było jasne: nie znam Agnieszki Żelaznej, ani mi ona siostrą, matką czy swatką. Ja tylko tak dla formalności. Co do celowości przedsięwzięcia (druk przemówień) moja opinia...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 25.03.2022 22:32
Czytelnik

Nie jestem chrześcijaninem. Jestem porządnym człowiekiem.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Mac  - awatar
Mac 25.03.2022 22:33
Czytelnik

Ech, i teraz nie wiem co mi odpisała. Moim zdaniem ta wypowiedź powinna zostać. Nie lubię zbyt dużej cenzury. Nie był to hejt, ani trollowanie, tylko trochę bezduszna, może nawet głupia wypowiedź. Ale czy zaraz trzeba ją palić na stosie? Może warto było dać szansę na jakąś zmianę zdania, swoiste odkupienie? Nie chodzi mi o jakieś chrześcijańskie brednie, tylko zwyczajną...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 25.03.2022 22:35
Czytelnik

Istnieje możliwość że ruszyło ją sumienie, i sama skasowała swoją wypowiedz. Liczba komentarzy nie zmalała, więc są pewnie ukryte, a to sugeruje aktywność moderatora LCz.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Mac  - awatar
Mac 25.03.2022 22:42
Czytelnik

Jeśli sama swój komentarz usunęła, jej sprawa, ma do tego prawo. Nie wiem z jakich pobudek to zrobiła, ale jeśli ruszyło sumienie, to zawsze lepiej wprost powiedzieć, że człowiek się mylił. Tak czy inaczej, chcąc nie chcąc będę pamiętał tego użytkownika i ta pamięć niekoniecznie będzie pozytywna. Dlatego nie lubię cenzury, bo jeśli coś zostaje, to wcześniej trzeba dwa razy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 25.03.2022 23:23
Czytelnik

Pewnie poczuła dyskomfort. Ale to nie jest problem jednej osoby. Pojawił się głos pełnego poparcia, chyba kilkanaście łapek w górę. Postulowanie by nie mówić o sytuacji na Ukrainie jest bardzo na rękę Moskwie (tak samo jak milczenie). Więc trzeba gadać, myśleć, pomagać. Zło karmi się milczeniem - oczywiste i banalne. Ta wojna to jest też nasze brzemię, bo Ukraina to nasz...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Yengo  - awatar
Yengo 26.03.2022 02:09
Czytelnik

Oj Gracjanku. Jeszcze daleko Ci do jakiegokolwiek, choćby przybliżonego zrozumienia co tu się dzieje. Nie taki Putin straszny jak go malują. Nie taki Zelenski szlachetny jak go pokazują. Z dwojga złego to niewątpliwie Putin jest tutaj mniejszym złem. I nawet Ci tego nie będę tłumaczył. Łykaj propagandę bez żadnej refleksji. Istota spraw jest zbyt kompleksowa dla Twojego...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 26.03.2022 11:56
Czytelnik

Yengo (?) - to co piszesz, zaświadcza jedynie o twojej głupocie. Widzę że ołapkowała cie już Agnieszka Żelazna - ciągnie swój do swego. Nie rozmawiamy tu o prezydencie Ukrainy, który nie ewakuował się z Kijowa, i zachował się nad wyraz przyzwoicie. Na tapet wzięta została kwestia ignorancji: ruiny jakie widzisz na nagraniach są realne, trupy też są prawdziwe - nikt nie leży...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Mac  - awatar
Mac 26.03.2022 13:43
Czytelnik

@Yengo O, znalazł się wszechwiedzący, który pierdzi na innych, a sam nie podzieli się swoją tajemną wiedzą, bo w końcu plebs jest za głupi, żeby takie mądrości zrozumieć. Oczywiście, że oba kraje uprawiają propagandę, lecz nie zawsze propaganda musi być zła. Ukraina na świecie wygrywa swoją propagandą. I bardzo dobrze, bo jest znacznie bliższa prawdy i działa dla większego...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 26.03.2022 14:12
Czytelnik

Ukraina to kraj z trudnościami który chce je pokonać. I robi coś w tym kierunku, w przeciwieństwie do Rosji czy Białorusi - odbywają się tam normalne wybory. Zmieniają się ludzie. Teraz ten kraj, właśnie z uwagi na swe prozachodnie zapatrywanie, jest najeżdżany. I każdy przyzwoity człowiek to rozumie i wspiera stronę pokrzywdzoną. Niestety zbyt późno.

Nie wiem czy jest...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Yengo  - awatar
Yengo 26.03.2022 14:34
Czytelnik

Globaliści, panie Dyzma. Mówi ci to coś? Wiem, że nie. Nie sposób tego wytłumaczyć we w z założeniu krótkim  poście. "W Ukrainie umierają kobiety i dzieci. Putin rozpoczął najazd dlatego jest zły i odpowiedzialny za śmierć na Ukrainie"; takie prościutkie myślenie ma w sobie dużo słuszności, ale jest właśnie prościutkie i nie próbuje zrozumieć czemu Putin ruszył na Ukrainę....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 26.03.2022 14:50
Czytelnik

Acha, Yengo to szur (foliarz) - masoni, reptilianie itd. Nie ma sensu rozmiawiać, w kaftan cię trzeba i do Tworek.
 
"[globalistyczny diabeł]Posunął się nawet do zbudowania fabryk z bronią biologiczną na Ukrainie
(potwierdzony fakt). Podobno (niepotwierdzona informacja) była to broń
biologiczna zaprojektowana na zabójczy wpływ na ludzi o DNA Słowian".
A więc to już jest ten...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Mac  - awatar
Mac 26.03.2022 20:46
Czytelnik

@Yengo Ale żeś pan odleciał xD Ja nawet nie wiem, czy warto z tobą wchodzić w jakąkolwiek polemikę, bo widzę, że mury powoli są wykańczane i za chwilę będzie można ogłosić oblężenie. Ale powtórzę raz jeszcze: w d*pie mam perspektywę Rosji (którą jak najbardziej znam), bo mieszkam mieszkam w wolnym kraju (póki co), w rozwiniętym kulturowo, społecznie i gospodarczo Zachodzie,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 26.03.2022 20:57
Czytelnik

To nie jest czerwona zaraza, bo z Ruskimi był problem zawsze, od czasów Iwana Groźnego.  To jest starcie dwóch porządków społecznych, "dzikiej Azji" i Europy.

FR jak najbardziej powinno się rozsypać na co najmniej tuzin niezależnych państw.
I niewykluczone że w jakimś stopniu to właśnie będzie miało miejsce, czego Ruskim i nam z głębi serca życzę.

Putin żyć wiecznie nie...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Mac  - awatar
Mac 26.03.2022 21:07
Czytelnik

@Gracjan Wiem, wiem. Jakoś tak mi zostało nazywanie ich czerwonymi, bolszewikami etc., chyba dlatego, że to stosunkowo świeża sprawa, no i sami Rosjanie mają do tych czasów największy sentyment (odradzający się kult Stalina chociażby, tęsknota Srutina za ZSRR). No i carstwo dało nam przynajmniej wielkich pisarzy.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Gracjan  - awatar
Gracjan 26.03.2022 21:26
Czytelnik

Bolszewicy to była garstka która sprawnie porozstawiała po kątach tamtejszy motłoch. Jest taka książka Ossendowskiego, Ponury Cień Wschodu, i to jest w jakiś stopniu projekcja naszych fobii, ale są też kadry mówiące co jest nie tak z tymi ludźmi.
Generalnie cieszę się że myślisz w takich kategoriach, raźniej na sercu. Trzeba się mobilizować, bo już teraz mamy takie głosy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Mac  - awatar
Mac 26.03.2022 21:53
Czytelnik

Znalazłem tę książkę na legimi w wersji audiobook, więc będzie słuchane, dzięki. 
Generalnie nie jestem typem człowieka, który macha szabelką przy każdej okazji. Wolę dialog, kompromisy dogadywanie się. Przemoc w ostateczności, najlepiej w obronie. Jednak do ruskich zawsze miałem jakąś podskórną niechęć. I im więcej uczyłem historii, tym bardziej ta niechęć rosła. Jak nas...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 26.03.2022 22:15
Czytelnik

Gracjan, serio? Czasem w mediach czy radiu słyszy się własne imię, z i racji faktu że ono tak rzadko pada, raz na kilka lat, to człowiek ma wrażenie, że ktoś go wywołuje.

Ja też jestem pokojowo nastawiony, ale teraz jest czas wojny, i musi być stronnictwo "jastrzębi" (w kontrze do "gołębi"), i nolens volens się na to piszę. Stawka jest zbyt wysoka by się tym nie zajmować.

...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 26.03.2022 22:15
Czytelnik

I tu daje link do Wolskiego w oddzielnym poście, bo nie wiem czy moderator nie usunie - ciekawy wywiad: https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/wojna-rosja-ukraina-jaroslaw-wolski-putin-szykuje-nowa-operacje/7dcc4ms,79cfc278

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Mac  - awatar
Mac 26.03.2022 22:35
Czytelnik

Serio :) W mediach nie wiem kiedy ostatnio słyszałem to imię, nie licząc niesławnego Roztockiego. Parę razy zdarzyło się, że po przedstawieniu się ktoś się do niego odniósł, ale z racji moich sporych rozmiarów (nie wiadomo jak na to zareaguję) są to wyjątki. 
Dzięki za polecajki, wszystkiego pewnie nie ogarnę, bo kupkę wstydu mam olbrzymią, aczkolwiek na pewno zapoznam się...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gracjan  - awatar
Gracjan 26.03.2022 23:04
Czytelnik

Rozumiem. Ruskie Ekstrem polecam, bo krótkie to i na wesoło. Choć to czasem bardzo czarny humor.

Dla mnie Ruscy i Poradziecja to konik, i między innymi dlatego tak bardzo szkoda mi Ukraińców.

Uwagi nt. imienia to standard. Także przekręcanie, i ani 2 m wzrostu, ani sto kilo przed nim nie chroni. Ale ja na to macham ręką.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Gracjan  - awatar
Gracjan 27.03.2022 14:46
Czytelnik

Русский, иди нахуй!:
 https://demotywatory.pl/5127216/Ukraincy-spiewaja-na-melodie-wielkiego-przeboju-Queen-ze

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Aguirre  - awatar
Aguirre 27.03.2022 18:45
Czytelnik

Jak już zeszliście do Ossendowskiego, to polecam przedwojenną klasykę, czyli Od Białego Do Czerwonego Caratu pióra Jana Kucharzewskiego. Ten sam okres, a dużo lepszy warsztat historyczny i w gruncie rzeczy podobne stanowisko. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Gracjan  - awatar
Gracjan 27.03.2022 18:54
Czytelnik

Jest jeszcze "Atlantyda tak nie daleko" niedawno zmarłego Bratkowskiego - w takiej pisowni (!). Wydana tak drobnym makiem że nie idzie czytać w formie papierowej.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
SekstusEmpiryk  - awatar
SekstusEmpiryk 24.03.2022 16:25
Czytelnik

Był taki czas... (to zupełnie jak w znanej piosence). A więc był taki czas, kiedy regularnie drukowano zbiory przemówień sekretarza X lub premiera Y. Zbyt był - prawie cały nakład szedł do bibliotek różnego stopnia tylko po to, żeby po zmianie na lepsze (ZAWSZE na lepsze) wymieść wszystko na makulaturę. A drzew jest coraz mniej...

Sądzę, że większy pożytek byłby z...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Picus  - awatar
Picus 24.03.2022 15:12
Czytelnik

Zdecydowanie ciekawsze i pożyteczniejsze byłoby wydanie zbioru przemówień i orędzi Władimira Putina. I zapewne we Francji sprzedałyby się dużo lepiej.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cleopatrapl  - awatar
Cleopatrapl 24.03.2022 10:27
Czytelniczka

Nie popieram tego rodzaju akcji. Przede wszystkim powstanie książki wiąże się też z kosztami. Nie lepiej zorganizować normalną zbiórkę i całość przekazać potrzebującym. W Niemczech przykładowo istnieje już chyba od 10 lat akcja Szal dla życia. Za 15 euro można kupić sobie materiały do zrobienia szala. 10 euro to koszty wełny, a  5 euro wspiera głodne dzieci i tak się...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Sea_Of_Darkness  - awatar
Sea_Of_Darkness 24.03.2022 21:08
Czytelniczka

Mam wrażenie, że głównym celem tego typu akcji nie jest finansowe wsparcie potrzebujących, a uświadomienie własnego społeczeństwa (w tym przypadku francuskiego, które nie jest tak zerojedynkowo nastawione do wojny w Ukrainie jak Polacy). Wbrew pozorom to też jest ważne. Bo jeżeli społeczeństwa nie będzie obchodzić ta wojna, to szybko zbiórki się skończą i skończy się też...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Cleopatrapl  - awatar
Cleopatrapl 25.03.2022 17:57
Czytelniczka

@Sea_Of_Darkness 
To naturalny proces. Im dalej od wojny, tym mniejsze zaangażowanie. Ludzi ta wojna coraz mniej obchodzi i książeczka tego nie zmieni. Nie wiem jak we Francji, ale np. W Niemczech wielu ludzi obwinia o całą sytuacje Amerykę i nie chcą ponosić kosztów sankcji. Mieszka tu też wielu Rosjan, którzy uważają, że Ukraina należy do Rosji. Nie mnie oceniać o...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Sea_Of_Darkness  - awatar
Sea_Of_Darkness 25.03.2022 18:22
Czytelniczka

Jedna książka nie jest w stanie zmienić nastawienia całego społeczeństwa, ale im bardziej nagłaśnia się to, co się dzieje, tym do większej grupy ludzi zacznie docierać jak wielkim złem jest ta wojna. Taka jedna książka to po prostu jedna mała cegiełka. Jedna cegiełka nie ma znaczenia, ale im więcej jest takich cegiełek, tym ich znaczenie rośnie. Swoją drogą, to...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Cleopatrapl  - awatar
Cleopatrapl 25.03.2022 23:33
Czytelniczka

@Sea_Of_Darkness 
Gdybanie nic nie da. Nie jest to wojna z tych co będą trwać dziesiątki lat, więc każda z nas będzie mogła zweryfikować swoje przypuszczenia. Może się okazać, że ty masz rację i rzeczywiście dojdzie do „pospolitego ruszenia” na skale europejską i Zachód pogoni Rosję. Może też racja być po mojej stronie, że Europa nic nie zrobi poza gadaniem, i sankcje...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
LubimyCzytać  - awatar
LubimyCzytać 24.03.2022 10:01
Administrator

Zapraszamy do dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post