Opinie użytkownika
Italo Calvino to autor jednogłośnie uwielbiany przez osoby, z recenzjami których co do za zasady się zgadzam. Kupując "Niewidzialne miasta" czułam ekscytację i gotowość do przeżycia wielkiej, płomiennej miłości.
Niestety, nie tylko nie ma miłości, ale nawet zauroczenia. Jest pewna nadzieja, że początkowa niechęć przerodzi się w coś więcej, zgodnie z zasadą, że od nienawiści...
Od najmłodszych lat lubiłam historię, a najbardziej fascynowało mnie poznawanie wpływu konkretnych postaci na określone wydarzenia historyczne. Szkoda, że w większości wypadków takie "smaczki" są niepewne, to raczej domysły niż niezaprzeczalne fakty historyczne.
Podobnie jest z książką Kamila Janickiego "Żelazne damy. Kobiety, które zbudowały Polskę", którą, muszę przyznać,...
Rzadko, bo rzadko, ale bywają takie chwile, kiedy mam ochotę na coś lekkiego i niewymagającego. Nie jest mi jednak łatwo znaleźć takich książek! Wciąż bowiem oczekuję, że będą przyzwoicie napisane i nie będą zbyt głupie i żenujące. Te kryteria spełnił nietypowy kryminał "Nie to miejsce, nie ten czas" autorstwa Gillian McAllister.
Historia rozpoczyna się, jak to w kryminale,...
Był czas, że intensywnie zaczytywałam się w książkach peruwiańskiego noblisty Mario Vargasa Llosy. Przeczytałam już znaczną część jego powieści, ucieszyłam się więc, kiedy niedawno wpadła mi w ręce jeszcze nieznana przeze mnie pozycja - "Burzliwe czasy".
Vargas Llosa często porusza w swoich książkach wątki polityczne. Nie inaczej jest w przypadku "Burzliwych czasów"....
"Amy i Isabelle" to moje pierwsze i na pewno nie ostatnie spotkanie z prozą amerykańskiej pisarki Elizabeth Strout. Książka ta skupia się na relacji odrobinę sztywnej i neurotycznej samotnej matki Isabelle z jej nastoletnią córką, która przechodzi okres buntu i przeżywa pierwsze miłości. Nie są to jednak jedyne bohaterki powieści, doskonale zarysowane są również liczne...
więcej Pokaż mimo to
Na palcach jednej ręki mogę policzyć liczbę przeczytanych w życiu horrorów. Mimo to skusiłam się na książkę Józefa Kariki "Szczelina". Przekonały mnie bardzo dobre recenzje, pochodzenie autora (do tej pory nie wpadły mi w ręce książki słowackich pisarzy) oraz fakt, że zagadka dotyczy gór.
"Szczelina" to przedstawiona w paradokumentalny sposób historia zagadkowych zniknięć w...
Jest dopiero maj, ale już mogę z przekonaniem oznajmić, że najnowsza książka Amora Towlesa to moje największe tegoroczne rozczarowanie. Po genialnym, wciągającym i pełnym ciepła "Dżentelmenie z Moskwy" byłam gotowa na kolejny zachwyt, który niestety nie nastąpił.
"Lincoln Highway" to powieść drogi, akcja której rozgrywa się w Ameryce w latach 50. Mamy tutaj całą plejadę...
Długo wzbraniałam się przed zapoznaniem się z twórczością ubiegłorocznej Noblistki Annie Ernaux. Na podstawie recenzji obawiałam się, że to proza przeintelektualizowana, zbyt zaangażowana politycznie, że będzie to bardziej manifest polityczny niż powieść. Nie mogłam się jednak oprzeć, gdy zobaczyłam "Bliskich" na bibliotecznej półce z nowościami. Jak dobrze, że ta książka...
więcej Pokaż mimo to
"Strefę mroku" Nony Fernández kupiłam jakiś czas temu w akcji charytatywnej wydawnictwa. Opis mnie zaintrygował - książka opowiada o rządach terroru Pinocheta, a pretekstem do snucia tej opowieści jest postać członka tajnej policji, który publicznie wyspowiadał się ze swoich czynów, jeszcze zanim dyktatura upadła. Co za akt odwagi!
Przed przystąpieniem do lektury nie...
Nie przepadam za opowiadaniami, ale od czasu do czasu mimo wszystko po nie sięgam. Za każdym razem liczę na to, że tym razem trafię na coś wyjątkowego. Do zbioru opowiadań George'a Saundersa "Sielanka" zachęciła mnie przede wszystkim... ciekawa, rzucająca się w oczy okładka.
"Sielanki" to niewielka objętościowo książka, taka na dwa wieczory. Znajduje się w niej sześć...
Oto kolejna książka, która wpadła mi w oko na bookstagramie. Założenie tego konta może nie ma ogromnego wpływu na to, co czytam, ale ułatwia znalezienie kolejnych książek, z którymi mam ochotę się zapoznać.
"Eleanor Oliphant ma się całkiem nieźle" to zgrabna historia o trzydziestoletniej pracownicy działu księgowego, która wiedzie bardzo uporządkowane i samotne życie. Gdy...
Muszę przyznać, że gdy rozpakowałam paczkę od @artrage, byłam zdziwiona, jak malutka jest ta książka - cienka i o niewielkim formacie. Faktycznie do złudzenia przypomina paszport. Genialny pomysł! Jedyny minus to drobna czcionka. Mi osobiście to nie przeszkadza, ale wiem, że na przykład dla mojej mamy byłby to czynnik, który skutecznie by ją zniechęcił. Dla takich osób...
więcej Pokaż mimo toMiałam spore obawy przed rozpoczęciem czytania "Na południe od Brazos" Larry'ego McMurtry'ego. Po pierwsze, jest to western, czyli gatunek, którego nie lubię, po drugie, nie znalazłam żadnej negatywnej recenzji. Często tak szeroko chwalone książki okazują się bowiem sporym rozczarowaniem. Moje obawy były jednak bezpodstawne. Dołączam do grona osób zachwyconych tą...
więcej Pokaż mimo to
Lisa Genova to doktor nauk neurologicznych na Uniwersytecie Harvarda oraz autorka książek fabularnych, w których bohaterowie cierpią na różne choroby neurologiczne (np. Alzheimer, Huntington). Tym razem pani Genova postanowiła napisać książkę non-fiction o tym, jak działa pamięć, dlaczego zapominamy i co zrobić, żeby poprawić swoją pamięć.
Jestem totalnym laikiem jeśli...
Po kryminały sięgam rzadko, a jak już to raczej po sprawdzonych pisarzy. Jednym z takich pisarzy jest Wojciech Chmielarz, głównie z uwagi na przyzwoity styl i język. Niedawno wyszła nowa książka z cyklu o Jakubie Mortce, więc postanowiłam zrobić sobie krótką przerwę od poważniejszych lektur.
"Długa noc" różni się nieco od poprzednich części cyklu. Przede wszystkim tym, że...
Gdyby nie fakt, że otrzymałam książkę "Stanisław Lem. Wypędzony z Wysokiego Zamku" pod choinkę, z całą pewnością nigdy bym jej nie przeczytała. Jednym z powodów jest moja niechęć do biografii, a drugi powód jest dosyć wstydliwy - nigdy nie czytałam nic autorstwa Stanisława Lema. Na szczęście prezentu gwiazdowego nie wypada nie przeczytać i w rezultacie książka wciągnęła...
więcej Pokaż mimo to
Science fiction to gatunek po który sięgam skrajnie rzadko, ale po udanym "Marsjaninie" z entuzjazmem sięgnęłam po kolejną książkę autora - "Projekt Hail Mary".
Na początku zaznaczę, że jest to pierwsza przesłuchana przeze mnie książka fabularna, więc nie wiem, czy interpretacja lektora nie miała wpływu na mój odbiór tej pozycji. Czy gdybym książkę przeczytała a nie...
W życiu bywają naprawdę szczęśliwe przypadki. Taki właśnie przypadek sprawił, że w moje ręce trafiła książka szwedzkojęzycznego fińskiego pisarza Kjella Westö "Niebo w kolorze siarki". Otóż zdarzyło się tak, że ta książka przyszła do mnie przez pomyłkę zamiast innej zamówionej pozycji. Jak się cieszę z tej pomyłki!
W tej książce podobało mi się dosłownie wszystko: styl...
Przyznam szczerze, że to nie była miłość od pierwszej strony - trochę mi zajęło zanim zaczęłam doceniać tę książkę. Na początku wydawało mi się, że "Pod słońcem" jest powieścią zbyt chaotyczną, ze zbyt poetyckim jak na mój gust językiem. Po jakimś czasie jednak przywykłam do stylu Julii Fiedorczuk i polubiłam się z nim.
"Pod słońcem" to piękna opowieść o życiu codziennym...
Aż mi głupio pisać o tej książce, bo wszyscy się nią zachwycają, a ja mam wrażenie, że jestem jedyną osobą, której "Wojenka" się średnio spodobała. Do tej pory nie znalazłam żadnej negatywnej recenzji i zastanawiam się jak to możliwe.
Temat poruszany przez reportaż Magdaleny Grzebałkowskiej "Wojenka. O dzieciach, które dorosły bez ostrzeżenia" porusza temat bardzo ciekawy...