Najnowsze artykuły
-
ArtykułyJames Joyce na Bloomsday, czyli 7 faktów na temat pisarza, który odmienił literaturęKonrad Wrzesiński9
-
ArtykułyŚladami autorów, czyli książki o miejscach, które odwiedzali i opisywali twórcyAnna Sierant10
-
ArtykułyCzytamy w weekend. 14 czerwca 2024LubimyCzytać467
-
ArtykułyZnamy laureatki Women’s Prize for Fiction i wręczonej po raz pierwszy Women’s Prize for Non-FictionAnna Sierant15
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Biblioteczka
Filtry
Książki w biblioteczce
[2]
Generuj link
Zmień widok
Sortuj:
Wybrane półki [1]:
Przeczytał:
2018-03-05
2018-03-05
Średnia ocen:
7,8 / 10
1332 ocen
Ocenił na:
10 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 3365
Opinie: 102
Przeczytał:
2017-08-14
2017-08-14
Średnia ocen:
7,0 / 10
289 ocen
Ocenił na:
9 / 10
Na półkach:
Zobacz opinię (4 plusy)
Czytelnicy: 1162
Opinie: 64
Zobacz opinię (4 plusy)
Bardzo zdziwiłem się, kiedy po niespełna dwóch dniach czytania dobrnąłem do końca. Paweł Tkaczyk w nowoczesny sposób stara się być przewodnikiem-partnerem dla odbiorcy. Ani przez chwilę nie doświadczyłem tak nadmiernej poufałości, jak i mentorskiej autorytatywności. Wierzę, że prócz miłego stylu oraz przystępnego języka w wytworzeniu komfortu czytania wielką rolę odegrało także przejrzyste formatowanie tekstu.
Książka na początku pozwala zrozumieć genezę zdolności do opowiadania historii oraz tłumaczy cel kryjący się w opowiadaniu. Po zbudowaniu ram teoretycznych z drobną domieszką filozofii zaczyna się część prezentująca wachlarz klocków, których można użyć do stworzenia własnej historii i nadania jej połysku. Paweł Tkaczyk pokazuje proste przykłady, zwracając uwagę na potencjalne pułapki. W książce stale obecne są odwołania do autorytetów z różnych dziedzin. Ostatecznie Paweł Tkaczyk dzieli się schematem pomagającym w uchronieniu się przed popełnieniem niegodnego wytworu. Harmonijne zakończenie, dobitnie wyjaśnia, czym w istocie jest dążenie do sukcesu i daje nadzieję każdemu, kto je odkryje.
Co przybliżyłoby książkę do ideału? Pada w niej pełno odwołań do nazwisk, lecz próżno szukać odwołań do konkretnych dzieł albo przynajmniej zbiorczej listy wartościowych tytułów. Rozdziały poruszające temat kanałów i formatów komunikacji pozostawiły we mnie mocny niedosyt. Został w nich pokazany pewien podział i ogólna specyfika. Jednak gdyby wspomniane sekcje powiedziały, jak dalej można wykorzystać zawartą w nich wiedzę, całość na pewno by zyskała.
Dzięki „Narratologii” zrobiłem pierwszy krok ku świadomości. Ta książka to, po prostu, dobra opowieść o historiach. Paweł Tkaczyk pozwolił mi spojrzeć na cenne zdobycze z przenikających się dziedzin antropologii, analizy literatury, psychologii, czy starożytnej sztuki retoryki. W ten sposób zyskałem całkiem solidny fundament do wkroczenia w świat storytellingu. W ramach podziękowania – na pewno polecę ją aspirującym copywriterom, świadomym przedsiębiorcom, początkującym pisarzom, czy studentom creative writing.
Bardzo zdziwiłem się, kiedy po niespełna dwóch dniach czytania dobrnąłem do końca. Paweł Tkaczyk w nowoczesny sposób stara się być przewodnikiem-partnerem dla odbiorcy. Ani przez chwilę nie doświadczyłem tak nadmiernej poufałości, jak i mentorskiej autorytatywności. Wierzę, że prócz miłego stylu oraz przystępnego języka w wytworzeniu komfortu czytania wielką rolę odegrało...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to