Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0

Okładka książki Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0
Mitch Joel Wydawnictwo: Helion biznes, finanse
272 str. 4 godz. 32 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
Six Pixels of Separation: Everyone Is Connected. Connect Your Business to Everyone
Wydawnictwo:
Helion
Data wydania:
2010-07-01
Data 1. wyd. pol.:
2010-07-01
Liczba stron:
272
Czas czytania
4 godz. 32 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-246-2668-7
Tłumacz:
Anna Kanclerz
Tagi:
web 2.0 biznes IT portale społecznościowe Facebook Twitter
Średnia ocen

                4,7 4,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Instalacje fotowoltaiczne w systemie elektroenergetycznym. Jakość dostaw energii elektrycznej. Warunki techniczne przyłączenia instalacji PV Zbigniew Hanzelka, Krzysztof Piątek
Ocena 7,3
Instalacje fot... Zbigniew Hanzelka, ...
Okładka książki Marketing afiliacyjny dla bystrzaków Mladjenovic Paul, Sudol Ted
Ocena 8,7
Marketing afil... Mladjenovic Paul, S...
Okładka książki Bankructwa. Tom 3. Przedsiębiorstwa i konsumenci Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski
Ocena 6,7
Bankructwa. To... Andrzej Tokarski, M...
Okładka książki Świat na sprzedaż. Kulisy dziennikarskiego śledztwa w sprawie handlu zasobami Ziemi Javier Blas, Jack Farchy
Ocena 7,4
Świat na sprze... Javier Blas, Jack F...
Okładka książki Startupowcy. Jak polskie start-upy podbijają świat Krzysztof Domaradzki, Artur Kurasiński
Ocena 7,2
Startupowcy. J... Krzysztof Domaradzk...
Okładka książki AI w strategii. Rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu Dariusz Jemielniak, Aleksandra Przegalińska
Ocena 6,4
AI w strategii... Dariusz Jemielniak,...
Okładka książki Jak zarządzać dużymi projektami Bent Flyvbjerg, Dan Gardner
Ocena 7,3
Jak zarządzać ... Bent Flyvbjerg, Dan...

Oceny

Średnia ocen
4,7 / 10
6 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
312
109

Na półkach: ,

Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce mieć pojęcie o nowym marketingu i przedsiębiorczości. Mini-poradnik dla prowadzących działania promocyjne i wizerunkowe, również dla tych, chcących po prostu zaistnieć w sieci. A przy okazji, jest to ciekawa adaptacji koncepcji sześciu stopni oddalenia do realiów Internetu.

Mitch Joel to kanadyjski bloger i marketer/marketingowiec posiadający własną dobrze prosperującą firmę Twist Image i ogólnie jest człowiekiem cenionym w swojej branży. Prowadzi również bloga pod nazwą „Six pixels of separation”, skąd właśnie pochodzi nazwa omawianej książki. I pomyśleć, że swoją karierę zaczynał jako dziennikarz.

Zarówno wskazany blog jak i wydanie papierowe za cel stawiają sobie obalenie tezy ‘Sześciu stopni oddalenia’ w obliczu obecnej komunikacji przez Internet na rzecz ‘Sześciu pikseli oddalenia’. Autor próbuje przekonać czytelnika, że jeśli ma pod ręką komputer z dostępem do Internetu, to sukces i potencjalni klientów już ma właściwie w zasięgu tejże ręki. I niekoniecznie musi być właścicielem dużej firmy czy agencji reklamowej – zdobytą wiedzę może z równym powodzeniem wykorzystać do wypromowania własnej osoby. Joel pokazuje siłę Internetu doby numerku 2.0 – wykorzystanie Google, różnych serwisów społecznościowych, blogów firmowych, YouTube i serwisów wideo, virali i działań marketingu wirusowego. Nie podaje gotowych rozwiązań, ale powierzchowne wprowadzenia uzupełnia trafnymi przykładami, zmuszając czytelnika do własnej aktywności. Jest to świetna pozycja wypadowa dla każdego (nawet domorosłego) e-marketingowca. Joel zdaje się mówić: Używasz codziennie Facebooka, Twittera i YouTube, więc zacznij wykorzystywać je jako narzędzia biznesowe i np. wypromuj w Sieci własną osobę.

Nie jest jednak tak całkiem różowo. O ile pod względem merytorycznym nie mam autorowi nic do zarzucenia, o tyle jego specyficzny styl pisania i naleciałości charakterystyczne dla publikacji informatycznych są często mocno blokujące. Łopatologiczne tłumaczenie wymieszane z specjalistycznymi zwrotami utrudniający sprawny odbiór laikowi. Wielokrotne powtarzanie głównych myśli (akapitów) przy każdej okazji w różnych rozdziałach książki, często oznaczonych dodatkową adnotacją, że szerzej temat został poruszony w następnym/poprzednim/entym rozdziale. W takich chwilach mam przeczycie, że autor po prostu chciał napisać jak najwięcej tekstu i żeby wyglądał jak najmądrzej. Przykładowo: cztery wtrącenia i dodatkowa strona gotowa, kilka trudniejszych haseł i czytelnik dłużej posiedzi nad książką. Jest to jednak przypadłość dotykająca właściwie większość tego typu książek i jakoś podświadomie byłem przygotowany na takie przeboje.

Pochwaliłem za treść, zganiłem za styl, teraz podsumuję, że książka jest trochę lepsza niż średnia. Za dosyć wysoką cenę dostajemy niecałe 300 stron książki wypełnionych podstawową wiedzą o nowym marketingu. Podstawową wartością publikacji jest zabranie w jednym miejscu wszystkich fundamentalnych wskazówek, których może domyślilibyśmy się sami, ale w sposób bardziej chaotyczny. Jest to świetna publikacja dla początkujących, ale najeżona przeszkodami, z którymi właśnie ta grupa odbiorców może sobie nie poradzić. Niemniej warto się nie zrazić i przeczytać do końca. Domorośli marketingowcy z nieugruntowaną i nieuporządkowaną wiedzą też znajdą tu coś dla siebie, w najlepszym przypadku wynajdując nowe drogi i pomysły na promocję.

PS. Nie czytajcie książki na raz. W tym przypadku się nie da – w połowie się nudzi.

[Recenzja pierwotnie opublikowana na blogu www.zakladnik-ksiazek.pl]

Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce mieć pojęcie o nowym marketingu i przedsiębiorczości. Mini-poradnik dla prowadzących działania promocyjne i wizerunkowe, również dla tych, chcących po prostu zaistnieć w sieci. A przy okazji, jest to ciekawa adaptacji koncepcji sześciu stopni oddalenia do realiów Internetu.

Mitch Joel to kanadyjski bloger i marketer/marketingowiec...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    18
  • Przeczytane
    8
  • Posiadam
    5
  • 52 książki (2011)
    1
  • Teraz czytam
    1
  • W kolejce/Posiadam
    1
  • Ulubione
    1
  • RTV
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0


Podobne książki

Przeczytaj także