Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Six Pixels of Separation: Everyone Is Connected. Connect Your Business to Everyone
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2010-07-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2010-07-01
- Liczba stron:
- 272
- Czas czytania
- 4 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-246-2668-7
- Tłumacz:
- Anna Kanclerz
- Tagi:
- web 2.0 biznes IT portale społecznościowe Facebook Twitter
Technologia to TY
* Nowe modele biznesowe
* Tworzenie sieci kontaktów
* Badania i analityka
* Marki generowane przez konsumentów
* Łączenie się internetu i kanałów mobilnych
To podstawowy przewodnik po misternych i skomplikowanych relacjach społecznych, przeznaczony zarówno dla dyrektora naczelnego wielkiej korporacji czy przedsiębiorcy, jak i dla studenta marzącego o założeniu własnej firmy. Mitch Joel pomaga nam zrozumieć ten nowo powstały świat i wykorzystać jego siłę na naszą korzyść.
Dan Ariely,
autor książki Predictably Irrational
Najpierw był rozłam, potem otchłań, a następnie przepaść. Teraz oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie do nawiązania relacji. Mitch zabierze Was na pouczającą, zabawną wycieczkę po tym, co oznaczają internetowe kontakty — z klientami, znajomymi, a nawet konkurentami. Jeśli chcecie być na bieżąco, macie taką szansę. Lepiej się pospieszcie.
Seth Godin,
autor książki Plemiona 2.0
W dzisiejszym świecie Twittera, Facebooka i całej tej szybkiej komunikacji nawiązanie kontaktu między Twoją firmą a klientami jest niezbędne. Problem polega na tym, że nie pomogą Ci już stare zasady. Dziś przeżycie zależy od umiejętności stworzenia prawdziwej wartości dodanej, wiarygodnego przekonywania i budowania zaufania. Dla każdego, kto chce zrozumieć świat nowych mediów, to jest niezbędny przewodnik.
Daniel. H. Pink,
autor książki A Whole New Mind
Przedsiębiorczość 2.0
Sześć stopni oddalenia to znana hipoteza, według której wszyscy jesteśmy ze sobą połączeni siecią znajomości obejmującą do sześciu osób — ja znam kogoś — kto zna kogoś — kto zna kogoś — kto zna kogoś — kto zna kogoś — kto zna kogoś — kto zna CIEBIE. To nośna i mocna hipoteza… Cóż z tego, kiedy współczesne technologie zdołały ją pożreć, przeżuć i wypluć.
W świecie cyfrowym wszelkie blokujące Twój rozwój stopnie oddalenia między Tobą a Twoimi klientami oraz potencjalnymi klientami zostały powalone na łopatki i zdetronizowane. Internet, serwisy społecznościowe oraz narzędzia nowych mediów sprawiły, że stopnie oddalenia zastąpiły piksele. To zmienia wszystko, co wiemy o prowadzeniu biznesu i o tym, w jaki sposób udostępniać swoje marki, produkty czy usługi społeczności internautów. Wszyscy są ze sobą połączeni. Czas, aby Twoja firma również znalazła się w tej sieci.
* Portale społecznościowe — nowa siedziba Twojej firmy
* Tworzenie nośnej i rozpoznawalnej marki osobistej
* Reklama internetowa i Twój blog — wady i zalety
* Budowanie własnej wiarygodności i zaufania
* Bycie stale na bieżąco i kontrolowanie sytuacji
* Cyfrowy nomada — twór urządzeń mobilnych
Dyskusja, dzielenie się informacjami i nauka nie kończą się na książce. Zajrzyj na blog i podcast Mitcha Joela "Six pixels of Separation" — znajdziesz tam nowe wiadomości na temat zmieniającego się świata biznesu, mediów, przedsiębiorczości i marketingu: www.twistimage.com/blog.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 18
- 8
- 5
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0
Dodaj cytat
Opinia
Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce mieć pojęcie o nowym marketingu i przedsiębiorczości. Mini-poradnik dla prowadzących działania promocyjne i wizerunkowe, również dla tych, chcących po prostu zaistnieć w sieci. A przy okazji, jest to ciekawa adaptacji koncepcji sześciu stopni oddalenia do realiów Internetu.
Mitch Joel to kanadyjski bloger i marketer/marketingowiec posiadający własną dobrze prosperującą firmę Twist Image i ogólnie jest człowiekiem cenionym w swojej branży. Prowadzi również bloga pod nazwą „Six pixels of separation”, skąd właśnie pochodzi nazwa omawianej książki. I pomyśleć, że swoją karierę zaczynał jako dziennikarz.
Zarówno wskazany blog jak i wydanie papierowe za cel stawiają sobie obalenie tezy ‘Sześciu stopni oddalenia’ w obliczu obecnej komunikacji przez Internet na rzecz ‘Sześciu pikseli oddalenia’. Autor próbuje przekonać czytelnika, że jeśli ma pod ręką komputer z dostępem do Internetu, to sukces i potencjalni klientów już ma właściwie w zasięgu tejże ręki. I niekoniecznie musi być właścicielem dużej firmy czy agencji reklamowej – zdobytą wiedzę może z równym powodzeniem wykorzystać do wypromowania własnej osoby. Joel pokazuje siłę Internetu doby numerku 2.0 – wykorzystanie Google, różnych serwisów społecznościowych, blogów firmowych, YouTube i serwisów wideo, virali i działań marketingu wirusowego. Nie podaje gotowych rozwiązań, ale powierzchowne wprowadzenia uzupełnia trafnymi przykładami, zmuszając czytelnika do własnej aktywności. Jest to świetna pozycja wypadowa dla każdego (nawet domorosłego) e-marketingowca. Joel zdaje się mówić: Używasz codziennie Facebooka, Twittera i YouTube, więc zacznij wykorzystywać je jako narzędzia biznesowe i np. wypromuj w Sieci własną osobę.
Nie jest jednak tak całkiem różowo. O ile pod względem merytorycznym nie mam autorowi nic do zarzucenia, o tyle jego specyficzny styl pisania i naleciałości charakterystyczne dla publikacji informatycznych są często mocno blokujące. Łopatologiczne tłumaczenie wymieszane z specjalistycznymi zwrotami utrudniający sprawny odbiór laikowi. Wielokrotne powtarzanie głównych myśli (akapitów) przy każdej okazji w różnych rozdziałach książki, często oznaczonych dodatkową adnotacją, że szerzej temat został poruszony w następnym/poprzednim/entym rozdziale. W takich chwilach mam przeczycie, że autor po prostu chciał napisać jak najwięcej tekstu i żeby wyglądał jak najmądrzej. Przykładowo: cztery wtrącenia i dodatkowa strona gotowa, kilka trudniejszych haseł i czytelnik dłużej posiedzi nad książką. Jest to jednak przypadłość dotykająca właściwie większość tego typu książek i jakoś podświadomie byłem przygotowany na takie przeboje.
Pochwaliłem za treść, zganiłem za styl, teraz podsumuję, że książka jest trochę lepsza niż średnia. Za dosyć wysoką cenę dostajemy niecałe 300 stron książki wypełnionych podstawową wiedzą o nowym marketingu. Podstawową wartością publikacji jest zabranie w jednym miejscu wszystkich fundamentalnych wskazówek, których może domyślilibyśmy się sami, ale w sposób bardziej chaotyczny. Jest to świetna publikacja dla początkujących, ale najeżona przeszkodami, z którymi właśnie ta grupa odbiorców może sobie nie poradzić. Niemniej warto się nie zrazić i przeczytać do końca. Domorośli marketingowcy z nieugruntowaną i nieuporządkowaną wiedzą też znajdą tu coś dla siebie, w najlepszym przypadku wynajdując nowe drogi i pomysły na promocję.
PS. Nie czytajcie książki na raz. W tym przypadku się nie da – w połowie się nudzi.
[Recenzja pierwotnie opublikowana na blogu www.zakladnik-ksiazek.pl]
Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce mieć pojęcie o nowym marketingu i przedsiębiorczości. Mini-poradnik dla prowadzących działania promocyjne i wizerunkowe, również dla tych, chcących po prostu zaistnieć w sieci. A przy okazji, jest to ciekawa adaptacji koncepcji sześciu stopni oddalenia do realiów Internetu.
więcej Pokaż mimo toMitch Joel to kanadyjski bloger i marketer/marketingowiec...