rozwiń zwiń

Człowieczeństwo bez granic. Wymiary kultury w twórczości Akiry Kurosawy

Okładka książki Człowieczeństwo bez granic. Wymiary kultury w twórczości Akiry Kurosawy
Marcin LisieckiJoanna Zaremba-Penk Wydawnictwo: Kirin film, kino, telewizja
190 str. 3 godz. 10 min.
Kategoria:
film, kino, telewizja
Wydawnictwo:
Kirin
Data wydania:
2015-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2015-01-01
Liczba stron:
190
Czas czytania
3 godz. 10 min.
Język:
polski
ISBN:
9788362945320
Tagi:
Akira Kurosawa film japoński kino japońskie
Średnia ocen

                7,4 7,4 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Studio Ghibli. Miejsce filmu animowanego w japońskiej kulturze Marcin Lisiecki, Joanna Zaremba-Penk
Ocena 6,7
Studio Ghibli.... Marcin Lisiecki, Jo...
Okładka książki Kultura jako przygoda Monika Bauer, Michał Buchowski, Izabella Bukraba-Rylska, Mariusz Czubaj, Adam Czyżewski, Bernadetta Darska, Maja Dobiasz-Krysiak, Andrzej Dorobek, Maciej Dudziak, Elżbieta Durys, Tomasz Kamusella, Krzysztof Kasiński, Agnieszka Kazibut, Waldemar Kuligowski, Marcin Lisiecki, Justyna Marcinkowska, Mateusz Marczewski, Jacek Jan Pawlik SVD, Mirosław Pęczak, Michał Rauszer, Bardhyl Selimi, Joanna Szczepanik, Magdalena Szpunar, Ewa Tracz
Ocena 0,0
Kultura jako p... Monika Bauer, Micha...
Okładka książki Zeszyty Komiksowe #35 Papcio Chmiel Dawid Bordewicz, Michał Czajkowski, Jarosław Ejsymont, Michał Gasewicz, Dominika Gracz-Moskwa, Wojciech Jama, Jakub Jankowski, Karol Jesiołkiewicz, Marek Jeziński, Leszek Kaczanowski, Damian Kaja, Rafał Kołsut, Marcin Lisiecki, Grzegorz Niemiec, Tomasz Niewiadomski, Piotr Nowacki, Paweł Piechnik, Tomáš Prokůpek, Michał Romański, Adam Rusek, Tomasz Soroka, Anna Maria Sutkowska, Rafał Otoczak Tomczak, Michał Traczyk, Vanitachi, Artur Wabik, Grzegorz Wawrzyńczak, Patryk Wójcik, Dennis Wojda, Jarosław Wojtasiński, Przemysław Zawrotny
Ocena 8,0
Zeszyty Komiks... Dawid Bordewicz, Mi...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,4 / 10
10 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
1488
584

Na półkach: , , ,

Im więcej filmów Kurosawy oglądam, tym więcej chcę też czytać o jego twórczości, poznawać różne interpretacje, powiązania. Bo jego filmy to kopalnia różnych znaczeń i symboliki. A z kolei im więcej czytam, tym większą mam ochotę na kolejne filmy :))
To opracowanie jest świetne, choć nie idealne – niektóre fragmenty są do przesady akademickie i mało ciekawe. Natomiast niektóre są wręcz mistrzowskie. Najciekawszym dla mnie był ten, który omawia postać trickstera, czyli mitologiczną postać kłamcy, oszusta, przechery i sowizdrzała. Ale niech nie zwiedzie was ten powierzchowny i lekki opis – postać trickstera jest o wiele bardziej skomplikowana i ma wiele ważnych funkcji. Kurosawa wykorzystał tę symboliczną postać, aby zaśmiać się w twarz tradycji i “brawurowo niszczyć uświęcone konwencje”. Dzięki roli trickstera pokazał, że samuraje “nie byli zawsze tak szlachetni, jakimi ukazuje ich większość jidai-geki (filmów historycznych) i że nie zawsze jest możliwe osądzenie ich charakteru na podstawie ich powierzchowności”. Pokazał skomplikowaną naturę ludzką, nic nie jest czarno-białe. A arcymistrzem w tego typu rolach był oczywiście Toshirō Mifune.
Czy wiedziałabym o postaci trickstera gdyby nie ta książka? Nie sądzę :)) Takich ciekawych elementów jest cała masa.
Każde słowo opisujące twórczość Kurosawy, utwierdza, że był on perfekcjonistą, i dążył do osiągnięcia swojego ideału, ale według swoich zasad. Ważnym elementem była też muzyka – Kurosawa wybornie się nią "bawił" nadając znaczenie scenom, albo je zmieniając poprzez właśnie wybór muzyki – genialne!
Ta książka jest dla fanów Kurosawy, ale jest też dla tych, którzy jego kino dopiero odkrywają – jestem pewna, że po każdym rozdziale zapragniecie obejrzeć opisywane filmy. Ja wprost palę się do tego, na szczęście jeszcze wiele ich przede mną.

Im więcej filmów Kurosawy oglądam, tym więcej chcę też czytać o jego twórczości, poznawać różne interpretacje, powiązania. Bo jego filmy to kopalnia różnych znaczeń i symboliki. A z kolei im więcej czytam, tym większą mam ochotę na kolejne filmy :))
To opracowanie jest świetne, choć nie idealne – niektóre fragmenty są do przesady akademickie i mało ciekawe. Natomiast...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    26
  • Przeczytane
    14
  • Posiadam
    5
  • Kino
    2
  • 🌊Ultima Thule
    1
  • Filmoznawstwo
    1
  • 2023
    1
  • Ulubione
    1
  • Szukam
    1
  • Teatr/kino/moda/fotografia/muzyka
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Człowieczeństwo bez granic. Wymiary kultury w twórczości Akiry Kurosawy


Podobne książki

Przeczytaj także