Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli

Okładka książki Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli
Alicja Korzeniecka-Bondar Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls inne
Kategoria:
inne
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania:
2018-09-11
Data 1. wyd. pol.:
2018-09-11
Język:
polski
ISBN:
9788380955233
Tagi:
szkoła szkolnictwo nauczyciel czas edukacja pedagogika pedagogika praktyczna Impuls
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen
8,5 8,5 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Książki autora

Okładka książki Twórcze wiązanie teorii i praktyki pedagogicznej Katarzyna Bocheńska-Włostowska, Alicja Korzeniecka-Bondar, Marta Kowalczuk-Walędziak
Ocena 10,0
Twórcze wiązan... Katarzyna Bocheńska...

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
8,5 / 10
2 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
603
602

Na półkach: , , , ,

Książka autorstwa Pani Alicji Korzenieckiej -Bondar pt. 'Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli' to przedstawiony w niewielkiej kapsule zarys czasu pracy nauczycieli spędzonego w szkole.

Czas dla wielu nauczycieli jest bardzo ważny, gdyż to od niego zależy czy zostanie on wykorzystany trafnie i umiejętnie.

Autorka podkreśla znaczenie słowa czas, jak on jest spożytkowany, w trakcie jego aktywności i realizacji trwania zajęć lekcyjnych. W precyzyjny sposób autorka na samym wstępie opisuje tematykę 7 rozdziałów, co ułatwi, Czytelnikowi dokładnie zapoznanie, na czym została skupiona problematyka tematyczna wynikająca z czasu, który poświęca nauczyciel w trakcie codziennego spędzenia czasu w szkole.

Ujawniają jak, wygląda codzienna praca z uczniami oraz doświadczonymi rangą nauczycielami i czy służą oni swoją radą i pomocą w pracy nauczycieli nowicjuszy.

Uczniowie są, najlepszym przykładem jak jest ten czas wykorzystany wobec nich samych i oni sami dostrzegają błędy i nie tylko sami nauczyciele.

Autorka opracowała również schemat przyczyn szybkiego tempa codziennego funkcjonowania nauczycieli podczas pracy w szkole.

Często się spotykam z opiniami nauczycieli, że poprzez narzucone tempo pracy na zajęciach nie, są w stanie zrealizować przygotowanego przez nich materiału, zbyt są nałożone duże wymagania kosztem uczniów i to jest widoczne w uzyskanych wynikach podczas godziny lekcyjnych.

Zmiana w ciągu roku nauczyciela również wpływa niekorzystnie dla uczniów, gdyż nauczyciel nie ma czasu, aby poznać uczniów, lecz musi realizować przeznaczony program nauczania, a nie zajmować się problemami uczniów, które pojawiają się w trakcie nauczania.

Pani Alicja Korzeniecka -Bondar uświadomiła wielu z nas jak trudna i stresująca jest praca nauczyciela, który musi dodatkowo mieć umiejętność zagospodarowaniem czasem spędzonym z uczniami w szkole.

Delikatnie podkreśliła rolę uczniów, którzy ulegają niestety szybkiemu tempowi pracy z nauczycielem w trakcie trwających zaledwie 45 minut zajęć lekcyjnych, że niekorzystnie wpływa to na uczniów zarówno słabszych, jak i tych, co są zdolniejsi z powodu braku motywacji do nauki, powtarzalności, indywidualna praca na lekcji z uczniem zamiast z całą klasą.

Dokładna analiza wynikająca z badań przeprowadzonych przez autorkę wykazuje, że występuje problem niedostrzegania czasu, który odgrywa tutaj znaczącą i najważniejszą rolę w trakcie trwania procesu nauczania.

Warto jest się zastanowić czy samo właściwe podejście wystarczy do ucznia, ale i nauczycieli w celu uzyskania wspólnych korzyści z czasu przeznaczonego na edukację oraz komunikatywność poznawczą przy użyciu dodatkowego czasu, który będzie mile spożytkowany.

Na podstawie tychże badań dotyczących pracy nauczyciela spędzonego w szkole możemy wywnioskować z łatwością, jakie podejście do swojej pracy ma nauczyciel, doświadczenie, ocenę samego siebie, która powinna wielu nauczycielom uświadomić wielu nauczycielom, że każdy szczebel poznawczy w edukacji powinien być warunkiem koniecznym w pracy zawodowej nauczyciela ze względu na pozyskanie lepszej efektywności czasowej.

Zwróciłam szczególną uwagę na przeprowadzone dokładne badania, a w tym na zadawane pytania skierowane do nauczycieli, podejście nauczycieli do tychże pytań, dzięki którym mogłam zarówno ocenić, jak i przyjrzeć się z bliska pracy nauczycieli w rozdziale IV.

Praca nauczyciela jest na wagę złota, ale przy obecnych zmianach edukacyjnych liczy się tempo, a nie liczy się czas, który wpływa na efekt współpracy z uczniem.

Autorka wykazała się nie tylko wiedzą, ale osobistymi spostrzeżeniami wymienionymi w końcowych uwagach zawartych w zakończeniu. Nade wszystko uświadamia nas, że czas na wpływ na całe życie, które tak szybko płynie, a my w nie potrafimy dostrzec go w dobie skupionym wyłącznie na najnowszych wszelkiego rodzaju technologiach.


Oficynie Wydawniczej ''Impuls'' dziękuje za podarowany mi egzemplarz książki.

Polecam przeczytać tę książkę uczniom, rodzicom, studentom studiów pedagogicznych, a w szczególności nauczycielom oraz dyrekcji, dla których ta publikacja powinna stanowić cenną wskazówkę i w końcu dzięki niej zrozumieją, co oznacza prawdziwe znaczenie słowa czasu spędzonego w szkole i jego realizacja w trakcie zajęć szkolnych.

Książka autorstwa Pani Alicji Korzenieckiej -Bondar pt. 'Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli' to przedstawiony w niewielkiej kapsule zarys czasu pracy nauczycieli spędzonego w szkole.

Czas dla wielu nauczycieli jest bardzo ważny, gdyż to od niego zależy czy zostanie on wykorzystany trafnie i umiejętnie.

Autorka podkreśla znaczenie...

więcej Pokaż mimo to

137
avatar
1007
240

Na półkach:

Z recenzji wydawniczej: 'O wartości recenzowanej pracy decyduje cały szereg jej walorów. Pierwszym z nich jest walor poznawczy. To w pełni oryginalne, twórcze dzieło, którego lektura przekonuje, że debaty dotyczącej temporalnego wymiaru funkcjonowania edukacji nie można dłużej odkładać w czasie. Nie można, jak pisze Autorka, problematyki czasu w praktyce edukacyjnej traktować „jak powietrza” i eliminować z debat o teraźniejszości oraz przyszłości edukacji. Warto również podkreślić walory metodologiczne zrealizowanego przez Alicję Korzeniecką-Bondar projektu. Autorka demonstruje wysoką kulturę pracy z danymi. Nie skrywa tajników własnej „kuchni badawczej”, dzieli się z czytelnikiem własnym doświadczeniem i licznymi dylematami, z którymi była zmuszona się zmierzyć. Dzięki temu mamy tutaj do czynienia z otwarciem na nowe obszary i pola problemowe oraz szczegółowe, operacyjne metody ich eksploracji.

W recenzowanej publikacji dostrzegam także ważne znaczenie dla praktyki. „Praktyczność” rozprawy zawiera się w inspiracjach, jakich może ona dostarczać twórcom i realizatorom projektów „modernizujących” oblicze polskiej edukacji. Uważna lektura książki zmusza do refleksji i dialogu z tekstem. Mimo jednoznacznie akademickiego charakteru rozprawy sytuuje się ona bardzo blisko praktyki. Przestawia niedostrzegany i niezbadany w pedeutologii temporalny wymiar szkolnej codzienności. Z kart książki wyzierają żywi, pełni sprzeczności i rozterek ludzie, którzy tworzą i są tworzeni przez organizację i w organizacji.

Książka powinna zainteresować liczne grono czytelników, w tym akademików zajmujących się edukacją, prowadzących badania dotyczące szkoły i profesji nauczyciela, studentów i doktorantów realizujących projekty badawcze w ramach prac promocyjnych, a także stać się obowiązkową lekturą dla dużej grupy osób odpowiedzialnych za kreowanie polityki oświatowej, przedstawicieli administracji edukacji różnych szczebli i poziomów oraz refleksyjnych nauczycieli poszukujących intelektualnych narzędzi dla nadania znaczenia i odkrycia sensu tego, co stanowi treść ich zawodowej codzienności".

Oficyna Wydawnicza Impuls https://www.impulsoficyna.com.pl/recenzje/codzienny-czas-w-szkole,2013.html

Z recenzji wydawniczej: 'O wartości recenzowanej pracy decyduje cały szereg jej walorów. Pierwszym z nich jest walor poznawczy. To w pełni oryginalne, twórcze dzieło, którego lektura przekonuje, że debaty dotyczącej temporalnego wymiaru funkcjonowania edukacji nie można dłużej odkładać w czasie. Nie można, jak pisze Autorka, problematyki czasu w praktyce edukacyjnej...

więcej Pokaż mimo to

6
Reklama

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Codzienny czas w szkole. Fenomenograficzne studium doświadczeń nauczycieli


Reklama
zgłoś błąd