Myśl w języku Java! Nauka programowania
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2017-02-05
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-02-05
- Data 1. wydania:
- 2016-05-06
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328330078
- Tagi:
- Java języki programowania nauka programowania programowanie informatyka
Myśl w języku Java! Nauka programowania
Zacznij myśleć jak programista! Naucz się łączyć umiejętności płynące z różnych dziedzin: matematyki, inżynierii i nauk przyrodniczych. Różnorodna wiedza ułatwi Ci pokonywanie przeszkód w pracy programisty — dzięki niej zdefiniujesz problem i sformułujesz jasne i precyzyjne rozwiązanie. Jak się okazuje, te wszystkie trudne umiejętności można sobie przyswoić, ucząc się programowania. Znajomość języka Java stanie się dodatkową korzyścią — jest to język o ugruntowanej pozycji, lubiany, dojrzały i najzwyczajniej bardzo przydatny.
Trzymasz w ręku zwięzły podręcznik programowania napisany z myślą o osobach mających niewielkie lub zerowe doświadczenie w tej materii. Przedstawiono w nim najbardziej podstawowe zagadnienia, a poszczególne koncepcje zaprezentowano w logicznej kolejności. Sam język Java nie został może wyczerpująco opisany, jednak ważniejsze konstrukcje, strategie i techniki programistyczne zostały pokazane w bardzo zrozumiały i przystępny sposób. Poszczególne koncepcje zilustrowano praktycznymi przykładami kodu. Ten starannie przemyślany układ treści sprawi, że „myślenie jak informatyk” bardzo szybko przestanie być Twoim problemem!
Poznawaj po jednym zagadnieniu naraz: opanuj skomplikowane tematy, rozbijając je na szereg drobnych kroków popartych przykładami.
Zrozum sposób formułowania problemów, myśl kreatywnie o rozwiązaniach i pisz programy klarownie i precyzyjnie.
Wybierz techniki programowania, które najlepiej sprawdzą się w Twojej sytuacji i przećwicz ważną umiejętność debugowania kodu.
Odkryj relacje pomiędzy danymi wejściowymi i wyjściowymi oraz poznaj instrukcje decyzyjne i pętle, klasy i metody, łańcuchy znakowe i tablice.
Wykonaj ćwiczenia związane z grami słownymi, grafiką komputerową, zagadkami i grami karcianymi.
Java — już wkrótce zaczniesz myśleć jak informatyk!
Allen Downey jest profesorem informatyki na uczelni Olin College of Engineering. Prowadził zajęcia na uczelniach Wellesley College, Colby College i U.C. Berkeley. Na uczelni U.C. Berkeley uzyskał tytuł doktora. W latach 2009 – 2010 pracował jako zaproszony naukowiec w firmie Google. Chris Mayfield jest doktorem informatyki. Pracuje na uczelni James Madison University, gdzie zajmuje się badaniami nad edukacją informatyczną oraz rozwojem zawodowym.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 7
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Pierwszych 11 rozdziałów to świetny początek! Przy okazji zadań praktycznych, dostajemy też sporo teorii. Szczególnie podobają mi się słowniczki na końcu każdego rozdziału i proste grafy.
Niestety sporym problemem okazują się kolejne 3 rozdziały, w których z autorem tworzymy program do gry w karty. Autor nie wyraża swoich myśli jasno. Chaotyczne polecenia do kolejnych punktów, które trzeba wykonać były dla mnie niezrozumiałe, nawet po kilkukrotnym przeczytaniu książki. Kosztowało mnie to sporo czasu i nerwów. Dobrnąłem do połowy projektu i spasowałem.
Jeśli udało Ci się napisać grę Szalone Ósemki, to bez względu na czas, w którym to czytasz, napisz do mnie proszę i wyślij mi kod działającego programu ;)
Pierwszych 11 rozdziałów to świetny początek! Przy okazji zadań praktycznych, dostajemy też sporo teorii. Szczególnie podobają mi się słowniczki na końcu każdego rozdziału i proste grafy.
więcej Pokaż mimo toNiestety sporym problemem okazują się kolejne 3 rozdziały, w których z autorem tworzymy program do gry w karty. Autor nie wyraża swoich myśli jasno. Chaotyczne polecenia do kolejnych...
Książka jest stosunkowo cienka, więc nie ma co oczekiwać nie wiadomo czego. Autor stara się wytłumaczyć tematy jasno, ale i zwięźle - jak dla mnie czasem zbyt zwięźle. Jednak nie to jest największym minusem książki. Jako że jest to książka dla początkujących, nie można pozwolić sobie na błędy, których czytelnik nie wyłapie. Niejednokrotnie pojawiają się błędy w prezentowanym kodzie - słabe. Tekst nie zawsze jest zrozumiały - częściowo z winy autora, częściowo po prostu dlatego, że pojawiają się bardziej skomplikowane tematy. Jednak w tej książce w każdej sytuacji, kiedy czegoś nie rozumiesz, zastanów się kilka razy, czy to Ty nie ogarniasz, czy po prostu autor (tłumacz?) znów zrobił błąd. Fajnie, że są zadania, dzięki którym można przećwiczyć to, co było w danym rozdziale. Gorzej, że brak do nich rozwiązań, więc jak Ci się nie udało, albo chcesz sprawdzić, czy dobrze je wykonałeś - nie licz na to i radź sobie sam.
Podsumowując - nie wiem komu polecić. Początkującym chyba nie, ze względu na masę błędów. Osobom potrafiącym je wyłapać raczej też nie, bo temat już znają i książka z podstawami też już nie jest dla nich.
Książka jest stosunkowo cienka, więc nie ma co oczekiwać nie wiadomo czego. Autor stara się wytłumaczyć tematy jasno, ale i zwięźle - jak dla mnie czasem zbyt zwięźle. Jednak nie to jest największym minusem książki. Jako że jest to książka dla początkujących, nie można pozwolić sobie na błędy, których czytelnik nie wyłapie. Niejednokrotnie pojawiają się błędy w...
więcej Pokaż mimo toBardzo dobra książka dla osób, które zaczynają przygodę z językiem Java. Zagadnienia są aktualne i jasno wytłumaczone. Warto tu jednak zaznaczyć, że w nauce programowania książka powinna być tylko dodatkiem do...programowania! Warto natomiast poczytać w pociągu czy w wannie.
Bardzo dobra książka dla osób, które zaczynają przygodę z językiem Java. Zagadnienia są aktualne i jasno wytłumaczone. Warto tu jednak zaznaczyć, że w nauce programowania książka powinna być tylko dodatkiem do...programowania! Warto natomiast poczytać w pociągu czy w wannie.
Pokaż mimo to