Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu. Opowieść o przywództwie
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Mtbiznes.pl
- Data wydania:
- 2017-02-17
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-02-17
- Liczba stron:
- 260
- Czas czytania
- 4 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380871519
W swojej klasycznej książce zatytułowanej Pięć dysfunkcji pracy zespołowej Patrick Lencioni przedstawił przełomowe rozwiązanie problemu zachowań szkodliwych dla funkcjonowania grupy.
Teraz postanowił zaś zająć się jednostką i omówić trzy najważniejsze cechy idealnego gracza zespołowego.
Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu to opowieść, której bohaterem jest Jeff Shanley, lider podejmujący rozpaczliwą próbę odbudowy firmy swojego wuja na gruncie wartości związanych z pracą zespołową.
Musi w tym celu zdefiniować najważniejsze cechy prawdziwego gracza zespołowego, a następnie na ich podstawie stworzyć odpowiednią kulturę rekrutacji i rozwoju firmy.
Opierając się na tej opowieści, Lencioni kreśli przekonujący model, który staje się jednocześnie praktycznym narzędziem przydatnym przy identyfikacji, rekrutacji i doskonaleniu idealnych członków zespołu w każdej organizacji.
W intrygujący sposób przedstawia praktyczne rady, które przydadzą się każdemu – zarówno liderowi, który stara się budować kulturę współpracy, jak i pracownikowi działu kadr skupionemu na rekrutacji wartościowych członków do zespołu czy pracownikowi, który pragnie się takim wartościowym członkiem zespołu stać.
"Żaden inny ze współczesnych autorów książek biznesowych nie jest w stanie zawrzeć na jednej stronie tyle cennych treści co Patrick Lencioni.
Ta książka jest zachwycająco prosta, a przy tym zasadniczo zmienia nasze spojrzenie na kwestię cech dobrego członka zespołu."
Travis Bradberry, współautor książki Inteligencja emocjonalna 2.0
"Stosuję ten model w pracy z moim zespołem kierowniczym i on się po prostu sprawdza."
Steve Smith, dyrektor naczelny firmy Equinix, Inc.
"Dobór członków do zespołu to kwestia, która ma zasadniczy wpływ na po-ziom konkurencyjności organizacji.
W swojej książce Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu Pat Lencioni maksymalnie ten proces upraszcza, istotnie ułatwiając liderom podejmowanie trafnych decyzji kadrowych."
Dee Ann Turner, wieloletnia wiceprezes ds. talentów w firmie Chick-fil-A, Inc.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 22
- 17
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu. Opowieść o przywództwie
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Książka omawia kwestię pracy zespołowej, a także to, jakie zachowania mają największe znaczenie. Moim zdaniem jest to instrukcja, która obrazuje dokładnie to, jak powinniśmy zachowywać się w określonych sytuacjach. W książce opisana jest historia procesu rekrutacyjnego prowadzonego w pewnej firmie.
W książce znaleźć można także pytania pomocne przy rekrutacji, opis cech, test, który pozwala sprawdzić, czy nasze zachowania są zgodne z teorią przedstawioną w książce. Sprawdziłem to na sobie. W 2018 roku przybliżyłem się do tej wizji. Polecam tę książkę, ponieważ jest to jedyna pozycja, w której znalazłem tak trafne i dokładne informacje.
Po więcej recenzji książek z cyklu #MateuszCzyta zapraszam na mój kanał na YouTube:
Książka omawia kwestię pracy zespołowej, a także to, jakie zachowania mają największe znaczenie. Moim zdaniem jest to instrukcja, która obrazuje dokładnie to, jak powinniśmy zachowywać się w określonych sytuacjach. W książce opisana jest historia procesu rekrutacyjnego prowadzonego w pewnej firmie.
więcej Pokaż mimo toW książce znaleźć można także pytania pomocne przy rekrutacji, opis cech,...
Celem danej książki jest zoptymalizowanie pracy zespołowej. Kluczem tej optymalizacji są ludzie, którzy muszą pracować w harmonii jako pojedynczy organizm. Książka napisana jest w gatunku biznes-fikcja (jest to literatura związana z przedsiębiorczością, która może przynieść realne korzyści czytelnikom).
Przede wszystkim książka ta przeznaczona jest dla dyrektorów, liderów i menedżerów rekrutacji personelu. Idealny gracz zespołowy może zostać wykryty podczas rozmowy kwalifikacyjnej, dzięki czemu lider będzie mógł szybko zbudować silny zespół, zredukować koszty, czas, rotację pracowników, intrygi w zespole itp.
Jeśli książka zostanie przeczytana przez osobę, która chce być cennym pracownikiem, to będzie on w stanie zdobyć cechy członka zespołowego i odnieść sukces. Dodatkowo, według mnie, jeśli wszyscy członkowie zespołu przeczytaliby tę książkę, produktywność będzie stale rosnąć.
Patrick Lencioni współpracuje z liderami i zespołami od ponad 20 lat. Przełożył on swoje doświadczenie w szkoleniu pracy zespołowej na daną książkę. Autor jest przekonany, że we współczesnym świecie osiągnięcie celu możliwe jest tylko w zespole. Ale do tego nie wystarczy po prostu połączyć się w grupy, które mają wspólny cel. Każdy, kto pracuje w zespole, musi mieć zestaw pewnych cech. Te właściwości można rozwijać, ale należy podjąć wysiłek.
We wstępie autor ujawnia podstawy swojej metodologii. W pięciu rozdziałach książki Lencioni opisuje sytuacje, w których potrzebny jest idealny gracz zespołowy, diagnozuje wady graczy zespołowych, ujawnia tajniki swojej techniki i dzieli etapy jej realizacji, określa parametry idealnego gracza zespołowego i idealnego zespołu.
Lider musi sformułować podstawowe wymagania dla gracza zespołowego. Jeśli pracownik nie ma pewnych cech, to będzie mieć negatywny wpływ to na pracę zespołu. Autor definiuje cechy, które czynią ludzi idealnymi graczami w zespole: skromność, energiczność i spryt.
Skromność jest główną cechą członka zespołowego. Taka osoba zwraca większą uwagę na wspólną sprawę niż dba o swój osobisty status. Gracz zespołu musi słuchać myśli kolegów, nawet jeśli jego osobista opinia jest inna. Taka osoba nie szuka uwagi, częściej chwali kolegów niż krytykuje. Jeśli koledzy w zespole nie są skromni, zespołowa praca nie jest możliwa.
Energiczność to dążenie do samorozwoju, nowych osiągnięć i brak strachu przed odpowiedzialnością. Gracz zespołu, który ma tę zaletę, nie potrzebuje motywacji oraz cały czas będzie osiągał wyższy poziom. Osoba, która nie dąży do postępu i rozwoju będzie przeszkadzała innym.
Spryt to umiejętność rozumienia ludzi i sytuacji. Sprytny współpracownik rozumie co dzieje się w zespole, potrafi słuchać i zadawać właściwe pytania, pracować wydajnie z kolegami.
Celem danej książki jest zoptymalizowanie pracy zespołowej. Kluczem tej optymalizacji są ludzie, którzy muszą pracować w harmonii jako pojedynczy organizm. Książka napisana jest w gatunku biznes-fikcja (jest to literatura związana z przedsiębiorczością, która może przynieść realne korzyści czytelnikom).
więcej Pokaż mimo toPrzede wszystkim książka ta przeznaczona jest dla dyrektorów, liderów i...