Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Good to great
- Wydawnictwo:
- Mtbiznes.pl
- Data wydania:
- 2018-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-01-01
- Data 1. wydania:
- 2001-01-01
- Liczba stron:
- 292
- Czas czytania
- 4 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380874060
- Tłumacz:
- Marcin Wąsiel
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów?
I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną?
Jim Collins wraz ze swoim zespołem badaczy wydestylował taki kod DNA - kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W książce „Od dobrego do wielkiego” omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Przeszły one drogę od przeciętności do doskonałości i osiągnęły zadziwiające wyniki. Ich łączna średnia stopa zwrotu w ciągu 15 lat od punktu zwrotnego była 6,9 razy większa niż oferowana przez rynek ogólny. Oprócz tego Collins opisuje szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity.
W książce „Od dobrego do wielkiego” znajdziecie ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w wielkie. Jej autor pokazuje, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki.