Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Uczymy, jak się uczyć

Tłumaczenie: Krzysztof Kruszewski
Książka jest przypisana do serii/cyklu "Literatura Pedagogiczna". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: WSiP
6 (4 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
2
6
0
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Teaching children to learn
data wydania
ISBN
83-02-07331-8
liczba stron
163
język
polski
dodała
Ettelea

Książka ta to praktyczny przewodnik dla nauczyciela, prezentujący metody, których skuteczność w nauczaniu uczenia się została dowiedziona. Zawiera opis dziesięciu prostych, ale wydajnych strategii dydaktycznych, najściślej powiązanych z efektywnym uczeniem się i z największym prawdopodobieństwem prowadzących uczniów do celu: samodzielnego i skutecznego uczenia się. Stosować je można...

Książka ta to praktyczny przewodnik dla nauczyciela, prezentujący metody, których skuteczność w nauczaniu uczenia się została dowiedziona. Zawiera opis dziesięciu prostych, ale wydajnych strategii dydaktycznych, najściślej powiązanych z efektywnym uczeniem się i z największym prawdopodobieństwem prowadzących uczniów do celu: samodzielnego i skutecznego uczenia się. Stosować je można niezależnie od przedmiotu nauczania i w ten sposób przepoić cały program szkolny kształceniem umiejętności myślenia i uczenia się.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 542
Ettelea | 2010-11-22
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 22 listopada 2010

Jak sam tytuł wskazuje, jest to pozycja typowo pedagogiczna, przeznaczona dla nauczycieli. Podejmuje problematykę związaną z 'uczeniem się'. Nie tym rozumianym jako bezsensowne wkuwanie faktów i definicji (które nawiasem mówiąc, do tej pory kojarzy się ze szkołą). Uczenie się przedstawione w tej książce wiąże się raczej z procesem , który uczeń może planować i doskonalić, a pomagać w tym powinien mu nauczyciel.

Fisher podaje dziesięć sprawdzonych ćwiczeń pozwalających na rozwój wyżej wymienionej umiejętności. Każdemu z nich poświęcony jest osobny rozdział,w którym czytelnikowi przedstawione są wiadomości ogólne. Po małym, teoretycznym wstępie omówione są absurdalne sytuacje, wyciągnięte z życia szkoły, po których autor sypie przykładami jak poprawnie stosować omawiane ćwiczenia.

Co mi się spodobało?
1. Każda omawiana technika jest niesamowicie rozwijająca i za razem łatwa do zrealizowania. Trzeba tylko chcieć ...
2. Świetny pomysł na rozpoczynanie rozdziału. Zestawienie sentencji światowych myślicieli z wypowiedziami dzieci, dotyczącymi omawianego problemu.

A ocena końcowa?
Mało teorii, mnóstwo przykładów, prosty język. Słowem, to co tygryski (studenci) lubią najbardziej :D

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Szczęście na wagę

Poznajemy Ewę dojrzałą kobietę,matkę wychowującą córkę Klaudię,która nastolatka ma problemy postanawia pomóc swojej córce,by nie wpadła w anoreksje,c...

zgłoś błąd zgłoś błąd