Upierdliwi współpracownicy. Jak się dogadać z szefem idiotą, pesymistycznym podwładnym czy wszechwiedzącym kolegą
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- Getting Along How to Work with Anyone (Even Difficult People)
- Wydawnictwo:
- Mtbiznes.pl
- Data wydania:
- 2023-06-09
- Data 1. wyd. pol.:
- 2023-06-09
- Liczba stron:
- 328
- Czas czytania
- 5 godz. 28 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788382313185
- Tłumacz:
- Jarosław Filip Dąbrowski
Oparty na badaniach praktyczny poradnik pokazujący, jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy.
Amy Gallo identyfikuje osiem znanych typów trudnych współpracowników. Przedstawia strategie, dzięki którym w konstruktywny sposób poradzisz sobie z niepewnym szefem, pasywno-agresywnym współpracownikiem, wszystkowiedzącym czy stronniczym kolegą. Wymienia również zasady, dzięki którym będziesz mógł w konstruktywny sposób przeformułować swoje relacje w pracy – bez względu na to, z kim jesteś skonfliktowany. Postępowanie w zgodzie z zasadami nie zawsze jest łatwe, ale Gallo pozwoli ci docenić znaczenie kluczowych elementów dobrych relacji, takich jak zrozumienie czy wsparcie, dzięki którym wytrwasz w swoim postanowieniu – na własnych warunkach.
Relacje między ludźmi w pracy bywają niełatwe. Stres, jaki wywołują codzienne kontakty z trudnymi osobami, osłabia twoją kreatywność i wydajność, pogarsza zdolność do jasnego myślenia i podejmowania racjonalnych decyzji oraz sprawia, że przestajesz się angażować. Może także doprowadzić do tego, że zamiast spać, będziesz się zamartwiać, staniesz się wycofany lub zaczniesz reagować w sposób, którego później będziesz żałować.
W książce znajdziesz mnóstwo chwilami żenujących przykładów zachowań zaczerpniętych z biurowej rzeczywistości, a także wyniki najnowszych badań behawioralnych oraz praktyczne wskazówki do wykorzystania od razu. Z tym poradnikiem nauczysz się, jak radzić sobie z najtrudniejszymi relacjami w pracy i jednocześnie budować odporność w interakcjach międzyludzkich.
„Ta książka udowadnia, że dobra współpraca jest możliwa – nawet z tym palantem, którego najchętniej widzielibyśmy w innej firmie”.
—DANIEL GOLEMAN, autor bestsellerów Inteligencja emocjonalna i Inteligencja społeczna
„Wszyscy trafiamy do pracy z bagażem doświadczeń, który wpływa na nasz obraz samych siebie, na nasze zaufanie, komunikację i zarządzanie konfliktami. Książka Amy Gallo to zestaw konkretnych porad, jak poruszać się po mętnych wodach relacji międzyludzkich w życiu zawodowym”.
—ESTHER PEREL, psychoterapeutka, autorka bestsellerów „New York Timesa”; prowadzi podcasty pt. „Where Should We Begin?” oraz „How’s Work?”
„Przystępna, praktyczna książka o tym, jak radzić sobie z najtrudniejszymi współpracownikami oraz jak zmienić relacje z nimi w jedne z najcenniejszych w firmie”.
—ADAM GRANT, autor bestselleru „New York Timesa” pt. Leniwy umysł; prowadzi podcast TED „WorkLife”
W tej mądrej i opartej na gruntownych badaniach książce Amy Gallo prezentuje skuteczny i praktyczny model radzenia sobie z trudnymi współpracownikami. Bez względu na to, jaka jest twoja sytuacja, ta książka pomoże ci poprawić relacje w zespole”.
—DANIEL H. PINK, autor bestsellerów „New York Timesa” pt. Żałować czy nie żałować?, Kiedy i Drive
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 72
- 15
- 6
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Upierdliwi współpracownicy. Jak się dogadać z szefem idiotą, pesymistycznym podwładnym czy wszechwiedzącym kolegą
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Świetna książka, a o toksycznych osobowościach i trudnych relacjach przeczytałam już wiele. Szkoda, że na nią nie wpadłam jak miałam z tymi ludźmi do czynienia, na pewno by pomogła. Polecam
Świetna książka, a o toksycznych osobowościach i trudnych relacjach przeczytałam już wiele. Szkoda, że na nią nie wpadłam jak miałam z tymi ludźmi do czynienia, na pewno by pomogła. Polecam
Pokaż mimo toPoczątkowo bylam zachwycona, ilość cytowanych i przytoczonych badań ogromna, schemat opisu każdego archetypu czytelny. Ale z każdym rozdziałem miałam wrażenie powtarzalności..
Początkowo bylam zachwycona, ilość cytowanych i przytoczonych badań ogromna, schemat opisu każdego archetypu czytelny. Ale z każdym rozdziałem miałam wrażenie powtarzalności..
Pokaż mimo to"Upierdliwi współpracownicy" autor: Amy Gallo
W prezentowanym tytule znajdziemy opis kilku typów trudnych współpracowników/przełożonych m.in. pesymisty, dręczyciela, typu pasywno-agresywnego, ofiary, wszechwiedzącego i innych. Książka opisuje dokładną charakterystykę tych osób oraz sposoby jak sobie z nimi radzić.
Książka jest idealna zarówno dla managerów, osób interesujących się psychologią, pracowników HR jak i również każdego kto ma problem z jakimś toksycznym gagatkiem w pracy. Szczerze polecam 💪
#współpracarecenzencka
"Upierdliwi współpracownicy" autor: Amy Gallo
więcej Pokaż mimo toW prezentowanym tytule znajdziemy opis kilku typów trudnych współpracowników/przełożonych m.in. pesymisty, dręczyciela, typu pasywno-agresywnego, ofiary, wszechwiedzącego i innych. Książka opisuje dokładną charakterystykę tych osób oraz sposoby jak sobie z nimi radzić.
Książka jest idealna zarówno dla managerów, osób...
📘To jest najlepiej sprzedająca się książka MT Biznes na konferencji Perspektywy Women in Tech . Zupełnie mnie to nie dziwi.
Kilka cytatów 👇
📘Nasze życie opiera się na dwóch filarach: miłości i pracy. W każdym z nich poszukujemy przynależności, znaczenia i spełnienia.
📘 Badacze odkryli, że co trzecia osoba rzuciła pracę "z powodu irytującego bądź aroganckiego współpracownika".
📘Jedną z najlepszych porad jaką otrzymałam w trakcie swojej kariery zawodowej, było założenie folderu z pochwałami w swojej skrzynce pocztowej. Tam przechowuję e-maile, w których ktoś pogratulował mi dobrego wykonania zadania, pochwalił moją pracę lub docenił wpływ moich wysiłków na współpracowników. (...) Sama świadomość, że on tam jest wzmacnia moją pewność siebie.
Pozostała część opinii tutaj: https://www.linkedin.com/posts/paweljaczewskipl_jednaksiazkawtygodniu-mtbiznes-hr-activity-7075413000563662848-KM4x?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
📘To jest najlepiej sprzedająca się książka MT Biznes na konferencji Perspektywy Women in Tech . Zupełnie mnie to nie dziwi.
więcej Pokaż mimo toKilka cytatów 👇
📘Nasze życie opiera się na dwóch filarach: miłości i pracy. W każdym z nich poszukujemy przynależności, znaczenia i spełnienia.
📘 Badacze odkryli, że co trzecia osoba rzuciła pracę "z powodu irytującego bądź aroganckiego...
Urobek trzech dni⤵️
Czas spędzany w pracy nierzadko przewyższa czas, który spędzamy zazwyczaj z rodzina czy bliskimi. To jeden z kilku powodów, dla których otoczenie i nasi współpracownicy są tak ważni w perspektywie wykonywanych przez nas obowiązków, naszego rozwoju czy samego zdrowia psychicznego. Znam bardzo wielu ludzi, którzy narzekają na swoją prace nie ze względu na obowiązki, ale wspołtowarzyszy. Zdarza się, że do zmiany pracy skłaniaja ich zachowania szefa, plotkarstwo innych pracowników czy pesymizm i ciagłe narzekanie.
Cieszę się, ze od dłuższego czasu moje otoczenie nie ma z tym nic wspólnego. Jednak sam pamietam takie okresy, w których zastanawiałem się podczas dnia pracy - czy leci jeszcze z nami pilot. I to nie ze względu na koleżeństwo z pracy, ale decydentów, którzy swoimi zachowaniami przynosili straty - sobie, mi, innym, organizacji.
Upierdliwi współpracownicy to pozycja, której nie dpotkałem dotychczas na rynku, ponieważ zawiera ona same praktyczne wskazówki z namacalnym opisem zachowań poszczególnych typów współpracowników. Nie jest to ksiazka, która obfituje w niepotrzebne wstawki motywacyjno-coachingowe. Ona po prostu naprawdę znakomicie opisuje jak poradzić sobie z bardziej złożonymi osobowościami, jak wytrwać w środowisku pracy i jak w tym wszystkim zadbać o własne zdrowie, relacje i czas.
Urobek trzech dni⤵️
więcej Pokaż mimo toCzas spędzany w pracy nierzadko przewyższa czas, który spędzamy zazwyczaj z rodzina czy bliskimi. To jeden z kilku powodów, dla których otoczenie i nasi współpracownicy są tak ważni w perspektywie wykonywanych przez nas obowiązków, naszego rozwoju czy samego zdrowia psychicznego. Znam bardzo wielu ludzi, którzy narzekają na swoją prace nie ze względu na...
Żyjemy w trudnych czasach, zarówno w sensie społecznym jak i zawodowym. Ludzie emocjonalnie podchodzą do spraw związanych, jak i niezwiązanych z pracą. Pracownicy reprezentujący różne pokolenia pracują ramię w ramię, ale mają mnóstwo nieprzychylnych założeń na temat siebie nawzajem.
Coraz częściej myślimy o pracy po godzinach, szczególnie w czasach, gdy granice pomiędzy życiem osobistym i zawodowym cały czas i coraz skuteczniej się zacierają. Martwimy się podjętymi (i niepodjętymi) decyzjami, zapchaną skrzynką pocztową i tym, czy nasza praca ma wystarczające znaczenie. Ale najbardziej dręczą interakcje ze współpracownikami, szczególnie tymi, którzy potrafią dotknąć czułego miejsca.
W jednym z badań 94 procent osób stwierdziło, że w okresie ostatnich pięciu lat pracowało z toksyczną osobą, a 87 procent przyznało, że w wyniku tego ucierpiała kultura zespołu.
Badacze odkryli, że co trzecia osoba rzuciła pracę „z powodu irytującego bądź aroganckiego współpracownika”. Pytani wskazali, że głównym źródłem napięcia w pracy są dla nich relacje interpersonalne. A RELACJE są NAJWAŻNIEJSZE.
Zbyt często po prostu tolerujemy trudne osoby. Dotyczy to zarówno naszej pierwszej pracy, jak i dziesiątej. Wyciągamy wniosek, że skoro nie możemy wybierać swoich współpracowników, to nie mamy innego wyjścia i musimy znosić dalekie od ideału osoby, a nawet toksyczne relacje. Poczucie uwięzienia w negatywnej sytuacji sprawia jednak, że trudno jest nam wydobyć z siebie to, co najlepsze. Przewracamy oczami. Rzucamy cięty komentarz, którego nie możemy cofnąć. Reagujemy w niefortunny sposób, co narusza nasz system wartości, obniża jakość naszej pracy i jeszcze pogarsza całą sytuację. Opanowanie wynikającego z tego stresu może okazać się trudne.
Praca zdalna – którą coraz więcej z nas obecnie wykonuje – może zaognić trudne interakcje. Komunikacja tekstowa prowadzi do nieporozumień. Nawet niewinne sprzeczki urastają do rangi wielkich problemów. Gdy dyskusja się zaogni, dużo łatwiej jest napisać ripostę, której byśmy nie wypowiedzieli, gdybyśmy patrzyli komuś w oczy.
Nie możemy w tym celu zagadać do siebie przypadkiem na korytarzu lub pośmiać się przy automacie do kawy, co pomogłoby załagodzić sytuację. Zamiast tego podczas wirtualnych spotkań większość osób ma wyciszony mikrofon lub nawet wyłącza kamerkę, przez co nasze interakcje przyjmują formę transakcji, a nie stosunków międzyludzkich.
Jednym z fundamentalnych mankamentów jest założenie, że wszystkie trudne osoby da się wrzucić do jednego worka z napisem „palant” i potraktować je jak monolit.
Ale bądźmy szczerzy: istnieje wiele, wiele rodzajów złego zachowania, a strategie współpracy z trudną osobą będą zależały od konkretnego zachowania, z jakim mamy do czynienia.
Dlatego ta książka określa osiem popularnych archetypów trudnych współpracowników i wskazuje, jak radzić sobie z każdym z nich. Jednocześnie należy mieć świadomość, że niektóre osoby trudno zaszufladkować, dlatego w książce są też zasady, które się sprawdzą bez względu na to, z jakim rodzajem negatywnego zachowania masz do czynienia.
1. Niepewny szef.
2. Pesymista.
3. Ofiara.
4. Typ pasywno-agresywny.
5. Wszystkowiedzący.
6. Dręczyciel (który miał być twoim mentorem).
7. Typ stronniczy.
8. Polityczny manipulant.
Szczerze polecam tę książkę każdemu!
Żyjemy w trudnych czasach, zarówno w sensie społecznym jak i zawodowym. Ludzie emocjonalnie podchodzą do spraw związanych, jak i niezwiązanych z pracą. Pracownicy reprezentujący różne pokolenia pracują ramię w ramię, ale mają mnóstwo nieprzychylnych założeń na temat siebie nawzajem.
więcej Pokaż mimo toCoraz częściej myślimy o pracy po godzinach, szczególnie w czasach, gdy granice pomiędzy...