rozwiń zwiń

Przerażające Podróże

Okładka książki Przerażające Podróże
Marion Anderson Wydawnictwo: Mag Seria: Zew Cthulhu hobby
128 str. 2 godz. 8 min.
Kategoria:
hobby
Seria:
Zew Cthulhu
Tytuł oryginału:
Fearful Passages
Wydawnictwo:
Mag
Data wydania:
1996-01-01
Data 1. wyd. pol.:
1996-01-01
Liczba stron:
128
Czas czytania
2 godz. 8 min.
Język:
polski
ISBN:
8386572558
Tłumacz:
Marcin Stolarski
Średnia ocen

                6,3 6,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,3 / 10
6 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
402
7

Na półkach: ,

Recenzję ‘Przerażających podróży’ rozpocznę od krótkiej oceny wydania. W dalszej części zajmę się przedstawieniem mojej opinii o poszczególnych scenariuszach.

Nie mogę doczepić się do składu - tekst został złożony nadzwyczaj starannie. W książce występuje kilka odniesień do późniejszych lat, co wybijało mnie z klimatu lat dwudziestych (przykładem mogą być nawiązania do bomby atomowej ze scenariusza ‘Saneczkowy rajd’). Podręcznik zawiera sporo grafik, co jest ogromną zaletą, lecz po upływie 29 lat część z nich jest niewyraźna, karykaturalna lub po prostu brzydka. Na dwóch ostatnich stronach opisano mechanikę pościgów samochodowych, lecz nie podejmę się jej oceny – w trakcie pisania tej recenzji korzystam z 7. edycji ‘Zewu Cthulhu’, w której owa mechanika jest częścią głównego podręcznika.

‘Strach przed lataniem’ Marcus Rowland
Technicznie bardzo dobrze przygotowany scenariusz. Szczegółowe opisy, specyficzny klimat i barwne postacie niezależne sprawiają, że Strażnic Tajemnic nie musi poszukiwać żadnych dodatkowych informacji - wystarczy przeczytać i podprowadzić. Nikt nie powinien czuć się nieprzygotowany przez brak wiedzy na temat realiów wydarzeń przedstawionych w przygodzie. Większy problem mam z samą przygodą, gdyż jest ona bardzo liniowa i Badacze nie mają wielkiego wpływu na przebieg fabuły. Jeżeli gracze postanowią do finału nie pojawić się na sesji, nie wpłynie to na przebieg gry. Ocena 7/10

‘Żelazny duch’ Geoff Gillan
Klimatyczne przedstawienie podróży koleją w latach 20., które dodatkowo przedstawia dziwy uniwersum Lovecraftowskiego świata. Ponownie świetnie przygotowany technicznie scenariusz, który tym razem daje większe możliwości graczom. Klimat 'Strachu przed lataniem' bardziej mi odpowiadał, lecz uważam, że 'Żelazny duch' lepiej sprawdza się jako interaktywna przygoda. Ocena 7/10

‘Szaleńcza jazda’ Penelope Love
Prosty i liniowy scenariusz opowiadający o historii rodziny Putneyów. Przygoda w wielu momentach zniechęca graczy do poznawania fabuły. Badacze na wielu etapach gry mogą podjąć decyzję o przerwaniu śledztwa, w którym wyraźnie wiele rzeczy nie pasuje. Ponadto podróżowanie po wielu lokacjach nic nie wnosi do historii. Jeżeli gracze mają mieć okazję poznać sens całej historii, scenariusz zmusza Strażnika Tajemnic, aby opowiedział wszystko ustami jednego z bohaterów niezależnych. Nie tak powinna być tworzona interaktywna przygoda. Ocena 3/10

‘Podniebna eskapada’ Marion Anderson i Phile Anderson
Kolejny ciekawy pomysł na wykorzystanie środków transportu charakterystycznych dla XX wieku. Nieszablonowa fabuła z epicką bitwą na koniec. Ocena 6/10

‘Zanurzenie alarmowe’ Steve Hatherley
Jeśli wziąć pod uwagę sam scenariusz, to przedstawiona przygoda nie zachwyca. To proste zlecenie, bez tła fabularnego i rozbudowanych wydarzeń. Jednak nie scenariusz jest mocną stronę 'Zanurzenia alarmowego', lecz wspaniale opisana mechanika eksplorowania głębin wodnych za pomocą technik nurkowania. Pomysłowe wykorzystanie mechaniki Zewu Cthulhu i technologii dostępnej w latach 20. XX wieku. Ocena 8/10

‘Tajemnica kanału’ Peter F. Jeffrey i Mark Morrison
Scenariusz, oprócz opisu podróży barkami po kanałach Anglii, zawiera opis Ziemi zawładniętej przez nekromantów. Tajemnica kanału to najdłuższy dotychczas scenariusz, którego wyjątkowo ciężko byłoby poprowadzić na jednej sesji. Przedstawiona przygoda jest liniowa, lecz każdy doświadczony Strażnik Tajemnic będzie w stanie łatwo rozbudować opisane wątki. Ocena 6/10

‘Pancerne anioły’ Gustaf Bjorksten
Scenariusze w Iraku to dość rzadko spotykany motyw. Tym bardziej kiedy łączą się z samochodami pancernymi, wojskiem i walką przeciwko ogromnym przedstawicielom twórczości Lovecrafta. Od razu poczułem klimat gorących piasków Iraku i nieudanej ekspedycji. Ocena 6/10

‘Z biegiem Indusu’ Sean Branney i Lynn Willis
Ciekawe przedstawienie podstawowych informacji o podróżowaniu na grzbietach słoni. Rozdział nie zawiera wiele informacji dotyczących kultury Indii. Dodatkowo przedstawiona przygoda nie zachwyca - nie ma w niej nic poza zawodzącym finałem. Ocena 2/10

‘Saneczkowy rajd’ Steve Kluskens i Liam Routt
Historia przedstawiona w ‘Saneczkowym rajdzie’ to najlepsza część ‘Przerażających podróży’. Wyjątkowo szczegółowa opisana podróż ze Stanów Zjednoczonych do Syberii świetnie oddaje trud przedostania się przez pół świata. Opis kultur ludów Syberii oraz reżimu ZSRR pozwala poczuć niezwykłość tej części świata. Scenariusz zawiera momenty śledztwa, dostarcza sceny akcji i rzuca graczom niezwykłe sceny grozy, których nie znajdą nigdzie indziej. Ocena 9/10

Recenzję ‘Przerażających podróży’ rozpocznę od krótkiej oceny wydania. W dalszej części zajmę się przedstawieniem mojej opinii o poszczególnych scenariuszach.

Nie mogę doczepić się do składu - tekst został złożony nadzwyczaj starannie. W książce występuje kilka odniesień do późniejszych lat, co wybijało mnie z klimatu lat dwudziestych (przykładem mogą być nawiązania do...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    10
  • Chcę przeczytać
    5
  • RPG
    2
  • Posiadam
    2
  • 6.7 RPG
    1
  • Przeczytane książki
    1
  • Pożyczone z biblioteki
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Przerażające Podróże


Podobne książki

Przeczytaj także