OpenGL Programowanie Gier
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Tytuł oryginału:
- OpenGL Game Programming
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2003-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2003-01-01
- Liczba stron:
- 631
- Czas czytania
- 10 godz. 31 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 83-7361-035-9
- Tłumacz:
- Jaromir Senczyk
- Tagi:
- informatyka opengl programowanie cpp c++ gamedev
Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak OpenGL, pozwalających na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów przez karty graficzne różnych producentów. OpenGL w ogromnym stopniu przyspiesza pracę programisty.
Książka omawia użycie OpenGL do tworzenia dynamicznych, trójwymiarowych światów gier oraz efektów specjalnych. Przedstawia podstawy tworzenia aplikacji w systemie Windows, teorię grafiki trójwymiarowej, ale główny nacisk kładzie na prezentację funkcjonalności OpenGL. Jednak autor nie poprzestał na opisie. Sama biblioteka nie wystarcza do stworzenia gry. Opisane zostały także niezbędne programiście elementy biblioteki DirectX pozwalające na wzbogacenie gry o dźwięk i wygodne sterowanie.
Książka przedstawia:
* Podstawy programowania w Windows, funkcje WGL
* Podstawy teorii grafiki trójwymiarowej
* Maszynę stanów OpenGL i podstawowe elementy grafiki
* Przekształcenia układu współrzędnych i macierze OpenGL
* Kolory i efekty związane z oświetleniem
* Mapy bitowe i tekstury w OpenGL
* Listy wyświetlania i tablice wierzchołków
* Bufory OpenGL
* Krzywe, powierzchnie i powierzchnie drugiego stopnia
* Sposoby tworzenia efektów specjalnych
* Interfejs DirectInput
* Wykorzystanie DirectX Audio
* Trójwymiarowe modele postaci
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 11
- 6
- 6
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Książka opisuje jedynie podstawy tworzenia gier. Tym razem wzięto na warsztat OpenGL. Mimo szczegółowego opisu różnych zagadnień w treści stanowi to jedynie ułamek wiedzy potrzebnej do stworzenia przyzwoitej gry komputerowej. Książka się jednak przydała, bo podczas tworzenia na zlecenie edytora do budowy z klocków podobnych do LEGO bardzo często z niej korzystałem. Na dodatkowy plus zasługuje fakt, że wszystko opisane jest pod kątem języka C++.
Książka opisuje jedynie podstawy tworzenia gier. Tym razem wzięto na warsztat OpenGL. Mimo szczegółowego opisu różnych zagadnień w treści stanowi to jedynie ułamek wiedzy potrzebnej do stworzenia przyzwoitej gry komputerowej. Książka się jednak przydała, bo podczas tworzenia na zlecenie edytora do budowy z klocków podobnych do LEGO bardzo często z niej korzystałem. Na...
więcej Pokaż mimo toRzeczowa książka dla zainteresowanych tematem. Do zrozumienia wymaga podstawowej znajomości języka programowania C++.
Rzeczowa książka dla zainteresowanych tematem. Do zrozumienia wymaga podstawowej znajomości języka programowania C++.
Pokaż mimo to