Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services

Okładka książki Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services Jon Yablonski
Okładka książki Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services
Jon Yablonski Wydawnictwo: O'Reilly Media nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
152 str. 2 godz. 32 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
O'Reilly Media
Data wydania:
2020-05-12
Data 1. wydania:
2020-05-12
Liczba stron:
152
Czas czytania
2 godz. 32 min.
Język:
angielski
ISBN:
149205531X
Średnia ocen

7,3 7,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
7 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
76
5

Na półkach: , ,

Co do treści to jest to zbiór definicji łatwo dostępnych w internecie z dodatkowymi skrinami zajmującymi niekiedy pół strony - czy jest to potrzebne? No nie. ALe czy watro jest mieć na półce jako projektantka kiedy nagle przypomni ci się, że jest coś takiego jak 'prawo Fittsa' a włączenie laptopa jest za dużym wyzwaniem? Być może.

Dodatkowo książka jest w pewnym sensie pięknym żartem bo jest momentami tak źle zaprojektowana, a tekst tak źle złamany, że ciężko się ją czyta. Ilość słów wepchnięta w jedną linijkę tekstu zdaje się być wynikiem wołania gromkiego 'jeszcze jeszcze' przez wydawce a ciągłe zmiany kroju pisma troszkę kolą w oczy.

Poza tym no spoko, 4/10.

Co do treści to jest to zbiór definicji łatwo dostępnych w internecie z dodatkowymi skrinami zajmującymi niekiedy pół strony - czy jest to potrzebne? No nie. ALe czy watro jest mieć na półce jako projektantka kiedy nagle przypomni ci się, że jest coś takiego jak 'prawo Fittsa' a włączenie laptopa jest za dużym wyzwaniem? Być może.

Dodatkowo książka jest w pewnym sensie...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
314
52

Na półkach: , , , , ,

Poukładana wiedza, nic odkrywczego. Dobra pozycja dla początkujących.

Poukładana wiedza, nic odkrywczego. Dobra pozycja dla początkujących.

Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
19
15

Na półkach:

Książka mogłaby być o około 2/3 krótsza, bo jak to amerykański autor, wciąż powtarzane były te same zdania, napisane tylko w inny sposób. Prawa UX przedstawione w książce są całkiem przydatne dla absolutnego laika, ale wystarczy wiedzieć cokolwiek, by pozycja mocno znużyła. Brakuje w niej też przykładów, autor mocno leniwie przytacza 1-2 na krzyż przy każdym prawie, zbytnio nie zagłębiając się w żadne z nich.

Niestety, pozycja napisana mocno "na kolanie".

Książka mogłaby być o około 2/3 krótsza, bo jak to amerykański autor, wciąż powtarzane były te same zdania, napisane tylko w inny sposób. Prawa UX przedstawione w książce są całkiem przydatne dla absolutnego laika, ale wystarczy wiedzieć cokolwiek, by pozycja mocno znużyła. Brakuje w niej też przykładów, autor mocno leniwie przytacza 1-2 na krzyż przy każdym prawie, zbytnio...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
193
184

Na półkach:

Praca UX-a to miks wielu kompetencji i szerokiej wiedzy - wyczucia estetyki, znajomości trendów w nowych technologiach i projektowaniu, ale i psychologii. Nie da się bowiem zaprojektować dobrego rozwiązania cyfrowego w oderwaniu od wiedzy na temat tego, jak w konkretnej sytuacji zachowuje się przeciętny użytkownik Internetu - na co patrzy, gdzie czego szuka, jak przegląda strony, czego nie zauważa. Choć kompendium w tym zakresie są „Pułapki myślenia” to książki takie jak „Prawa UX” pomagają przełożyć zasady Kahnemana na konkretne elementy projektowania.

Jan Yablonski jak sam wskazuje w książce, napisał „Prawa UX”, aby w prosty i przyjazny sposób uargumentować (bazując na psychologii) konkretne decyzje podejmowane w projektowaniu rozwiązań cyfrowych. Nie zawsze bowiem projektant ma do dyspozycji obszerne badania, które przekonałyby szefów czy zleceniodawcę o obranym kierunku projektowym. Jak wiadomo jednak - liczby są najlepszym argumentem. Co, gdy ich nie ma? Wówczas z pomocą przychodzi właśnie psychologia i podstawowe pryncypia ludzkich zachowań.

Autor w krótkiej książce przedstawia nam 10 praw UX, które opierają się zasadach, które działają w wielu obszarach życia człowieka i wyjaśniają podstawowe decyzje projektantów. To ciekawa książka nie tylko dla UX-ów, ale także dla marketingowców, ludzi od nowych technologii i osoby zainteresowane zachowaniami konsumentów.
Osoby z szeroką wiedzą, zaawansowane raczej dzięki tej książce mogą poukładać, usystematyzować swoją wiedzę. Początkujący natomiast, zdobyć dobry wstęp do dalszego jej pogłębiania.

Jako marketingowiec polecam - choć czasem były to rzeczy intuicyjnie, oczywiste, to fakt posiadania pod ręką argumentów, po które w każdej chwili można sięgnąć, opowiadając o swoich decyzjach, bywa niezwykle cenne.

Książka napisana jest bardzo przystępnym językiem. Podzielona jest na krótkie rozdziały, które ułatwiają powrót do książki po czacie i odnalezienie konkretnego jej fragmentu. Nie powinna sprawić trudności żadnej osobie zainteresowanej tematyką UX.

Praca UX-a to miks wielu kompetencji i szerokiej wiedzy - wyczucia estetyki, znajomości trendów w nowych technologiach i projektowaniu, ale i psychologii. Nie da się bowiem zaprojektować dobrego rozwiązania cyfrowego w oderwaniu od wiedzy na temat tego, jak w konkretnej sytuacji zachowuje się przeciętny użytkownik Internetu - na co patrzy, gdzie czego szuka, jak przegląda...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    43
  • Przeczytane
    42
  • Posiadam
    12
  • 2022
    6
  • Teraz czytam
    3
  • 2021
    2
  • 2023
    2
  • UXUI
    1
  • E-Booki
    1
  • EBk
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services


Podobne książki

Okładka książki Socjologia. Kluczowe pojęcia Anthony Giddens, Philip W. Sutton
Ocena 8,0
Socjologia. Kl... Anthony Giddens, Ph...
Okładka książki Jak myślą państwa. Racjonalność w polityce zagranicznej John Mearsheimer, Sebastian Rosato
Ocena 8,0
Jak myślą pańs... John Mearsheimer, S...
Okładka książki Poskromić ADHD. Poznawczo-behawioralna terapia. Poradnik pacjenta Michael W. Otto, Carol J. Perlman, Steven A. Safren, Susan Sprich
Ocena 6,6
Poskromić ADHD... Michael W. Otto, Ca...

Przeczytaj także