Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- O'Reilly Media
- Data wydania:
- 2020-05-12
- Data 1. wydania:
- 2020-05-12
- Liczba stron:
- 152
- Czas czytania
- 2 godz. 32 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 149205531X
An understanding of psychology—specifically the psychology behind how users behave and interact with digital interfaces—is perhaps the single most valuable nondesign skill a designer can have. The most elegant design can fail if it forces users to conform to the design rather than working within the "blueprint" of how humans perceive and process the world around them.
This practical guide explains how you can apply key principles in psychology to build products and experiences that are more intuitive and human-centered. Author Jon Yablonski deconstructs familiar apps and experiences to provide clear examples of how UX designers can build experiences that adapt to how users perceive and process digital interfaces.
You’ll learn:
How aesthetically pleasing design creates positive responses
The principles from psychology most useful for designers
How these psychology principles relate to UX heuristics
Predictive models including Fitts’s law, Jakob’s law, and Hick’s law
Ethical implications of using psychology in design
A framework for applying these principles
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 43
- 40
- 12
- 6
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Co do treści to jest to zbiór definicji łatwo dostępnych w internecie z dodatkowymi skrinami zajmującymi niekiedy pół strony - czy jest to potrzebne? No nie. ALe czy watro jest mieć na półce jako projektantka kiedy nagle przypomni ci się, że jest coś takiego jak 'prawo Fittsa' a włączenie laptopa jest za dużym wyzwaniem? Być może.
Dodatkowo książka jest w pewnym sensie pięknym żartem bo jest momentami tak źle zaprojektowana, a tekst tak źle złamany, że ciężko się ją czyta. Ilość słów wepchnięta w jedną linijkę tekstu zdaje się być wynikiem wołania gromkiego 'jeszcze jeszcze' przez wydawce a ciągłe zmiany kroju pisma troszkę kolą w oczy.
Poza tym no spoko, 4/10.
Co do treści to jest to zbiór definicji łatwo dostępnych w internecie z dodatkowymi skrinami zajmującymi niekiedy pół strony - czy jest to potrzebne? No nie. ALe czy watro jest mieć na półce jako projektantka kiedy nagle przypomni ci się, że jest coś takiego jak 'prawo Fittsa' a włączenie laptopa jest za dużym wyzwaniem? Być może.
więcej Pokaż mimo toDodatkowo książka jest w pewnym sensie...
Książka mogłaby być o około 2/3 krótsza, bo jak to amerykański autor, wciąż powtarzane były te same zdania, napisane tylko w inny sposób. Prawa UX przedstawione w książce są całkiem przydatne dla absolutnego laika, ale wystarczy wiedzieć cokolwiek, by pozycja mocno znużyła. Brakuje w niej też przykładów, autor mocno leniwie przytacza 1-2 na krzyż przy każdym prawie, zbytnio nie zagłębiając się w żadne z nich.
Niestety, pozycja napisana mocno "na kolanie".
Książka mogłaby być o około 2/3 krótsza, bo jak to amerykański autor, wciąż powtarzane były te same zdania, napisane tylko w inny sposób. Prawa UX przedstawione w książce są całkiem przydatne dla absolutnego laika, ale wystarczy wiedzieć cokolwiek, by pozycja mocno znużyła. Brakuje w niej też przykładów, autor mocno leniwie przytacza 1-2 na krzyż przy każdym prawie, zbytnio...
więcej Pokaż mimo toPraca UX-a to miks wielu kompetencji i szerokiej wiedzy - wyczucia estetyki, znajomości trendów w nowych technologiach i projektowaniu, ale i psychologii. Nie da się bowiem zaprojektować dobrego rozwiązania cyfrowego w oderwaniu od wiedzy na temat tego, jak w konkretnej sytuacji zachowuje się przeciętny użytkownik Internetu - na co patrzy, gdzie czego szuka, jak przegląda strony, czego nie zauważa. Choć kompendium w tym zakresie są „Pułapki myślenia” to książki takie jak „Prawa UX” pomagają przełożyć zasady Kahnemana na konkretne elementy projektowania.
Jan Yablonski jak sam wskazuje w książce, napisał „Prawa UX”, aby w prosty i przyjazny sposób uargumentować (bazując na psychologii) konkretne decyzje podejmowane w projektowaniu rozwiązań cyfrowych. Nie zawsze bowiem projektant ma do dyspozycji obszerne badania, które przekonałyby szefów czy zleceniodawcę o obranym kierunku projektowym. Jak wiadomo jednak - liczby są najlepszym argumentem. Co, gdy ich nie ma? Wówczas z pomocą przychodzi właśnie psychologia i podstawowe pryncypia ludzkich zachowań.
Autor w krótkiej książce przedstawia nam 10 praw UX, które opierają się zasadach, które działają w wielu obszarach życia człowieka i wyjaśniają podstawowe decyzje projektantów. To ciekawa książka nie tylko dla UX-ów, ale także dla marketingowców, ludzi od nowych technologii i osoby zainteresowane zachowaniami konsumentów.
Osoby z szeroką wiedzą, zaawansowane raczej dzięki tej książce mogą poukładać, usystematyzować swoją wiedzę. Początkujący natomiast, zdobyć dobry wstęp do dalszego jej pogłębiania.
Jako marketingowiec polecam - choć czasem były to rzeczy intuicyjnie, oczywiste, to fakt posiadania pod ręką argumentów, po które w każdej chwili można sięgnąć, opowiadając o swoich decyzjach, bywa niezwykle cenne.
Książka napisana jest bardzo przystępnym językiem. Podzielona jest na krótkie rozdziały, które ułatwiają powrót do książki po czacie i odnalezienie konkretnego jej fragmentu. Nie powinna sprawić trudności żadnej osobie zainteresowanej tematyką UX.
Praca UX-a to miks wielu kompetencji i szerokiej wiedzy - wyczucia estetyki, znajomości trendów w nowych technologiach i projektowaniu, ale i psychologii. Nie da się bowiem zaprojektować dobrego rozwiązania cyfrowego w oderwaniu od wiedzy na temat tego, jak w konkretnej sytuacji zachowuje się przeciętny użytkownik Internetu - na co patrzy, gdzie czego szuka, jak przegląda...
więcej Pokaż mimo toPoukładana wiedza, nic odkrywczego. Dobra pozycja dla początkujących.
Poukładana wiedza, nic odkrywczego. Dobra pozycja dla początkujących.
Pokaż mimo to