rozwińzwiń

Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services

Okładka książki Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services Jon Yablonski
Okładka książki Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services
Jon Yablonski Wydawnictwo: O'Reilly Media nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
152 str. 2 godz. 32 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
O'Reilly Media
Data wydania:
2020-05-12
Data 1. wydania:
2020-05-12
Liczba stron:
152
Czas czytania
2 godz. 32 min.
Język:
angielski
ISBN:
149205531X
Średnia ocen

7,3 7,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
7 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
76
5

Na półkach: , ,

Co do treści to jest to zbiór definicji łatwo dostępnych w internecie z dodatkowymi skrinami zajmującymi niekiedy pół strony - czy jest to potrzebne? No nie. ALe czy watro jest mieć na półce jako projektantka kiedy nagle przypomni ci się, że jest coś takiego jak 'prawo Fittsa' a włączenie laptopa jest za dużym wyzwaniem? Być może.

Dodatkowo książka jest w pewnym sensie pięknym żartem bo jest momentami tak źle zaprojektowana, a tekst tak źle złamany, że ciężko się ją czyta. Ilość słów wepchnięta w jedną linijkę tekstu zdaje się być wynikiem wołania gromkiego 'jeszcze jeszcze' przez wydawce a ciągłe zmiany kroju pisma troszkę kolą w oczy.

Poza tym no spoko, 4/10.

Co do treści to jest to zbiór definicji łatwo dostępnych w internecie z dodatkowymi skrinami zajmującymi niekiedy pół strony - czy jest to potrzebne? No nie. ALe czy watro jest mieć na półce jako projektantka kiedy nagle przypomni ci się, że jest coś takiego jak 'prawo Fittsa' a włączenie laptopa jest za dużym wyzwaniem? Być może.

Dodatkowo książka jest w pewnym sensie...

więcej Pokaż mimo to

avatar
19
15

Na półkach:

Książka mogłaby być o około 2/3 krótsza, bo jak to amerykański autor, wciąż powtarzane były te same zdania, napisane tylko w inny sposób. Prawa UX przedstawione w książce są całkiem przydatne dla absolutnego laika, ale wystarczy wiedzieć cokolwiek, by pozycja mocno znużyła. Brakuje w niej też przykładów, autor mocno leniwie przytacza 1-2 na krzyż przy każdym prawie, zbytnio nie zagłębiając się w żadne z nich.

Niestety, pozycja napisana mocno "na kolanie".

Książka mogłaby być o około 2/3 krótsza, bo jak to amerykański autor, wciąż powtarzane były te same zdania, napisane tylko w inny sposób. Prawa UX przedstawione w książce są całkiem przydatne dla absolutnego laika, ale wystarczy wiedzieć cokolwiek, by pozycja mocno znużyła. Brakuje w niej też przykładów, autor mocno leniwie przytacza 1-2 na krzyż przy każdym prawie, zbytnio...

więcej Pokaż mimo to

avatar
193
184

Na półkach:

Praca UX-a to miks wielu kompetencji i szerokiej wiedzy - wyczucia estetyki, znajomości trendów w nowych technologiach i projektowaniu, ale i psychologii. Nie da się bowiem zaprojektować dobrego rozwiązania cyfrowego w oderwaniu od wiedzy na temat tego, jak w konkretnej sytuacji zachowuje się przeciętny użytkownik Internetu - na co patrzy, gdzie czego szuka, jak przegląda strony, czego nie zauważa. Choć kompendium w tym zakresie są „Pułapki myślenia” to książki takie jak „Prawa UX” pomagają przełożyć zasady Kahnemana na konkretne elementy projektowania.

Jan Yablonski jak sam wskazuje w książce, napisał „Prawa UX”, aby w prosty i przyjazny sposób uargumentować (bazując na psychologii) konkretne decyzje podejmowane w projektowaniu rozwiązań cyfrowych. Nie zawsze bowiem projektant ma do dyspozycji obszerne badania, które przekonałyby szefów czy zleceniodawcę o obranym kierunku projektowym. Jak wiadomo jednak - liczby są najlepszym argumentem. Co, gdy ich nie ma? Wówczas z pomocą przychodzi właśnie psychologia i podstawowe pryncypia ludzkich zachowań.

Autor w krótkiej książce przedstawia nam 10 praw UX, które opierają się zasadach, które działają w wielu obszarach życia człowieka i wyjaśniają podstawowe decyzje projektantów. To ciekawa książka nie tylko dla UX-ów, ale także dla marketingowców, ludzi od nowych technologii i osoby zainteresowane zachowaniami konsumentów.
Osoby z szeroką wiedzą, zaawansowane raczej dzięki tej książce mogą poukładać, usystematyzować swoją wiedzę. Początkujący natomiast, zdobyć dobry wstęp do dalszego jej pogłębiania.

Jako marketingowiec polecam - choć czasem były to rzeczy intuicyjnie, oczywiste, to fakt posiadania pod ręką argumentów, po które w każdej chwili można sięgnąć, opowiadając o swoich decyzjach, bywa niezwykle cenne.

Książka napisana jest bardzo przystępnym językiem. Podzielona jest na krótkie rozdziały, które ułatwiają powrót do książki po czacie i odnalezienie konkretnego jej fragmentu. Nie powinna sprawić trudności żadnej osobie zainteresowanej tematyką UX.

Praca UX-a to miks wielu kompetencji i szerokiej wiedzy - wyczucia estetyki, znajomości trendów w nowych technologiach i projektowaniu, ale i psychologii. Nie da się bowiem zaprojektować dobrego rozwiązania cyfrowego w oderwaniu od wiedzy na temat tego, jak w konkretnej sytuacji zachowuje się przeciętny użytkownik Internetu - na co patrzy, gdzie czego szuka, jak przegląda...

więcej Pokaż mimo to

avatar
307
51

Na półkach: , , , , ,

Poukładana wiedza, nic odkrywczego. Dobra pozycja dla początkujących.

Poukładana wiedza, nic odkrywczego. Dobra pozycja dla początkujących.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    43
  • Przeczytane
    40
  • Posiadam
    12
  • 2022
    6
  • Teraz czytam
    3
  • 2021
    2
  • 2023
    2
  • UXUI
    1
  • E-Booki
    1
  • EBk
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products Services


Podobne książki

Przeczytaj także