Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products & Services
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2021-08-31
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-08-31
- Data 1. wydania:
- 2020-05-12
- Liczba stron:
- 132
- Czas czytania
- 2 godz. 12 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328380547
- Tagi:
- ux
Nawet najciekawsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie znajdzie uznania, jeśli jego twórcy nie wezmą pod uwagę psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rządzące zachowaniem ludzi. Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego działania do interfejsu jest jednym z najpoważniejszych błędów projektantów produktów i usług. Zaproponowane rozwiązanie ma sprawiać dobre wrażenie i przekonywać do korzystania, ale przede wszystkim musi być zgodne ze schematem, według którego ludzie postrzegają świat i w nim działają.
Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dzięki którym możliwe jest tworzenie produktów i usług o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na człowieka charakterze. Autor posłużył się przykładami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaśnić, jak ludzie się zachowują i dlaczego. Przedstawił też cały szereg praw i zasad opisanych w psychologii wraz z dokładnym wyjaśnieniem, jak ich zastosowanie przyczyni się do tego, aby zaprojektowany produkt cyfrowy był pomocny, skuteczny i chętniej wybierany. Przewodnik został napisany tak, aby jak najbardziej ułatwić wykorzystanie zawartych w nim informacji w codziennej pracy.
W książce:
prawa psychologii, które powinien wziąć pod uwagę każdy projektant front-endu
modele predykcyjne i heurystyka UX
nieoczywisty związek między estetyką a pozytywnymi odczuciami odbiorcy
warunki, w jakich produktywność użytkownika będzie największa
implikacje etyczne wykorzystywania odkryć psychologii
UX: projekty ukierunkowane na użytkownika!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 43
- 40
- 12
- 6
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Co do treści to jest to zbiór definicji łatwo dostępnych w internecie z dodatkowymi skrinami zajmującymi niekiedy pół strony - czy jest to potrzebne? No nie. ALe czy watro jest mieć na półce jako projektantka kiedy nagle przypomni ci się, że jest coś takiego jak 'prawo Fittsa' a włączenie laptopa jest za dużym wyzwaniem? Być może.
Dodatkowo książka jest w pewnym sensie pięknym żartem bo jest momentami tak źle zaprojektowana, a tekst tak źle złamany, że ciężko się ją czyta. Ilość słów wepchnięta w jedną linijkę tekstu zdaje się być wynikiem wołania gromkiego 'jeszcze jeszcze' przez wydawce a ciągłe zmiany kroju pisma troszkę kolą w oczy.
Poza tym no spoko, 4/10.
Co do treści to jest to zbiór definicji łatwo dostępnych w internecie z dodatkowymi skrinami zajmującymi niekiedy pół strony - czy jest to potrzebne? No nie. ALe czy watro jest mieć na półce jako projektantka kiedy nagle przypomni ci się, że jest coś takiego jak 'prawo Fittsa' a włączenie laptopa jest za dużym wyzwaniem? Być może.
więcej Pokaż mimo toDodatkowo książka jest w pewnym sensie...
Poukładana wiedza, nic odkrywczego. Dobra pozycja dla początkujących.
Poukładana wiedza, nic odkrywczego. Dobra pozycja dla początkujących.
Pokaż mimo toKsiążka mogłaby być o około 2/3 krótsza, bo jak to amerykański autor, wciąż powtarzane były te same zdania, napisane tylko w inny sposób. Prawa UX przedstawione w książce są całkiem przydatne dla absolutnego laika, ale wystarczy wiedzieć cokolwiek, by pozycja mocno znużyła. Brakuje w niej też przykładów, autor mocno leniwie przytacza 1-2 na krzyż przy każdym prawie, zbytnio nie zagłębiając się w żadne z nich.
Niestety, pozycja napisana mocno "na kolanie".
Książka mogłaby być o około 2/3 krótsza, bo jak to amerykański autor, wciąż powtarzane były te same zdania, napisane tylko w inny sposób. Prawa UX przedstawione w książce są całkiem przydatne dla absolutnego laika, ale wystarczy wiedzieć cokolwiek, by pozycja mocno znużyła. Brakuje w niej też przykładów, autor mocno leniwie przytacza 1-2 na krzyż przy każdym prawie, zbytnio...
więcej Pokaż mimo toPraca UX-a to miks wielu kompetencji i szerokiej wiedzy - wyczucia estetyki, znajomości trendów w nowych technologiach i projektowaniu, ale i psychologii. Nie da się bowiem zaprojektować dobrego rozwiązania cyfrowego w oderwaniu od wiedzy na temat tego, jak w konkretnej sytuacji zachowuje się przeciętny użytkownik Internetu - na co patrzy, gdzie czego szuka, jak przegląda strony, czego nie zauważa. Choć kompendium w tym zakresie są „Pułapki myślenia” to książki takie jak „Prawa UX” pomagają przełożyć zasady Kahnemana na konkretne elementy projektowania.
Jan Yablonski jak sam wskazuje w książce, napisał „Prawa UX”, aby w prosty i przyjazny sposób uargumentować (bazując na psychologii) konkretne decyzje podejmowane w projektowaniu rozwiązań cyfrowych. Nie zawsze bowiem projektant ma do dyspozycji obszerne badania, które przekonałyby szefów czy zleceniodawcę o obranym kierunku projektowym. Jak wiadomo jednak - liczby są najlepszym argumentem. Co, gdy ich nie ma? Wówczas z pomocą przychodzi właśnie psychologia i podstawowe pryncypia ludzkich zachowań.
Autor w krótkiej książce przedstawia nam 10 praw UX, które opierają się zasadach, które działają w wielu obszarach życia człowieka i wyjaśniają podstawowe decyzje projektantów. To ciekawa książka nie tylko dla UX-ów, ale także dla marketingowców, ludzi od nowych technologii i osoby zainteresowane zachowaniami konsumentów.
Osoby z szeroką wiedzą, zaawansowane raczej dzięki tej książce mogą poukładać, usystematyzować swoją wiedzę. Początkujący natomiast, zdobyć dobry wstęp do dalszego jej pogłębiania.
Jako marketingowiec polecam - choć czasem były to rzeczy intuicyjnie, oczywiste, to fakt posiadania pod ręką argumentów, po które w każdej chwili można sięgnąć, opowiadając o swoich decyzjach, bywa niezwykle cenne.
Książka napisana jest bardzo przystępnym językiem. Podzielona jest na krótkie rozdziały, które ułatwiają powrót do książki po czacie i odnalezienie konkretnego jej fragmentu. Nie powinna sprawić trudności żadnej osobie zainteresowanej tematyką UX.
Praca UX-a to miks wielu kompetencji i szerokiej wiedzy - wyczucia estetyki, znajomości trendów w nowych technologiach i projektowaniu, ale i psychologii. Nie da się bowiem zaprojektować dobrego rozwiązania cyfrowego w oderwaniu od wiedzy na temat tego, jak w konkretnej sytuacji zachowuje się przeciętny użytkownik Internetu - na co patrzy, gdzie czego szuka, jak przegląda...
więcej Pokaż mimo to