Save the Cat! : The Last Book on Screenwriting You'll Ever Need
Wydawnictwo: Michael Wiese Productions poradniki
- Kategoria:
- poradniki
- Tytuł oryginału:
- Save the Cat! : The Last Book on Screenwriting You'll Ever Need
- Wydawnictwo:
- Michael Wiese Productions
- Data wydania:
- 2005-05-25
- Data 1. wydania:
- 2005-05-25
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 1932907009
Ta książka nie posiada jeszcze opisu.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 280
- 96
- 37
- 13
- 5
- 4
- 3
- 3
- 2
- 1
Cytaty
Prawdziwa oryginalność zaczyna się od świadomości, z czego się wyłamujesz. Wydarzenia zmieniające życie często przychodzą w przebraniu złych wiadomości.
dodaj nowy cytat
Więcej
OPINIE i DYSKUSJE
Recepta na hitowy scenariusz.
Recepta na hitowy scenariusz.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toBardzo dobry podręcznik pisania scenariuszy. Składa się jakby z trzech części — pierwsza 1/3 ciekawa, potem kolejna 1/3 wykład o karteluszkach, mocno zagmatwany i niezrozumiały, i kolejna 1/3 ciekawostki — konkrety z analizą.
Szkoda, że autor przed napisaniem nie przeczytał poradnika "Jak napisać poradnik" (o ile taki istnieje),bo ewidentnie brakuje ilustracji. Jest parę fotosów z filmów, ale nie o to chodzi. To jest podręcznik i jakieś grafiki przydałyby się, choćby do tych karteczek.
Jeśli popatrzymy na tegoroczne, czy ubiegłoroczne Oskary, to wszystkie nagrodzone filmy spełniają założenia tej książki. Przemiana bohatera, przemiana w grupie itd. Wieloryb, Barbie, Oppenheimer, Przesilenie zimowe ...
W opiniach niektórzy zarzucają autorowi, że napisał tylko dwa dobre scenariusze. W USA jest inne prawo autorskie i prawo autorskie do danego dzieła można sprzedać — pozbyć się na zawsze. Wielu scenarzystów sprzedaje pomysły na poziomie kilkunastu kartek, bierze pieniądze i nie ma nigdzie ich nazwiska. Podejrzewam, że podobnie robił autor, tylko oczywiście nie mógł podawać szczegółów, bo sprzedanie pomysłu to pozbycie się go. W Polsce twórcą danego dzieła jest się na zawsze i można sprzedać prawa autorskie majątkowe, ale nie osobiste. Czyli ktoś inny moze zarabiać na naszym dziele, ale musi podać, kto byl autorem.
Bardzo dobry podręcznik pisania scenariuszy. Składa się jakby z trzech części — pierwsza 1/3 ciekawa, potem kolejna 1/3 wykład o karteluszkach, mocno zagmatwany i niezrozumiały, i kolejna 1/3 ciekawostki — konkrety z analizą.
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toSzkoda, że autor przed napisaniem nie przeczytał poradnika "Jak napisać poradnik" (o ile taki istnieje),bo ewidentnie brakuje ilustracji. Jest parę...
Blake Snyder to nieżyjący już scenarzysta, który swojego czasu odnosił gigantyczne sukcesy w Hollywood. Jego scenariusze sprzedawały się za miliony a wśród klientów był m.in. Steven Spielberg. Ale chyba największym jego osiągnięciem, było zainicjowanie multiwersum publikacji o tym, jak pisać scenariusze do filmów, powieści i inne teksty. Okładka twierdzi wręcz, że „Uratuj kotka!” to ostatni poradnik scenopisarski jaki przeczytam w życiu.
I coś w tym szczerze mówiąc jest, bo żaden z do tej pory przeczytanych przeze mnie poradników, nie był dla mnie tak jasny jak książka Snydera. W dosłownie kilku rozdziałach zarysował on standardową (i sprzedającą się) strukturę dramaturgiczną niemal każdego popularnego filmu. Jakby tego było mało, podzielił całą twórczość filmową na kilkanaście archetypów o określonych cechach, które sprawdzą się w kolejnych historiach i na czynniki anatomiczne rozłożyć konstrukcję bohatera. Rzeczywiście, jak tak na to spojrzeć, schemat Snydera ma prawo zadziałać i to nie tylko w filmie, ale też przede wszystkim w scenariuszach do gier.
Mnie natomiast najbardziej zachwyciły tricki w stylu tytułowego „uratuj kotka”, które - ze względu na to że wynikają z długoletniego doświadczenia autora - byłyby niezwykle trudne do wyekstrahowania we własnym zakresie. Dla mnie te life-hacki i tips&tricks, rozbijają bank, uczą mnie bowiem jak prostymi jak konstrukcja cepa, niezbyt wyszukanymi metodami, manipulować odbiorcą i jego stosunkiem emocjonalnym do utworu. W dobrym tego słowa znaczeniu, oczywiście, chodzi bowiem o wykorzystanie naturalnych mechanizmów psychologicznych, które odbiorcy sami lubią w działaniu. Można rzec, że w ten sposób zwyczajnie chcemy być manipulowani przez dzieła kultury.
Co do jednego się książka myli - otóż na pewno nie będzie to ostatni poradnik scenopisarski jaki czytam, bo zaraz po zakończeniu „Uratuj kotka!” zamówiłam sobie „Save the cat! Write a novel” i „Save the cat! Writer a young adult novel” Jessicki Brody, choć nie mam przekonania, że ich potrzebuję, skoro w przeważającej części duplikują one zawartość snyderowską. Ale co mi tam, tak świetnie się to czyta, że z przyjemnością przeżyję to jeszcze raz. I tylko mała wątpliwość kiełkuje we mnie, czy przypadkiem schemat nie sprawi, że wszyscy scenarzyści wszystko pisać będą trochę na jedną modłę.
Blake Snyder to nieżyjący już scenarzysta, który swojego czasu odnosił gigantyczne sukcesy w Hollywood. Jego scenariusze sprzedawały się za miliony a wśród klientów był m.in. Steven Spielberg. Ale chyba największym jego osiągnięciem, było zainicjowanie multiwersum publikacji o tym, jak pisać scenariusze do filmów, powieści i inne teksty. Okładka twierdzi wręcz, że „Uratuj...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toDla mnie to książka roku! Podręcznik napisany lekko i obrazowo, ze swadą i humorem, dla scenarzystów i wszystkich kinomaniaków. Absolutnie nie zgadzam się z opiniami, które sugerują pogardliwie, że ta książka to przepis na schematyczne scenariusze a'la chat GPT. A czymże jest dobry scenariusz, jak nie najbardziej udaną próbą zbliżenia się do idealnego schematu opowieści w nowym kontekście i z nowymi bohaterami? Odrzucanie schematu filmowej opowieści na rzecz czegoś w rodzaju twórczej fantazji jest nie tylko biznesowym, ale przede wszystkim komunikacyjnym samobójstwem! To tak jakby twierdzić, że z im większą fantazją porozrzucamy litery w linijkach, tym większa będzie to poezja! Nawet poezja musi trzymać się pewnych reguł, by być przez kogokolwiek odczytaną i możliwą do interpretacji. Tym bardziej film, który jest drobiazgową konstrukcją 24 obrazów na sekundę, a (o czym wiedzieli już starożytni) jeden obraz to przecież aż 1000 słów... Snyder odkrywa przed nami reguły, które rządzą opowieścią, posługującą się filmowym językiem, a więc obfitującą w tak ogromną ilość kodów i znaczeń. Można się z nim nie zgadzać. Nie on pierwszy spróbował okiełznać materię dobrej opowieści. Ta swoista tajemnica frapowała już Arystotelesa. Ale zarzut, że książka prowadzi do schematyczności jest według mnie przejawem niezrozumienia zagadnienia, o którym Snyder pisze przecież tak klarownie! Uważam, że "Jak uratować kotka" to elementarz dla wszystkich, którzy poprzez film chcą skomunikować się ze swoimi odbiorcami, a nie tylko zalać ich strumieniem swoich myśli.
Dla mnie to książka roku! Podręcznik napisany lekko i obrazowo, ze swadą i humorem, dla scenarzystów i wszystkich kinomaniaków. Absolutnie nie zgadzam się z opiniami, które sugerują pogardliwie, że ta książka to przepis na schematyczne scenariusze a'la chat GPT. A czymże jest dobry scenariusz, jak nie najbardziej udaną próbą zbliżenia się do idealnego schematu opowieści w...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toCiekawa książka o pisaniu. Takiej jeszcze nie czytałam chociaż fakt dotyczy scenopisarstwa a nie powieści ale kilka przydatnych uwag zapisałam sobie. Ciekawy styl przekazywania wiedzy bardzo obrazowy. Jeśli kogoś interesuje taka tematyka to polecam przeczytać jak najszybciej.
Ciekawa książka o pisaniu. Takiej jeszcze nie czytałam chociaż fakt dotyczy scenopisarstwa a nie powieści ale kilka przydatnych uwag zapisałam sobie. Ciekawy styl przekazywania wiedzy bardzo obrazowy. Jeśli kogoś interesuje taka tematyka to polecam przeczytać jak najszybciej.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toChciałam, bardzo chciałam, ale nie podołałam. Po prostu nie skończyłam. Nie jest to wina samej książki, raczej moich oczekiwań, z którymi książka ta znacznie się rozminęła. Stąd DNF. Ale muszę przyznać, że całość napisana jest wartko i z pazurem, więc ta połowa którą zaliczyłam czytała się wyjątkowo dobrze. Nie mniej całość jest tylko dla przyszłych scenarzystów. Ewentualnie osób, które chcą poznać tajniki konstrukcji filmów z lat 80 i 90-tych.
Chciałam, bardzo chciałam, ale nie podołałam. Po prostu nie skończyłam. Nie jest to wina samej książki, raczej moich oczekiwań, z którymi książka ta znacznie się rozminęła. Stąd DNF. Ale muszę przyznać, że całość napisana jest wartko i z pazurem, więc ta połowa którą zaliczyłam czytała się wyjątkowo dobrze. Nie mniej całość jest tylko dla przyszłych scenarzystów. ...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toMożliwe, że książka jest trochę przestarzała. Warto podkreślić, że to ma być podręcznik raczej dla rzemieślnika niż dla wielkiego artysty. W 2k23 ciągle wielkie tytuły w które wpompowano ogromne pieniądze mają problem bo scenariusz jest słaby więc książka mimo wszystko jest aktualna.
Możliwe, że książka jest trochę przestarzała. Warto podkreślić, że to ma być podręcznik raczej dla rzemieślnika niż dla wielkiego artysty. W 2k23 ciągle wielkie tytuły w które wpompowano ogromne pieniądze mają problem bo scenariusz jest słaby więc książka mimo wszystko jest aktualna.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toJakie to szczęście! że czas ludzi, których dewiza brzmi "jest jak jest", wreszcie przemija
Jakie to szczęście! że czas ludzi, których dewiza brzmi "jest jak jest", wreszcie przemija
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPoradnik jak pisać powtarzalne scenariusze w stylu chat gpt
Poradnik jak pisać powtarzalne scenariusze w stylu chat gpt
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toMiło było po latach przeczytać to arcydzieło ponownie, w ojczystym języku. Nadal jedna z najlepszych książek o pisaniu.
Miło było po latach przeczytać to arcydzieło ponownie, w ojczystym języku. Nadal jedna z najlepszych książek o pisaniu.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to