Miasta dla ludzi

Okładka książki Miasta dla ludzi
Jan Gehl Wydawnictwo: technika
288 str. 4 godz. 48 min.
Kategoria:
technika
Tytuł oryginału:
Cities for People
Wydawnictwo:
Data wydania:
2014-05-07
Data 1. wyd. pol.:
2014-05-07
Liczba stron:
288
Czas czytania
4 godz. 48 min.
Język:
polski
ISBN:
9788392861041
Tłumacz:
Szymon Nogalski
Tagi:
Budownictwo urbanistyka architektura miasto
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen

                7,3 7,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Reklama
Reklama

Książki autora

Okładka książki Jak studiować życie w przestrzeni publicznej Jan Gehl, Birgitte Svarre
Ocena 9,0
Jak studiować ... Jan Gehl, Birgitte ...

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
58 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
1
1

Na półkach:

Treść książki bardzo merytoryczna, absolutna pozycja dla osób zainteresowanych zagadnieniami architektoniczno -urbanistycznymi. To co utrudnia czytanie to redakcja książki, czytając bardziej wnikliwie natkniemy się na chaotyczny, nielogiczny zbiór zdań pojedynczych. Mimo, że poglądy autora uważam za skrajnie utopijne to książka bogata w interesujące spostrzeżenia. (za książkę 8/10 jednak redakcja -3)

Treść książki bardzo merytoryczna, absolutna pozycja dla osób zainteresowanych zagadnieniami architektoniczno -urbanistycznymi. To co utrudnia czytanie to redakcja książki, czytając bardziej wnikliwie natkniemy się na chaotyczny, nielogiczny zbiór zdań pojedynczych. Mimo, że poglądy autora uważam za skrajnie utopijne to książka bogata w interesujące spostrzeżenia. (za...

więcej Pokaż mimo to

avatar
92
6

Na półkach: , ,

Must-have dla osób, którym sprawy miejskie są bliskie. Przystępnie napisana, ładnie zilustrowana i obfita w informacje pozycja, dzięki której każdy zrozumie bliskie autorowi idee architektoniczno-urbanistyczne.
Gorąco polecam!

Must-have dla osób, którym sprawy miejskie są bliskie. Przystępnie napisana, ładnie zilustrowana i obfita w informacje pozycja, dzięki której każdy zrozumie bliskie autorowi idee architektoniczno-urbanistyczne.
Gorąco polecam!

Pokaż mimo to

avatar
347
138

Na półkach: ,

Tej książki przed puszczeniem do druku nikt z wydawnictwa najwyraźniej nie czytał. Ilość błędów w tłumaczeniu, nie zwykłych literówek które są akceptowalne, tylko błędów wynikających z lenistwa, jest zatrważająca. Na każdej stronie po kilka się znajdzie. Urwane albo nielogiczne zdania, nieprawidłowe dzielenie wyrazów, brak interpunkcji, dublowane wyrazy obok siebie. Może w kolejnych wydaniach zostało to poprawione.

Od dosyć drogiej i niezbyt obszernej książki oczekuję, że ktoś się przyłoży i to redakcyjnie ogarnie.

Sama treść jest w porządku, tego mniej więcej się spodziewałem, ciekawe spojrzenie na genezę naszego postrzegania miast jako fajne do życia. Trochę lanie wody w niektórych rozdziałach... rowery dobre, samochody złe, czynnik ludzki, Kopenhaga ideał itd. Brakowało mi informacji o tym jakich argumentów używać w rozmowach z użytkownikami samochodów, jak konkretne rozwiązania przenieść do miast takich jak Warszawa gdzie natężenie ruchu jest bardzo duże.

Po przeczytaniu książki odnosi się wrażenie że idealnym miejscem do życia jest miasto gdzie nikt do niczego się nie spieszy, ludzie pracują bez stresu, chodzą do roboty spacerkiem podziwiając w międzyczasie piękno architektury i rozmawiając z uśmiechniętymi przechodniami zażywającymi kąpieli słonecznych na ławce w parku. Wszystko jak w slow motion, jak w bajce. Na pewno nie taki był zamysł autora. Zbyt mało wiarygodnie to wyszło. Błędy w planowaniu miast zostały popełnione, nie ulega to wątpliwości. Niekiedy są nieodwracalne, naprawić się nie da, można tylko lekko korygować.

Samochody w dużych miastach nie będą kluczyły pomiędzy pieszymi jadąc 20 km na godzinę. Ludzie nie będą pląsali na placach i ulicach przy 5 stopniach i ulewnym deszczu. Nie wszędzie na świecie klimat na to pozwala. I to trzeba było czytelnikom uświadomić. Albo przedstawić swoje racje w taki sposób aby uwierzyli.

Tej książki przed puszczeniem do druku nikt z wydawnictwa najwyraźniej nie czytał. Ilość błędów w tłumaczeniu, nie zwykłych literówek które są akceptowalne, tylko błędów wynikających z lenistwa, jest zatrważająca. Na każdej stronie po kilka się znajdzie. Urwane albo nielogiczne zdania, nieprawidłowe dzielenie wyrazów, brak interpunkcji, dublowane wyrazy obok siebie. Może w...

więcej Pokaż mimo to

Reklama
avatar
305
218

Na półkach: ,

Gehl, jak to Gehl.
A zatem.. książka odkrywcza nie jest. Momentami nawet infantylna i zdradzająca wiarę autora w pewne totoemy, w symbole. Nie jestem przekonany że rower w mieście jest bezdyskusyjny. Że jest lekarstwem na Wszystko. Na wszystko.
Rower jest po prostu środkiem przemieszczania się. nie jest lekarstwem na wszystko. Zastosowanie zasad projektowania według Gehla może przynieść skutki tyko powierzchnowne, symboliczne, naskórkowe. Problemy miast współczesnych leżą zupełnie gdzie indziej. Gehl ich nie dostrzega.
BTW wolę Gehla słuchać niż czytać.

Gehl, jak to Gehl.
A zatem.. książka odkrywcza nie jest. Momentami nawet infantylna i zdradzająca wiarę autora w pewne totoemy, w symbole. Nie jestem przekonany że rower w mieście jest bezdyskusyjny. Że jest lekarstwem na Wszystko. Na wszystko.
Rower jest po prostu środkiem przemieszczania się. nie jest lekarstwem na wszystko. Zastosowanie zasad projektowania według Gehla...

więcej Pokaż mimo to

avatar
262
14

Na półkach: ,

Książka bogata w ilustracje. Jeśli chodzi o treść to uważam, że nie zaskakuje. Gdy się ją czyta to w większości ma się wrażenie, że autor nie pisze nic nowego. Może jest to prędzej przypomnienie, a niektóre kwestie osobiście inaczej odbieram i zdarzało mi się nie zgodzić z autorem (bywało to czasami denerwujące). Dla mnie za mało przykładów miast "idealnych".
Podsumowanie: dobrze się czyta, nie zanudza, zmusza do przemyśleń (przynajmniej w moim przypadku).

Książka bogata w ilustracje. Jeśli chodzi o treść to uważam, że nie zaskakuje. Gdy się ją czyta to w większości ma się wrażenie, że autor nie pisze nic nowego. Może jest to prędzej przypomnienie, a niektóre kwestie osobiście inaczej odbieram i zdarzało mi się nie zgodzić z autorem (bywało to czasami denerwujące). Dla mnie za mało przykładów miast "idealnych".
Podsumowanie:...

więcej Pokaż mimo to

avatar
45
24

Na półkach: ,

Ciężko mi się czytało tę książkę. Dlaczego? Bo czasami patrzyłem za okno a tam: sąsiedzi chcą się od nas odgrodzić, w mieście chcą budować nową dwupasmową drogę i tunel, a przejście dla pieszych o które zabiegałem nie zostało zbudowane z racji na "Św. Przepustowość".

Większość rzeczy była dla mnie dość oczywista bo interesuję się tym tematem od paru lat. Doszło kilka liczb i ciekawe przykłady. Jedno z czym mam problem to przykład Wenecji jako idealnego miasta. Dla mnie się to kłóci z protestami mieszkańców, którzy mają dość komercjalizacji miasta i masowo się z tego "przyjaznego wg Gehla" miast wyprowadzają.

Cała recenzja tu:
http://www.racibo.pl/2016/11/miasta-dla-ludzi-jana-gehla-trojmiasto.html

Ciężko mi się czytało tę książkę. Dlaczego? Bo czasami patrzyłem za okno a tam: sąsiedzi chcą się od nas odgrodzić, w mieście chcą budować nową dwupasmową drogę i tunel, a przejście dla pieszych o które zabiegałem nie zostało zbudowane z racji na "Św. Przepustowość".

Większość rzeczy była dla mnie dość oczywista bo interesuję się tym tematem od paru lat. Doszło kilka liczb...

więcej Pokaż mimo to

avatar
38
1

Na półkach:

Świetna książka o rozwoju miast, przestrzeni publicznej, projektowaniu z uwzględnieniem ludzkich wymiarów. Po przeczytaniu zacząłem identyfikować elementy, które sprawiają, że jedne ulice tętnią życiem, a inne są martwe. Dlaczego w poniemieckich dzielnicach mieszka się przyjemnie, a w polskich nowych dzielniach się tylko sypia.

Najbardziej denerwujące są małe niedoróbki w polskim wydaniu, niektóre podpisy nieprzetłumaczone, w obrębie 2ch stron 3 akapity z dodatkowmymi literami na początku.

Świetna książka o rozwoju miast, przestrzeni publicznej, projektowaniu z uwzględnieniem ludzkich wymiarów. Po przeczytaniu zacząłem identyfikować elementy, które sprawiają, że jedne ulice tętnią życiem, a inne są martwe. Dlaczego w poniemieckich dzielnicach mieszka się przyjemnie, a w polskich nowych dzielniach się tylko sypia.

Najbardziej denerwujące są małe niedoróbki w...

więcej Pokaż mimo to

avatar
262
36

Na półkach: ,

Książka ciekawa, dużo ilustracji co akurat w tym wypadku jest plusem. Jednak dużo powtórzeń i koszmarne wydanie polskie (cześć podpisów pod zdjęciami nie przetłumaczona, układ strony się czasem rozjeżdża - nigdy czegoś takiego nie widziałem w książce).

Książka ciekawa, dużo ilustracji co akurat w tym wypadku jest plusem. Jednak dużo powtórzeń i koszmarne wydanie polskie (cześć podpisów pod zdjęciami nie przetłumaczona, układ strony się czasem rozjeżdża - nigdy czegoś takiego nie widziałem w książce).

Pokaż mimo to

avatar
591
246

Na półkach:

Warto przeczytać, bo Gehl ma zazwyczaj rację, ale nie jest to niestety lektura ani z rodzaju bardzo odkrywczych, ani pasjonujących.

Warto przeczytać, bo Gehl ma zazwyczaj rację, ale nie jest to niestety lektura ani z rodzaju bardzo odkrywczych, ani pasjonujących.

Pokaż mimo to


Cytaty

Więcej
Jan Gehl Miasta dla ludzi Zobacz więcej
Jan Gehl Miasta dla ludzi Zobacz więcej
Reklama
Więcej
Reklama
zgłoś błąd