Reszta jest hałasem. Słuchając XX wieku

Okładka książki Reszta jest hałasem. Słuchając XX wieku
Alex Ross Wydawnictwo: Państwowy Instytut Wydawniczy muzyka
656 str. 10 godz. 56 min.
Kategoria:
muzyka
Tytuł oryginału:
The Rest is Noise. Listening to the Twentieth Century
Wydawnictwo:
Państwowy Instytut Wydawniczy
Data wydania:
2011-06-21
Data 1. wyd. pol.:
2011-06-21
Data 1. wydania:
2008-03-01
Liczba stron:
656
Czas czytania
10 godz. 56 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-06-03273-4
Tłumacz:
Aleksander Laskowski
Tagi:
muzyka XX w. awangarda
Inne
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen
8,2 8,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Książki autora

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
8,2 / 10
45 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
173
26

Na półkach: , ,

Wypada żałować, że ta książka nie została wydana w pierwotnej objętości 1200 stron. Chciałoby się więcej, szczególnie na temat 2 połowy ubiegłego stulecia. Tak czy inaczej, moim zdaniem, to obowiązkowa pozycja dla tych co chcą zrozumieć kulturę XX wieku, nawet jeśli przepracowali ten temat samodzielnie zapewne znajdą tu coś nowego.

Wypada żałować, że ta książka nie została wydana w pierwotnej objętości 1200 stron. Chciałoby się więcej, szczególnie na temat 2 połowy ubiegłego stulecia. Tak czy inaczej, moim zdaniem, to obowiązkowa pozycja dla tych co chcą zrozumieć kulturę XX wieku, nawet jeśli przepracowali ten temat samodzielnie zapewne znajdą tu coś nowego.

Pokaż mimo to

4
avatar
346
11

Na półkach: , , ,

Świetna lektura. Książka napisana przez eksperta (krytyk "New Yorkera"), ale niekoniecznie dla ekspertów. Autor w przystępny sposób omawia wybór najważniejszych dwudziestowiecznych nurtów muzycznych, utworów i kompozytorów. Sporo anegdot. Wszystko na tle burzliwych wydarzeń - wojen światowych, narodzin, umacniania i upadku totalitaryzmów, kryzysów gospodarczych i społecznych.
Dwie bardzo użyteczne rzeczy: indeks na końcu książki i playlisty stworzone przez autora na jego stronie internetowej. Zwłaszcza playlisty pozwalają dokładnie zorientować się w niuansach opisywanych dzieł. Dla osób z moim doświadczeniem (nieosłuchani w muzyce dwudziestowiecznej i nie mający żadnego (poza lekcjami śpiewu w szkole podstawowej) muzycznego wykształcenia), czytanie "na sucho", bez odsłuchiwania odpowiednich fragmentów, to rzecz niełatwa. Dlatego też, zgodnie z sugestią autora, polecam w taki właśnie sposób zapoznać się z tą książką.

Świetna lektura. Książka napisana przez eksperta (krytyk "New Yorkera"), ale niekoniecznie dla ekspertów. Autor w przystępny sposób omawia wybór najważniejszych dwudziestowiecznych nurtów muzycznych, utworów i kompozytorów. Sporo anegdot. Wszystko na tle burzliwych wydarzeń - wojen światowych, narodzin, umacniania i upadku totalitaryzmów, kryzysów gospodarczych i...

więcej Pokaż mimo to

4
avatar

PIW się nie postarał: błędy w tłumaczeniu, błędy gramatyczne, co najmniej jeden merytoryczny (z winy wydawcy, nie autora), miejscami jakby brak redakcji i korekty, skład i łamanie nie do końca dopracowane, literówki, swobodna interpunkcja itede, itepe. Powyższa ocena za sam tekst, nie za polskie wydanie.

PIW się nie postarał: błędy w tłumaczeniu, błędy gramatyczne, co najmniej jeden merytoryczny (z winy wydawcy, nie autora), miejscami jakby brak redakcji i korekty, skład i łamanie nie do końca dopracowane, literówki, swobodna interpunkcja itede, itepe. Powyższa ocena za sam tekst, nie za polskie wydanie.

Pokaż mimo to

2
Reklama
avatar
101
9

Na półkach: ,

Bardzo przyjemna pozycja. Można prześledzić historię upadku popularności muzyki poważnej, czy nawet upadku samej muzyki poważnej. Autor z różnych stron pokazuje kto, kiedy i na co miał wpływ. Kto zaczął burzyć wielowiekowy system dur/mol, zobaczymy początki atonalności, wybuch kreatywności w okresie przed IIWŚ, narodziny muzyki klasycznej w Ameryce. Oglądamy realia muzyczne z punktu widzenia stalinowskiej Rosji, hitlerowskich Niemiec czy Ameryki. Dowiemy się, że po IIWŚ wiodącymi kompozytorami byli głównie eksperymentatorzy typu Cage czy Boulez, tępiący wszelkie przejawy tworzenia "po staremu". Dowiemy się kto im pomagał i dlaczego. Sporo jest o minimalizmie, trochę też wspomina o polskich kompozytorach.
Brakuje mi głównie jednej rzeczy: większego odniesienia się do muzyki popularnej i muzyki świata. Autor tym obszarem w zasadzie się nie zajął. Książka jest też bardzo nierówna, jest sporo dłużyzn, więc na raz może być nie do przełknięcia. Mimo to bardzo polecam.

Bardzo przyjemna pozycja. Można prześledzić historię upadku popularności muzyki poważnej, czy nawet upadku samej muzyki poważnej. Autor z różnych stron pokazuje kto, kiedy i na co miał wpływ. Kto zaczął burzyć wielowiekowy system dur/mol, zobaczymy początki atonalności, wybuch kreatywności w okresie przed IIWŚ, narodziny muzyki klasycznej w Ameryce. Oglądamy realia muzyczne...

więcej Pokaż mimo to

7
avatar
11
3

Na półkach: ,

Ciekawy obraz muzycznego świata, widzianego oczami Amerykanina, homoseksualisty. O tyle jest to ważne, że na każdym kroku autor podkreśla (licznymi anegdotami) życie prywatne kompozytorów i jakoś co chwila okazuje się, że są gejami. Jaki to wpływ ma na samo dzieło, nie jest opisane, w końcu nie jest to książka z kręgu socjologi ani psychologii. Bardzo ciekawe przemyślenia na temat wpływu muzyki XXw na historię w ogóle. Styl bardzo lotny, jak na dziennikarza i felietonistę przystało. Zdecydowanie za dużo anegdot a za mało rzetelnych informacji. Nie spodziewajmy się po tej książce, że stanie się kompendium wiedzy o muzyce współczesnej, czy podręcznikiem akademickim. Raczej trzeba ją traktować luźno, jak opowiadania rodem z "Ciach go smykiem" Waldorffa.

Ciekawy obraz muzycznego świata, widzianego oczami Amerykanina, homoseksualisty. O tyle jest to ważne, że na każdym kroku autor podkreśla (licznymi anegdotami) życie prywatne kompozytorów i jakoś co chwila okazuje się, że są gejami. Jaki to wpływ ma na samo dzieło, nie jest opisane, w końcu nie jest to książka z kręgu socjologi ani psychologii. Bardzo ciekawe przemyślenia...

więcej Pokaż mimo to

2

Cytaty

Więcej
Alex Ross Reszta jest hałasem. Słuchając XX wieku Zobacz więcej
Alex Ross Reszta jest hałasem. Słuchając XX wieku Zobacz więcej
Reklama
Więcej
Reklama
zgłoś błąd