-
ArtykułyCzytamy w weekend. 10 maja 2024LubimyCzytać282
-
Artykuły„Lepiej skupić się na tym, żeby swoją historię dobrze opowiedzieć”: wywiad z Anną KańtochSonia Miniewicz1
-
Artykuły„Piszę to, co sama bym przeczytała”: wywiad z Mags GreenSonia Miniewicz1
-
ArtykułyOficjalnie: „Władca Pierścieni” powraca. I to z Peterem JacksonemKonrad Wrzesiński10
Cytaty z tagiem "uczen" [55]
[ + Dodaj cytat]
Dyrektor spojrzał nań z niedowierzaniem.
- Jak to, całe życie chcesz nic nie robić?
- Chcieć, chciałbym, ale ojciec będzie żądał, bym mu pomagał.
- Ale jak mu będziesz pomagał, jeżeli nie będziesz umiał?!
- Właśnie, gdybym wiele umiał, to by za wiele żądano ode mnie.
Lekcje u Bena dały mi pamięć tak jasną i ostrą, że czasami muszę uważać, żeby się nie pociąć.
Każdemu z nowych studentów tłumaczę zawsze, że osoba dbająca jedynie o siebie samego, która nie zwraca uwagi na innych, nie kwalifikuje się na ucznia karate-do.
Zauważyłem, że najlepsi uczniowie zawsze odnoszą się do siebie z wielkim szacunkiem i promieniują rodzajem solidności i wytrwałości, jaka niezbędna jest w praktyce karate.
Mądry Nallab powiedział mu: „Jeśli masz być nauczycielem, musisz na zawsze pozostać uczniem. Przeżyłem ponad sto lat i przeczytałem tysiące książek, a jednak każdy okruch wiedzy, jaki przyswajam, wciąż przypomina mi o mojej ignorancji, bo za każdym razem natrętnie wskazuje mi tuzin nowych rzeczy, o których nie mam pojęcia”. Kiedy więc nadarzyła się okazja podjęcia pracy w jednym z obozów młodzieżowych w Mieście Drzew, Will skwapliwie z niej skorzystał.
Obsesyjne podejście uczniów i rodziców do konkurencji graniczy z chorobą psychiczną.
Ale pominął pan kluczowy element zapytania o potwierdzenie. Nie poprosił nas pan o potwierdzenie konkretnej zmiany sytuacji. Obawiam się, że ten wzorzec zachowania jest mi nieobcy. Kiedy uczeń zadaje tego rodzaju pytanie swojemu mistrzowi, często wskazuje to na jedną z dwóch możliwości: albo oszukiwał, albo mu się poszczęściło.
Pierwszym zadaniem nauczyciela projektowania powinna być likwidacja frustracji intelektualnej ucznia, której można dokonać poprzez zachęcanie do zawierzenia reakcjom podświadomym oraz powrót do bezstronnej chłonności umysłu z dzieciństwa. Następnie pedagog musi pokierować procesem zwalczania uporczywych uprzedzeń oraz nawrotów imitacji, wskazując młodemu adeptowi wspólny mianownik ekspresji, które będzie czerpać z jego prywatnych obserwacji i doświadczeń.
Absolwent opuszcza szkołę po brzegi wypełniony wiedzą, mając jednak znikome doświadczenie w zakresie poznawania samego siebie.
-Najmniejszym zwierzęciem jest pantofelek.
-Na obcasie?
-Bez głupich dowcipów! Uważaj!
Twoje dziecko jest cudowne, niezwykłe i wyjątkowe. Nie ma takiego drugiego na całym świecie. Nawet jeśli ma średnią 2,0.