-
ArtykułyCzytamy w weekend. 26 kwietnia 2024LubimyCzytać206
-
ArtykułySzpiegowskie intrygi najwyższej próby – wywiad z Robertem Michniewiczem, autorem „Doliny szpiegów”Marcin Waincetel6
-
ArtykułyWyślij recenzję i wygraj egzemplarz „Ciekawscy. Jurajska draka” Michała ŁuczyńskiegoLubimyCzytać2
-
Artykuły„Spy x Family Code: White“ – adaptacja mangi w kinach już od 26 kwietnia!LubimyCzytać2
Cytaty z tagiem "nauczanie" [35]
[ + Dodaj cytat]Wszelki monopol jest obrzydliwym, lecz najgorszym ze wszystkich jest monopol nauczania.
Nauczając innych i ucząc się sama, nie miałam wolnego momentu niemal. Było to przyjemne. Czułam, że posuwam się naprzód, że umysł mój nie pleśnieje i nie rdzewieje w gnuśnej bezczynności, ale rozwija swoje władze i wyostrza je nieustannym ćwiczeniom.
Wielcy nauczyciele zawsze rozumieli, że ich zadaniem nie jest nauczanie przedmiotu, ale uczenie uczniów.
Po raz kolejny przypomina sobie o Prawie Tępego Studenta: istnieje graniczna odległość dzieląca poziom wiedzy nauczanego od poziomu wiedzy uczącego, powyżej której jakość nauki zaczyna spadać. Gdy bowiem przychodzi do psyche, okazuje się, że nie wszystkie emulacje prostszych procesów myślowych przez układy bardziej skomplikowane są możliwe.
Istota zawodu nauczyciela nie tkwi w wykształceniu, tylko w osobowości, w czymś najbardziej osobistym, w sensie ludzkim najbardziej intymnym; w tym, co tworzy ścisłe więzy międzyludzkie, nawet bez słów i wszelkiej wiedzy: w sztuce kontaktowania się jest ukryta tajemnica sukcesu nauczania i wychowawczego.
Jaromir John.
Jeżeli tolerancja rodzi się ze zwątpienia, warto nauczać, że nie należy wierzyć we wzory i utopie, że nie należy ufać ani prorokom, co obiecują niebo, ani zwiastunom katastrof. Życzmy światu, aby pojawili się sceptycy, jeżeli to oni potrafią ugasić fanatyzm.
- A co na to oficjalne nauczanie Kościoła?
- Magisterium Kościoła nie zawsze nadąża.
Wspaniała edukacja zależy od wspaniałego nauczania.
Na tym polega natura nauczania. Coś się dzieje, a inteligencja najpierw stara się to zrozumieć, następnie tworzy regułę, a potem usiłuje ją przekazać dalej. Bardzo małe istoty zawsze działają w taki sposób. Ale zanim informacja zostanie przekazana, pojawiają się nowe wydarzenia, które nie pasują do starej zasady. W końcu inteligencja uczy się, że nie warto tworzyć zasad, a jedynie pojmować bieg zdarzeń.