-
ArtykułyPisarze patronami nazw ulic. Polscy pisarze i poeci na początekRemigiusz Koziński36
-
ArtykułyOgromny dom pełen książek wystawiony na sprzedaż w Anglii. Trzeba za niego zapłacić fortunęAnna Sierant5
-
ArtykułyPaul Auster nie żyje. Pisarz miał 77 latAnna Sierant6
-
ArtykułyWyzwanie czytelnicze Lubimyczytać. Temat na maj 2024Anna Sierant970
Cytaty z tagiem "idealista" [21]
[ + Dodaj cytat]Idealiści mają szczególny zwyczaj decydować co jest dobre, a co złe. Słuchają swego sumienia, a potem działają zgodnie z własnym sądem.
- Widywałem już takich jak ty. Jest ich na pęczki.
(...)
- Takich jak ja, to znaczy? - zapytał w końcu.
- Młodych prawników, którym na początku wydawało się, że chcą po prostu dobrze zarabiać, a dopiero później uświadomili sobie, że jest w tym coś więcej.
- Idealistów? - podsunął Oryński. - Beznadziejnych fantastów, którzy łudzą się, że życie może być czymś więcej niż tylko popychaniem do przodu swojej kariery.
I spotykał też idealistów. Chociaż: czy idealistami nie byli w pewnym sensie wszyscy? Również on. Tyle że ich ideały się różniły. To, co jednemu wydawało się ideałem, na przykład otrzymywanie wielokrotnie wyższego wynagrodzenia niż inni, bo w społeczeństwie nastawionym na osiąganie sukcesów przebił się za sprawą swoich dokonań, zaprzeczało wyznawanemu przez kogoś innego ideałowi sprawiedliwego podziału dóbr.
Myślę, że twórca powinien być idealistą, powinien mieć pierwiastek naiwności, takiej, która wytłumaczy jego zachwyt nad człowiekiem. Bo przecież tak naprawdę, gdyby wszystko policzyć, to powinniśmy raczej zgasić światło na tym świecie. A jednak nie.
Człowiek nie jest w stanie pojąć wiecznej prawdy, dopóki nie uwolni się od pretensji. Ludzki umysł, zanieczyszczony szlamem wieków, roi się od niezliczonych, odrażających ułud świata. Walki na polach bitewnych zupełnie tracą znaczenie w obliczu boju, w którym człowiek po raz pierwszy stawia czoło swym wewnętrznym wrogom! Nie są to zwykli fizyczni przeciwnicy, jakich można pokonać potężną siłą. Wszechobecni, nieustępliwi, ścigający człowieka nawet we śnie, uzbrojeni w trujący oręż, owi żołnierze ciemnych żądz wciąż starają się nas zgładzić.
Bezmyślny jest człowiek, który grzebie swe ideały, poddając się powszechnemu losowi.
Czyż nie wydaje się on bezsilny, drętwy i żałosny?".
Autor: Paramahamsa Jogananda, Autobiografia Jogina, str. 57.
Człowiek nie jest w stanie pojąć wiecznej prawdy, dopóki nie uwolni się od pretensji. Ludzki umysł, zanieczyszczony szlamem wieków, roi się od niezliczonych, odrażających ułud świata. Walki na polach bitewnych zupełnie tracą znaczenie w obliczu boju, w którym człowiek po raz pierwszy stawia czoło swym wewnętrznym wrogom! Nie są to zwykli fizyczni przeciwnicy, jakich można pokonać potężną siłą. Wszechobecni, nieustępliwi, ścigający człowieka nawet we śnie, uzbrojeni w trujący oręż, owi żołnierze ciemnych żądz wciąż starają się nas zgładzić.
Bezmyślny jest człowiek, który grzebie swe ideały, poddając się powszechnemu losowi.
Czyż nie wydaje się on bezsilny, drętwy i żałosny?".
Autor: Paramahamsa Jogananda, Autobiografia Jogina, str. 57...
Człowiek nie jest w stanie pojąć wiecznej prawdy, dopóki nie uwolni się od pretensji. Ludzki umysł, zanieczyszczony szlamem wieków, roi się od niezliczonych, odrażających ułud świata. Walki na polach bitewnych zupełnie tracą znaczenie w obliczu boju, w którym człowiek po raz pierwszy stawia czoło swym wewnętrznym wrogom! Nie są to zwykli fizyczni przeciwnicy, jakich można pokonać potężną siłą. Wszechobecni, nieustępliwi, ścigający człowieka nawet we śnie, uzbrojeni w trujący oręż, owi żołnierze ciemnych żądz wciąż starają się nas zgładzić.
Bezmyślny jest człowiek, który grzebie swe ideały, poddając się powszechnemu losowi.
Czyż nie wydaje się on bezsilny, drętwy i żałosny?".
Autor: Paramahamsa Jogananda, Autobiografia Jogina, str. 57...
Człowiek nie jest w stanie pojąć wiecznej prawdy, dopóki nie uwolni się od pretensji. Ludzki umysł, zanieczyszczony szlamem wieków, roi się od niezliczonych, odrażających ułud świata. Walki na polach bitewnych zupełnie tracą znaczenie w obliczu boju, w którym człowiek po raz pierwszy stawia czoło swym wewnętrznym wrogom! Nie są to zwykli fizyczni przeciwnicy, jakich można pokonać potężną siłą. Wszechobecni, nieustępliwi, ścigający człowieka nawet we śnie, uzbrojeni w trujący oręż, owi żołnierze ciemnych żądz wciąż starają się nas zgładzić.
Bezmyślny jest człowiek, który grzebie swe ideały, poddając się powszechnemu losowi.
Czyż nie wydaje się on bezsilny, drętwy i żałosny?".
Autor: Paramahamsa Jogananda, Autobiografia Jogina, str. 57...
Człowiek nie jest w stanie pojąć wiecznej prawdy, dopóki nie uwolni się od pretensji. Ludzki umysł, zanieczyszczony szlamem wieków, roi się od niezliczonych, odrażających ułud świata. Walki na polach bitewnych zupełnie tracą znaczenie w obliczu boju, w którym człowiek po raz pierwszy stawia czoło swym wewnętrznym wrogom! Nie są to zwykli fizyczni przeciwnicy, jakich można pokonać potężną siłą. Wszechobecni, nieustępliwi, ścigający człowieka nawet we śnie, uzbrojeni w trujący oręż, owi żołnierze ciemnych żądz wciąż starają się nas zgładzić.
Bezmyślny jest człowiek, który grzebie swe ideały, poddając się powszechnemu losowi.
Czyż nie wydaje się on bezsilny, drętwy i żałosny?".
Autor: Paramahamsa Jogananda, Autobiografia Jogina, str. 57...
Człowiek nie jest w stanie pojąć wiecznej prawdy, dopóki nie uwolni się od pretensji. Ludzki umysł, zanieczyszczony szlamem wieków, roi się od niezliczonych, odrażających ułud świata. Walki na polach bitewnych zupełnie tracą znaczenie w obliczu boju, w którym człowiek po raz pierwszy stawia czoło swym wewnętrznym wrogom! Nie są to zwykli fizyczni przeciwnicy, jakich można pokonać potężną siłą. Wszechobecni, nieustępliwi, ścigający człowieka nawet we śnie, uzbrojeni w trujący oręż, owi żołnierze ciemnych żądz wciąż starają się nas zgładzić.
Bezmyślny jest człowiek, który grzebie swe ideały, poddając się powszechnemu losowi.
Czyż nie wydaje się on bezsilny, drętwy i żałosny?".
Autor: Paramahamsa Jogananda, Autobiografia Jogina, str. 57...