Najnowsze artykuły
- ArtykułyPodróże, sekrety i refleksje – książki idealne na relaks, czyli majówka z literaturąMarcin Waincetel9
- ArtykułyPisarze patronami nazw ulic. Polscy pisarze i poeci na początekRemigiusz Koziński40
- ArtykułyOgromny dom pełen książek wystawiony na sprzedaż w Anglii. Trzeba za niego zapłacić fortunęAnna Sierant10
- ArtykułyPaul Auster nie żyje. Pisarz miał 77 latAnna Sierant6
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Silke Brandt
3
7,1/10
Pisze książki: fantasy, science fiction, horror
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
7,1/10średnia ocena książek autora
188 przeczytało książki autora
363 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Obiata. Antologia słowiańska Graham Masterton
7,0
Generalnie zachwyciła mnie większość opowiadań. Uwielbiam i popieram sięganie do naszych słowiańskich korzeni, w końcu, po tylu wiekach, przypominamy sobie kim jesteśmy.
Świetna antologia o tematyce słowiańskiej;
Monika Maciewicz – Dziad wędrowny 10/10
Genialne opowiadanie. Wąpierzyce, dziwna osada, w której zapomniano o porze obiaty, mającej nasycić głód bestii i o konsekwencjach tegoż.
Michał Jankowski – Tęsknica 7/10
Jakaż to tęsknica prowadzi do zguby? Aby poznać odpowiedź, trzeba przeczytać opowiadanie.
Krzysztof Dzieniszewski – Pod powierzchnią 9/10
Bardzo mądre opowiadanie... no cóż, jak to mówią, gena nie wyskrobiesz i natury nie zmienisz:)
Silke Brandt – Czarnobóg, pan lodowego miasta 8/10
„Cóż to za bóg, który nie radzi sobie bez przewodniczki?”… bóg industrialny, czarny bóg Norylska. Mroczne, klimatyczne opowiadanie.
Adam Kaczmarczyk – Żmijowaci 9/10
Ciekawe universum, przedstawione w opowiadaniu, zachęca do sięgnięcia po powieść „Kawka. Pająk Mokoszy”. Opowiedziany incydent między żołnierzami cesarza Jonmungardu a Panią Dziewanną stanowi zachętę do poznania dalszego ciągu.
Jacek Pelczar – Nieszczęścia chodzą trójkami 10/10
I miód w nadmiarze wyda się gorzki… Bacz, czego sobie życzysz, bo może się spełnić. Genialne opowiadanie.
Graham Masterton, Karolina Mogielska – Pan Nikt 10/10
Fantastyczna kilkuwątkowa opowieść o trudnych miłościach i mocy Pani Dziewanny. Ciiii… nie można zbyt dużo mówić, bo Dziewanna i jej wilki tego nie lubią.
Małgorzata Lewandowska – 1990 8/10
Wieki mijają, świat się zmienia, a ludzka mentalność pozostaje. Ciekawe opowiadanie.
Grzegorz Gajek – Wurdałak 8/10
Opowiadanie pełne grozy o tajemniczym domostwie, zamieszkiwanym przez niepokojących ludzi.
Agnieszka Kuchmister – Tak pachnie noc 9/10
„Serce wiedźmy to kawał surowego mięsa.” Problemy czarownic we współczesnym świecie.
Tadeusz Oszubski – Za łzami Goplany 9/10
Mikropowieść grozy o zgubnej miłości Pani Gopła, Goplany.
Kalina Sucharska – Jak wywołać wilki z lasu 8/10
Jak wywołać wilki z lasu? Obudzić Leszego i dać mu zajęcie – stado pod opiekę:)
Zeter Zelke – Nic nowego pod słońcem 9/10
"To, co pierwotne nie pozwoli się wykorzenić. Niekiedy drzemie, przysypia, ale zawsze wraca w takiej czy innej postaci." Opowiadanie o zmianach niesionych przez byty poza czasem i przestrzenią, struktorów, kapryśne siły łamiące wszelkie zasady. O walce nowego ze starym. A tak naprawdę pomieści się wszystko...
Aleksandra Dobies – Nim nadejdzie świt 8/10
Zło nie pozostanie bez zapłaty. A gdy nie ma nikogo, by ulitował się nad skrzywdzonym, pochyli się nad nim las.
Olaf Pajączkowski – Spotkali się zimą 8/10
Opowiadanie o miłości lub żądzy posiadania.
Katarzyna Wierzbicka – Rezerwat 9/10
Rewelacyjne opowiadanie o tragedii małego porońca i rezerwacie stworzy.
Obiata. Antologia słowiańska Graham Masterton
7,0
Antologię "Obiata" mogłam przeczytać dzięki akcji BookTour zorganizowanej przez jedną z autorek: Katarzynę Wierzbicką.
Ogólnie muszę przyznać, że opowiadania mi się podobały. Nie wszystkie, kilka mi nie podeszło zupełnie, wobec kilku mam mieszane uczucia. Cała antologia nawiązuje do mitów słowiańskich, a przeważa tematyka rusałek, południc itp. Jako nastolatka zaczytywałam się w tego typu legendach i kochałam Ballady i romanse Mickiewicza. W szczególności te o jeziorze Gopło i Goplanie.
Najbardziej podobały mi się opowiadania:
1. Dziad wędrowny - Moniki Maciewicz
2. Pod powierzchnią - Krzysztofa Dzieniszewskiego
3. Pan Nikt - Grahama Mastertona i Karoliny Mogielskiej
4. Wurdałak - Grzegorza Gajka
5. Rezerwat - Katarzyny Wierzbickiej
To historie, które najbardziej mnie poruszyły i do mnie trafiły. U Moniki Maciewicz chciałabym więcej i rozwinięcia historii. Grzegorza Gajka napisane jest fenomenalnym jezykiem, w dodatku jako list. Lubię nietypową narrację. Pan Nikt za całokształt uwielbiam. Za to u Kasi Wierzbickiej oprócz ciekawej historii trafiamy na element łączący z trylogią Między Światami.
Opowiadania, które mi się podobały:
1. Tęsknica - Michał Jankowski (fajne, bardzo mroczne)
2. Czarnobóg, pan lodowego miasta - Silke Brandt (specyficzne)
3. 1990 - Małgorzata Lewandowska (to podobało mi się bardziej!)
4. Za łzami Goplany - Tadeusza Oszubskiego (jak legenda)
5. Jak wywołać wilki z lasu - Kalina Sucharska (trochę za krótkie, ale z potencjałem na coś więcej)
6. Spotkali się zimą - Olaf Pajączkowski (mroczne, fajne)
Te opowiadania, które mi nie podeszły:
1. Żmijowaci - Adam Kaczmarczyk (zaczęło się dobrze, ale końcówka rozczarowująca)
2. Nieszczęścia chodzą trójkami - Jacek Pelczar (za mało konkretnej historii i fabuły)
3. Tak pachnie noc - Agnieszka Kuchmister (przewidywalne, ale nie najgorsze)
4. Nic nowego pod słońcem - Zeter Zelke (początek fajne, potem zbyt przekombinowane)
5. Nim nadejdzie świt - Aleksandra Dobies (ujdzie, ale bez rewelacji).
Podsumowując całościową ocenę daję 6,5 (ale tutaj 6). Podobało mi się, ale brakowało więcej zachwytów i wielkiej miłości. Raczej nie wrócę. Za to ulubione opowiadania będę pamiętać i wspominać.