cytaty z książki "Danse Macabre"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
The good horror tale will dance it's way to the center of your life and find the secret door to the room you believed no one but you knew of.
(...) wszyscy jesteśmy chorzy psychicznie. Ci z nas, którzy pozostają poza domami wariatów, po prostu ukrywają to nieco lepiej - choć może nie aż tak dobrze.
Jestem zawodowym pisarzem , co oznacza , że najbardziej interesujące rzeczy, które mnie spotkały, przydarzyły mi sie w marzeniach
The Stranger makes us nervous... but we love to try on his face in secret
Oddanie komuś kontroli sprzeciwia się naszemu instynktowi przetrwania. Choć każda myśląca, dobrze poinformowana osoba rozumie, iż jazda samochodem jest znacznie niebezpieczniejsza niż latanie, jednak wciąż czuje się lepiej za kółkiem, tam bowiem kontroluje sytuację - lub przynajmniej ma takie złudzenie.
Someone who expresses a feeling along the lines of "I don't read fantasy or go to any of those movies, none of those is real". [...] They simply can't lift the weight of fantasy. The muscles of the imagination have grown too weak.
Sądzicie zapewne, że zdolność płynnego pisania to minimum, którego można by wymagać od każdego autora ogłaszającego swe prace drukiem. W rzeczywistości jednak tak nie jest. Jeśli mi nie wierzycie, wpadnijcie do najbliższej księgarni (...). Obiecuję, że natkniecie się na taki gąszcz źle użytych imiesłowów, pomylonych przymiotników, a nawet wypadków braku zgody pomiędzy podmiotem i orzeczeniem, że można od tego posiwieć.
Wbrew teoriom Einsteina czas nie jest rzeką, tylko wielkim pieprzonym bawołem, który powala nas na ziemię i w końcu rozgniata na miazgę, krwawą i nieruchomą, z aparatem słuchowym wsuniętym w jedno ucho i woreczkiem po kolostomii przypiętym do uda w miejsce czterdziestki piątki.
Talent jest jak tępy nóż, niezdolny przeciąć czegokolwiek, o ile człowiek nie posługuje się nim z wielką siłą - tak wielką, iż nóż nie tnie, ale wali niczym maczuga i łamie wszystko co napotka na swej drodze.
Patrząc, wiedziałem,iż Potwór stał się moim Potworem. Zaakceptowałem go.
Najbardziej chyba oczywistym czułym punktem, w sensie psychologicznym, jest świadomość naszej własnej śmiertelności (...) W społeczeństwie przykładającym tak wielką wagę do urody i potencji seksualnej, głęboko zakorzeniony niepokój i ambiwalentny stosunek do seksu stają się kolejnym naturalnym czułym punktem, do którego autor opowieści czy filmów grozy odwołuje się niemal instynktownie (...) Pierwotnym, perwersyjnym gwałcicielem jest wampir, który odbiera nie tylko cnotę, ale także życie. I być może w oczach milionów nastoletnich chłopców, obserwujących, jak wampir przybiera skrzydlatą postać i wlatuje do sypialni kolejnej śpiącej damy, najlepszy z tego wszystkiego jest fakt, że nie potrzebuje ona nawet, by mu stanął. Czy może być lepsza nowina dla chłopców wkraczających w okres dojrzałości seksualnej, z których większość została nauczona, że udane związki seksualne oparte są na męskiej dominacji i kobiecym poddaniu? Problem w tym, że większość czternastolatków, którzy niedawno odkryli swój własny seksualny potencjał, czuje, że jest w stanie zdominować jedynie rozkładówkę "Playboya".
Aby osiągnąć sukces, każdy artysta musi znaleźć się we właściwym miejscu o właściwym czasie. Sama chwila zależy od łaski bogów, ale każdy syn lub córka swojej matki może dzięki usilnej pracy trafić we właściwe miejsce - i czekać.