Sukces w 10 słowach
- Kategoria:
- biografia, autobiografia, pamiętnik
- Wydawnictwo:
- Agora
- Data wydania:
- 2013-10-10
- Data 1. wyd. pol.:
- 2013-10-10
- Liczba stron:
- 312
- Czas czytania
- 5 godz. 12 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788326812675
Historia prezesa Tesco, który pokonał biedę i wzniósł się na szczyt światowego biznesu Terry Leahy pochodzi z biednej irlandzkiej rodziny, która uciekała ze swego kraju przed głodem i bezrobociem. Jego ojciec był cieślą, ale jego prawdziwą pasją były psy, które trenował i obstawiał na wyścigach. Gdy wygrał trochę pieniędzy, przeniósł się z rodziną do Liverpoolu, gdzie przyszły prezes Tesco dorastał w czynszówce na przedmieściach „Sieć supermarketów Tesco miała na rynkach brytyjskich pozycję ubogiego krewnego, kiedy w latach 70. zatrudniłem się tam jako niedoświadczony, lecz pełen entuzjazmu młody specjalista od marketingu. Firma walczyła właśnie ze wszystkich sił o to, by pozbyć się etykietki sklepu dyskontowego, sprzedawała wyłącznie żywność, a poza granicami Zjednoczonego Królestwa była nieobecna. (...) Teraz jest trzecim na świecie sprzedawcą detalicznym, ma ponad 6 tys. sklepów i działa w 14 krajach Europy i Azji oraz w USA. Do sklepów Tesco ma dostęp połowa ludności świata?. Terry Leahy „Sukces w 10 słowach” napisał, żeby podzielić się własnymi doświadczeniami i refleksjami nad popełnionymi błędami. W 10 hasłach zawarł najczystszą esencję tego, czego nauczyło go życie.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 28
- 16
- 8
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Prawie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że Tesco należy do najważniejszych spółek handlowych na świecie. Jest prężnie działającą firmą międzynarodową, z roku na rok odnosi coraz większe sukcesy. Nie zawsze jednak tak było… Pod koniec lat 90. znalazła się w tarapatach. Nowym prezesem tej firmy w roku 1997 został Terry Leahy (autor książki). To przede wszystkim jego decyzje, stopniowo – krok po kroku – wprowadziły Tesco na szerokie tory sukcesu.
Książka ta jednak nie stanowi tylko i wyłącznie zapisu historii firmy Tesco. Celem autora jest przede wszystkim przedstawienie jego własnej recepty na odniesienie sukcesu, w szeroko pojętym biznesie. Wypracował ją w toku swej wieloletniej pracy dla tej angielskiej firmy. Zdobywając cenne doświadczenie, może się nim teraz dzielić z innymi. Na tę receptę składa się 10 podstawowych kategorii. Są to:
- prawda,
- lojalność,
- odwaga,
- wartości,
- działanie,
- równowaga,
- prostota,
- wstrzemięźliwość,
- konkurencja oraz
- zaufanie.
Każda z powyższych kategorii stanowi odrębny rozdział. Leahy w przystępny sposób wyjaśnia, co kryje się za danym hasłem. Powołuje się na liczne przykłady, nie tylko te dotyczące firmy Tesco, ale również z zupełnie innych branż gospodarki światowej. Czyni to książkę ciekawszą, a jednocześnie pomaga nam lepiej zrozumieć, co kryje się za dobrą organizacją.
Co ważne, lektura ta nie jest bynajmniej hymnem pochwalnym działań autora. Jak sam przyznaje zależało mu na podkreśleniu faktu, iż za sukcesem zawsze stoją ogromne pokłady ludzi, o których nigdy nie mówi się głośno. Są to jednak niezbędne ogniwa, bez których niczego nie dałoby się osiągnąć.
Polecam Wam tę książkę, gdyż otrzymacie tutaj kilka prostych i cennych rad, dotyczących organizacji. Wśród tych najważniejszych znajduje się prawda. Jak sam pisze: „Odkrywanie i mówienie prawdy jest nie tylko moralnie słuszne, lecz jest także podstawą skutecznego zarządzania.” [s. 302]. Tymi słowami chciałabym zakończyć tę recenzję i jeszcze raz zachęcić Was do lektury.
Prawie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że Tesco należy do najważniejszych spółek handlowych na świecie. Jest prężnie działającą firmą międzynarodową, z roku na rok odnosi coraz większe sukcesy. Nie zawsze jednak tak było… Pod koniec lat 90. znalazła się w tarapatach. Nowym prezesem tej firmy w roku 1997 został Terry Leahy (autor książki). To przede wszystkim jego...
więcej Pokaż mimo to