Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Tytuł oryginału:
- Smashing UX Design: Foundations for Designing Online User Experiences
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2013-06-05
- Data 1. wyd. pol.:
- 2013-06-05
- Liczba stron:
- 456
- Czas czytania
- 7 godz. 36 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324663491
- Tłumacz:
- Tomasz Walczak
- Tagi:
- projektowanie stron internet networking
Smashing Magazine to marka znana w branży webowej na całym świecie. Profesjonalny blog o technologiach i projektowaniu stron, oferujący setki merytorycznych i aktualnych artykułów opartych na realnych przykładach, podbił serca milionów użytkowników. Jest obowiązkową lekturą każdego projektanta stron WWW!
Projektowanie User eXperience to jeden z najgorętszych tematów w ostatnim czasie. Jeżeli Twój produkt nie wywrze odpowiedniego wrażenia na użytkowniku oraz nie będzie dla niego łatwy w obsłudze, nie masz szans odnieść sukcesu. Dlatego właśnie specjaliści od UX są wprost rozchwytywani na rynku pracy. Jednak dzięki tej niezwykłej książce całkiem sporo będziesz w stanie zrobić we własnym zakresie. Znajdziesz w niej najlepsze porady, które pozwolą Ci osiągnąć cel. W trakcie lektury nauczysz się badać użyteczność strony, odkrywać zachowania użytkowników czy projektować interfejs pod kątem urządzeń mobilnych oraz sklepów internetowych. Książka ta jest nieocenionym źródłem informacji, wartym każdych pieniędzy!
Sprawdź, jak zaprojektować:
główną stronę
stronę produktu, kategorii i koszyka
stronę z artykułami i innymi treściami
wygląd tabel, wykresów i danych
interfejs dla urządzeń mobilnych
Obowiązkowa lektura dla projektantów stron internetowych i aplikacji mobilnych!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 94
- 27
- 19
- 9
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine
Dodaj cytat
Opinia
Blog Smashing Magazine to jeden z lepszych, a na pewno popularniejszych w branży kreatywnej. Na łamach wydawnictwa Wiley & Sons wydali kilka obszernych publikacji z zakresu tworzenia stron internetowych, projektowania czy serii z inspiracjami pt. „Smashing Book”, a wydawnictwo Helion przetłumaczyło je na nasz rodzimy język. Książka „Projektowanie witryn internetowych User eXperience” to jedna z publikacji, w które jakiś czas temu chciałem się zaopatrzyć, ale niestety w wydawnictwie zostały tylko wersje elektroniczne (ebook). Jakie było moje zaskoczenie, kiedy odwiedziłem lokalną księgarnię we Wrocławiu, miałem już w ręku dwie książki, które zamierzałem kupić, podchodzę do działu Informatyka, a tam stoi pięknie wyeksponowana. Bez dłuższego namysłu wziąłem i ją i poszedłem do kasy, a teraz na łamach bloga BrainDesign macie okazję przeczytać jej recenzję. 🙂
O książce
Na pierwszy rzut oka rzuca się objętość książki – jest znacznie grubsza niż większość dostępnych w polskim języku publikacji z tematyki UX. Nie bez powodu – w środku mamy do czynienia z 4 obszernymi działami, z których pierwszy poświęcony jest omówieniu tematyki UX, w drugiej części mamy konkretną listę i szczegółowo opisane narzędzia i techniki do wykorzystania w badaniach z zakresu UX. Kolejna, trzecia część to narzędzia poświęcone projektowaniu UX, a ostatnia i chyba najbardziej obszerna czwarta część jest poświęcona projektowaniu i analizom Case Study, czyli analizom różnych elementów na bazie projektów.
Samego tekstu jest wbrew pozorom bardzo dużo – nie jest to tekst pisany dużym rozmiarem czcionki z podwójną interlinią. Zdecydowanie bardziej przypomina mi książki jakie pamiętam ze szkolnych lat – dużo, dużo wiedzy, obrazki, tabelki, schematy, a 450 stron tylko dowodzi temu, że Smashing Magazine i tym razem się postarali. Patrząc na sam spis treści można doznać szoku, a gdy to jeszcze jest dodatkowo opisane kilkoma akapitami, w których autorzy dzielą się zarówno wiedzą jak i przykładami z ich życia wziętymi, z którymi mieli do czynienia, jest to jeszcze bardziej wartościowe.
Czego mogę nauczyć się z książki?
Na pewno poznasz dzięki niej tematykę projektowania stron w oparciu o UX od podszewki i dość szczegółowo. Ale, ale… Żeby nie było za kolorowo, po przeczytaniu tej książki lepiej nie pchaj się od razu do firm na stanowisko UX Designera, Ninja, Researchera czy jakiegokolwiek związanego z UX. Dlaczego? Generalnie rzecz biorąc, nie wszystkie pojęcia są aktualne i w obecnym języku występują ich zamienniki. Dlatego też po przeczytaniu tej książki przeczytaj jeszcze kilka innych z tej tematyki, raz – żeby się doedukować, a dwa – żeby zrozumieć i poznać nowsze nazewnictwo.
Kilka publikacji, do których dodatkowo warto zajrzeć podrzucam w dodatkach na końcu recenzji.
Moim zdaniem
Minusem na pewno jest fakt, o którym wspomniałem powyżej – że książka ma już kilka lat i przez te kilka lat niektóre nazwy zdążyły ponabierać nowego nazewnictwa, przez co część pojęć może się mylić, ale jeśli wiesz coś w tematyce UX, na pewno połapiesz się co i jak.
Mam też nieco mieszane uczucia co do przykładów poruszanych przez autorów – mam wrażenie, że wiele z nich odnosi się do współpracy z większymi klientami, bardziej korporacyjnymi niż małymi sklepikami.
Podsumowanie
Reasumując, z mojej perspektywy książka mimo swoich drobnych błędów, które chcąc nie chcą powstały na przestrzeni ostatnich 5 lat, jest mega wartościowa i niezależnie od wersji – czy elektroniczna czy papierowa – must read dla osób związanych, bądź chcących związać swoją karierę z UX.
Dla kogo jest wg mnie ta książka? Na pewno nie jest dla każdego, ponieważ nie jest to lektura do poduszki. 😉 Zaliczyłbym ją bardziej do literatury naukowej, ze względu na ilość konkretów jakie w niej padają. Ale w takim razie dla kogo? Na pewno dla osób, które mają niewielkie lub zerowe pojęcie o UX i chcą zagłębić się w tą tematykę. Dla tych osób obstawiam, że to publikacja obowiązkowa. Ale jeśli jednak nie chcesz z tą tematyką wiązać swojej kariery, swojej przyszłości, lepiej się za nią nie zabieraj – tylko się zmęczysz i stracisz czas, a przecież możesz przeczytać coś lżejszego, przydatniejszego.
Pełna wersja recenzji oraz dodatki: http://bit.ly/BD-ProjektowanieWitrynUX-Recenzja
Blog Smashing Magazine to jeden z lepszych, a na pewno popularniejszych w branży kreatywnej. Na łamach wydawnictwa Wiley & Sons wydali kilka obszernych publikacji z zakresu tworzenia stron internetowych, projektowania czy serii z inspiracjami pt. „Smashing Book”, a wydawnictwo Helion przetłumaczyło je na nasz rodzimy język. Książka „Projektowanie witryn internetowych User...
więcej Pokaż mimo to