Podstawy projektowania interfejsów użytkownika
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2017-10-13
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-10-13
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328342217
Dobry interfejs użytkownika to podstawa sukcesu każdej aplikacji!
Poznaj różne sposoby komunikowania się użytkownika z komputerem
Dowiedz się, co w kwestii interfejsu użytkownika oferują współczesne urządzenia i programy
Naucz się projektować efektowne i proste w obsłudze interfejsy użytkownika
Interfejs użytkownika to wizytówka każdej aplikacji komputerowej i strony WWW, a także brama zapewniająca dostęp do ich funkcji. Nawet najlepsze, najbardziej wydajne i oferujące największe możliwości oprogramowanie ma niewielkie szanse na rynkowy sukces, jeśli jego interfejs będzie toporny, brzydki lub nieintuicyjny, a używanie go — męczące. Ludzie po prostu lubią korzystać z ładnie i funkcjonalnie zaprojektowanego oprogramowania i chcą to robić w jak najprostszy sposób, nie tracąc przy tym zbyt wiele czasu na naukę.
Budowanie przyjaznych interfejsów użytkownika to sztuka, którą zdecydowanie warto opanować, gdy tworzy się oprogramowanie komunikujące się z ludźmi. Pomoże Ci w tym książka "Podstawy projektowania interfejsów użytkownika", wprowadzająca w tę rozbudowaną i interesującą dziedzinę wiedzy. Znajdziesz w niej opis wybranych urządzeń wejścia–wyjścia oraz stosowanych obecnie elementów interfejsów, informacje na temat sposobów tworzenia projektów interfejsów i ich rozwoju, a także praktyczne przykłady zarówno dobrych, jak i złych rozwiązań w tej dziedzinie.
Podstawowe informacje na temat UI
Sposoby interakcji człowieka z komputerem
Graficzne interfejsy użytkownika i ich elementy
Rozwiązania multimedialne i multimodalne
Zasady projektowania interfejsów użytkownika
Możliwości analizy i oceny interfejsów
Interfejsy stosowane w VR i AR
Dobrze programujesz? Zacznij też dobrze projektować swoje interfejsy użytkownika!
Witold Malina — ukończył Wydział Elektroniki Politechniki Gdańskiej. W 2003 r. uzyskał tytuł profesora nauk technicznych. W latach 1981–2000 był kierownikiem Katedry Technik Programowania, a w latach 1984–1990 prodziekanem. W czasie działalności naukowo-dydaktycznej brał udział w projektach ministerialnych (CPBR nr. 8.1, cztery granty KBN) oraz programie europejskim Tempus JEP.
Był inicjatorem i współwykonawcą takich programów, jak automatyczna analiza sygnałów EKG, systemu komputerowej analizy dziekanatów PG (grant rektora PG), dydaktycznego systemu rozpoznawania obrazów, systemu automatycznej analizy testów egzaminacyjnych. Był wykładowcą wielu przedmiotów, najczęściej prowadził zajęcia z przetwarzania i rozpoznawania obrazów oraz technik programowania. Wykładał również w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, Wyższej Szkole Inżynierskiej w Olsztynie oraz Społecznej Akademii Nauk w Słupsku. Ostatnio zajmował się metodami inteligentnego przetwarzania informacji oraz projektowaniem przyjaznych interfejsów. Jest autorem lub współautorem 14 książek i ponad 120 publikacji.
Mariusz Szwoch — ukończył Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. W 2002 r. uzyskał stopień doktora nauk technicznych. Od 1990 r. pracował na Wydziale ETI PG w Katedrze Technik Programowania, a potem Inteligentnych Systemów Interaktywnych. Jego zainteresowania związane z pracą naukową i dydaktyczną obejmują m.in. techniki programowania, multimedia, systemy interaktywne i tworzenie gier wideo. Jest autorem lub współautorem 3 książek i ponad 80 publikacji, a także twórcą kilku systemów informatycznych.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Ta książka to jakaś kpina. Wygląda to jak skrypt napisany na potrzeby wykładu. W dodatku napisany w okolicach 2010 roku (ilustracje z Windowsem XP i Vista oraz z pakietów Office 2007 i 2010). Ostatni rozdział został dopisany później. Traktuje o wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości i jest aktualny na datę wydania książki, jednakże... poziom tego rozdziału jest identyczny do poziomu artykułu na ten temat publikowanego w czasopismach popularnonaukowych (typu Focus czy Młody Technik).
Ta książka to jakaś kpina. Wygląda to jak skrypt napisany na potrzeby wykładu. W dodatku napisany w okolicach 2010 roku (ilustracje z Windowsem XP i Vista oraz z pakietów Office 2007 i 2010). Ostatni rozdział został dopisany później. Traktuje o wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości i jest aktualny na datę wydania książki, jednakże... poziom tego rozdziału jest identyczny...
więcej Pokaż mimo to