Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos

Okładka książki Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos
Chris Anderson Wydawnictwo: Media Rodzina biznes, finanse
256 str. 4 godz. 16 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More
Wydawnictwo:
Media Rodzina
Data wydania:
2008-10-12
Data 1. wyd. pol.:
2008-10-12
Liczba stron:
256
Czas czytania
4 godz. 16 min.
Język:
polski
ISBN:
9788372782724
Tłumacz:
Bolesław Ludwiczak
Tagi:
długi ogon Pareto e-commerce
Średnia ocen

                7,5 7,5 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,5 / 10
4 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
2781
242

Na półkach:

Zupełnie nie rozumiem tak znikomego zainteresowania tak dobrą książką.
Jest to doskonałe kompendium wiedzy na temat zmieniających się trendów i form konsumpcji - przejścia z rynku hitów odgórnie proponowanych w standardowych sklepach sprzed ery Internetu, do rynku pełnej różnorodności, którą oferują wszelkiego rodzaju nisze uzupełniające ofertę tzw. przebojów rynkowych.
Lekko i ciekawie napisana, książka czyta się jak dobra powieść.

Po części jest to analiza sukcesu takich zjawisk jak iTunes, Amazon, eBay czy Google i tego jak zmieniły one ofertę podażową dla mas. Radykalne zmniejszenie kosztów produkcji i dystrybucji (poprzez choćby cyfryzację muzyki, filmów i książek), efektywny system filtrów w wyszukiwarkach wirtualnych sklepów oraz system rekomendacji w samej tylko branży rozrywkowej uwolniły ofertę dając nam prawie nieograniczone możliwości wyboru, a młodym artystom możliwość zaprezentowania się szerszej publiczności.

Muszę do powyższego dodać:
- zjawisko crowdsourcingu (którego przykładem może być Wikipedia współtworzona przez wszystkich, czy choćby strona lubimyczytać),
- udostępnienie konsumentom narzędzi do samodzielnego tworzenia muzyki, filmów i wielu innych form kreatywności (choćby oddolne, niszowe projekty wielbicieli klocków Lego)
- stworzenie platform prezentacji tych dzieł na myspace czy YouTube
- ruch Pro-Am który wspaniale sprawdził się w dziedzinie astronomii (obserwacja nieba przez ochotników-amatorów, czy analiza obrazów Marsa przez amatorów, tzw. "Mars Clickworkers", koordynowana przez NASA).

Cała ta rewolucja podaży i popytu rynkowego umożliwiająca niszowym (w ocenie dużych graczy danej branży) produktom wyjść na światło dzienne otworzyła drzwi między innymi takim zjawiskom jak: żywność ekologiczna, slow food, rozkwit rękodzielnictwa całej rzeszy mikrowytwórców, małe lokalne browary z ofertą dla koneserów, blogi internetowe czy artyści, których sława zakiełkowała na YouTube i rozwinęła się oddolnie dzięki dużej liczbie fanów.

To chyba najdłuższa opinia jaką tu napisałam. Jestem pod wielkim wrażeniem tej pozycji, bardzo mnie wzbogaciła w wiedzę ogólną oraz wyjaśniła i ubrała w słowa zjawiska z którymi stykamy się w codziennym życiu. Nie jest to książka może najnowsza, bo napisana w 2006 roku, z poprawkami naniesionymi w 2008, ale wciąż aktualna, gdyby porównać jej treść z dzisiejszą rzeczywistością.
Bardzo polecam, niech Was nie odstrasza fakt że jest o ekonomii.

Zupełnie nie rozumiem tak znikomego zainteresowania tak dobrą książką.
Jest to doskonałe kompendium wiedzy na temat zmieniających się trendów i form konsumpcji - przejścia z rynku hitów odgórnie proponowanych w standardowych sklepach sprzed ery Internetu, do rynku pełnej różnorodności, którą oferują wszelkiego rodzaju nisze uzupełniające ofertę tzw. przebojów...

więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    10
  • Przeczytane
    6
  • Kulturoznawstwo
    1
  • Ulubione
    1
  • Biznes - sprzedaż
    1
  • Poradniki, Popularnonaukowe
    1
  • Posiadam
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos


Podobne książki

Przeczytaj także