rozwiń zwiń

Odwracanie marki. Dlaczego teraz klienci rządzą firmami - i jak obrócić to na własną korzyść

Okładka książki Odwracanie marki. Dlaczego teraz klienci rządzą firmami - i jak obrócić to na własną korzyść
Marty Neumeier Wydawnictwo: StudioEMKA biznes, finanse
160 str. 2 godz. 40 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
The Brand Flip
Wydawnictwo:
StudioEMKA
Data wydania:
2017-04-28
Data 1. wyd. pol.:
2017-04-28
Liczba stron:
160
Czas czytania
2 godz. 40 min.
Język:
polski
ISBN:
9788365068200
Tagi:
firma marka klient
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen
7,2 7,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Książki autora

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
7,2 / 10
12 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
273
49

Na półkach:

Ciekawa pozycja dla osób, które prowadzą swoją firmę, zajmują się handlem lub marketingiem. Zwraca uwagę na najczęstsze błędy w handlu i relacjach z klientami oraz przedstawia "nieco" odświeżone podejście do tych tematów.

Ciekawa pozycja dla osób, które prowadzą swoją firmę, zajmują się handlem lub marketingiem. Zwraca uwagę na najczęstsze błędy w handlu i relacjach z klientami oraz przedstawia "nieco" odświeżone podejście do tych tematów.

Pokaż mimo to

3
avatar
3216
2321

Na półkach:

Początki Internetu były czasem jednostronnego komunikatu: firmy informowały o produktach, dbały o wizerunek opowiadając o ofercie i możliwościach zaspokojenia potrzeb, które wymyślał specjalista pracujący w firmie. Od jego umiejętności zależało powodzenie przedsiębiorstwa, wzrost sprzedaży, wyprzedzanie konkurencji. Zmiana w tworzeniu miejsca w sieci stała się rewolucją przewracającą nie tylko życie społeczne do góry nogami, ale i firm.
Web 2.0 jeszcze do niedawna było czymś obcym osobom zajmującym się kreowaniem wizerunków produktów i marek wychodzących do klientów i snujących swoją opowieść o produkcie. Budowanie odczuć, tworzenie pragnień przez specjalistów wydawało się być szczytem osiągnięć marketingu i jeszcze niedawno trudno było sobie wyobrazić, że wszystko będzie zależało od klientów. Zmiany były czymś niewyobrażalnym, a jednak do nich doszło. Stały się one równocześnie szansą i zagrożeniem dla budowanych od lat firm i pozwoliły młodym, nieznanym markom wejść na rynek.
Media społecznościowe sprawiły, że ciężar tworzenia opowieści o produkcie, związanymi z nim doznaniami, skojarzeniami, marzeniami przeszedł na zadowolonych z usług klientów. Niejedna firma odczuła na własnej „skórze” czym jest szybko rozpowszechniająca się informacja o dobrej lub złej obsłudze lub produkcie. Dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej przedsiębiorcy są pod lupą wymagających konsumentów gotowych podzielić się swoimi odczuciami z całym światem lub chociaż ze znajomymi. Odpowiednia dbałość o wymogi klienta sprawia, że zmienia się on w rzecznika jakości polecającego produkty.
Media społecznościowe to miejsce, którego nie można zignorować. Ciągła wymiana informacji, między znajomymi sprawia, że wieści roznoszą się jak pajęczyna pękającej szyby. Żadna firma nie może obok tego zjawiska przejść obojętnie, bo trwanie każdej zależy, od umiejętności prowadzenia dialogu z odbiorcami będącymi siłą napędową sprzedaży towarów lub usług.
Marty Naumeier opisał nowe zjawisko w biznesie w swojej książce „Odwracanie marki”. Autor przekonuje nas o znaczeniu wpływu użytkowników portali społecznościowych na marę, sile drzemiącej w klientach oraz możliwości ich zaangażowania w promocję. Pokazuje jak wiele może zrobić dla niej klient lubiący lub uwielbiający dostarczane do niego produkty, jak bardzo chce mieć znaczące słowo w powstawaniu nowej oferty i jak bardzo mogą być pomysłowi w wymyślaniu kolejnych. Poczucie ważności sprawia, że klient czuje się odpowiedzialny za lubianą markę, sprzedawane przedmioty. Dobra współpraca sprawia, że klient jest w stanie zaangażować swoją uwagę i czas na promocję.
Książka jest interesującym poradnikiem dla ludzi zajmujących się jakimkolwiek promowaniem w Internecie. Mogą to być marki, produkty, ale i też własna osoba. Takie zestawienie sprawia, że zaczynamy nieco inaczej postrzegać różne sposoby przykucia uwagi. Odrzucenie dotychczasowych sposobów myślenia o tym, że to my sami jesteśmy w stanie panować nad tym, co dzieje się wokół promowanych haseł i zobaczenia, że tylko dzięki zapracowanej życzliwości naszego wirtualnego otoczenia jesteśmy w stanie nie tylko utrwalić krąg odbiorców, ale i zyskać nowych. Media społecznościowe są czymś w rodzaju dawnej poczty pantoflowej, czyli tak zwanego marketingu szeptanego w sieci. Próba panowania nad opiniami innych jest niezwykle trudna. Marty Naumeier stara się krok po kroku w bardzo łatwy sposób wyjaśnić plusy i nieuniknioność oddania firmy w ręce klientów, o których należy się troszczyć, aby chciał wracać i polecać znajomym.
Zmiana w podejściu do produktu lub marki zmusza do postawienia na jakość oraz podążanie za potrzebami nowych promotorów. Wytyczone przez klienta wartości stają się ważniejsze niż przesłanie firmy. To ono tworzy sposób postrzegania oferowanego produktu.
W książce nie zabraknie praktycznego opisu jak owa zamiana ról klientów w specjalistów od tworzenia wizerunku ma nastąpić. Przykład fikcyjnej firmy produkującej napój czekoladowy wykorzystując nowe metody sprzedaży wchodzi na rynek. W wielu miejscach autor podkreśla znaczenie eksperymentowania, wychodzenia naprzeciw, czerpania inspiracji od życzliwych klientów, planowania, analizowania. Jak to dokładnie zrobić przeczytacie w książce.
Marty Naumeier deklaruje, że jego książka jest skierowana dla ludzi biznesu. Myślę, że grono odbiorców jest zdecydowanie szersze. Powinni po nią sięgnąć wszyscy, którym zależy na znalezieniu lepszej pracy, promowaniu swojej twórczości, blogerzy, youtuberzy, naukowcy. Każdy z nas ma coś czym chce podzielić się z innymi, ale brakuje nam umiejętności przekazywania tego dalej, tworzenia wizerunku. Umiejętne wprowadzenie zasady odwrócenia marki pozwoli na poszerzanie grona odbiorców, którzy sobie wzajemnie będą polecali oferowane przez nas produkty.
Wielkim plusem publikacji jest prosty język oraz objaśnienie kolejnych zjawisk, metod działania, przez co mogą czytać je osoby, które nigdy nie zajmowały się marketingiem. „Odwrócenie marki” to książka mogąca być także inwestycją w swój potencjał oraz talenty i podpowiadająca, w jaki sposób się nimi dzielić z innymi. Lekturę czyta się bardzo przyjemnie. Żywy język oraz przekazywanie wiedzy w postaci opowiadania o konkretnej wymyślonej firmie pozwala czytelnikowi na łatwe wyobrażenie sobie zabiegów.

Początki Internetu były czasem jednostronnego komunikatu: firmy informowały o produktach, dbały o wizerunek opowiadając o ofercie i możliwościach zaspokojenia potrzeb, które wymyślał specjalista pracujący w firmie. Od jego umiejętności zależało powodzenie przedsiębiorstwa, wzrost sprzedaży, wyprzedzanie konkurencji. Zmiana w tworzeniu miejsca w sieci stała się rewolucją...

więcej Pokaż mimo to

21
Reklama

Cytaty

Reklama
zgłoś błąd