rozwińzwiń

Młoda fala. Jak odważyć się na biznes

Okładka książki Młoda fala. Jak odważyć się na biznes Paweł Oksanowicz
Okładka książki Młoda fala. Jak odważyć się na biznes
Paweł Oksanowicz Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN biznes, finanse
179 str. 2 godz. 59 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
Młoda fala. Jak odważyć się na biznes
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2016-05-23
Data 1. wyd. pol.:
2016-05-23
Liczba stron:
179
Czas czytania
2 godz. 59 min.
Język:
polski
ISBN:
9788301185190
Tagi:
Bizneswoman kobiety sukcesu pierwszy biznes Ania Kruk Aleksandra Porębska Joanna Drabent Edyta Kocyk Barbara Stawarz
Średnia ocen

6,1 6,1 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Dekada polskiego e-commerce Dorota Bachman, Szymon Bujalski, Witold Chomiczewski, Jakub Gierszyński, Marta Kasztelan, Jacek Kinecki, Marta Mikliszańska, Zbigniew Nowicki, Paweł Oksanowicz, Łukasz Piech, Patrycja Sass-Staniszewska, Justyna Skorupska, Marta Szymborska, Łukasz Szymula, Wojciech Tomaszewski, Grzegorz Wójcik, Marek Zagórski
Ocena 0,0
Dekada polskie... Dorota Bachman, Szy...
Okładka książki Technologiczne magnolie Dominika Bettman, Paweł Oksanowicz
Ocena 4,8
Technologiczne... Dominika Bettman, P...
Okładka książki I. Refleksje o przywództwie jutra Paweł Oksanowicz, Jacek Santorski
Ocena 7,1
I. Refleksje o... Paweł Oksanowicz, J...
Okładka książki Sztuczna Inteligencja. Nieludzka, arcyludzka Paweł Oksanowicz, Aleksandra Przegalińska
Ocena 7,1
Sztuczna Intel... Paweł Oksanowicz, A...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,1 / 10
7 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
212
103

Na półkach: ,

Książka Pawła Oksanowicza to zbiór 10 biografii młodych kobiet, które odważyły się na biznes. Część z nich ma formę autobiograii, a część ma formę rozmowy autora z bohaterką. Książka podzielona jest na dziesięć rozdziałów, które poprzedzają zdjecia i krótkie opisy bohaterek. Autor opatrzył komentarzem poszczególne podrodziały, co moim zdaniem jest bardzo dobre. W komentarzu zawiera on informacje, które nie są znane czytelnikowi, a ułatwiają zrozunienie historii bohaterek, bądź zaspokajają ciekawość czytelnika. Jak dla mnie to wielki plus tej książki.

Poznajemy dziesięć różnych, historii, dziesięć różnych bohaterek i dziesięć różnych sposobów na prowadzenie biznesu. Jest jednak coś co łączy wszystkie historie. Każda z bohaterek odważyła się na biznes w dość młodym wieku, borykała się z róznego rodzaju problemami i pokonywała przeciwności losu po to by odnieść sukces. Czasem pomysł na biznes graniczył wręcz z szaleństwem. Co mi osobiście bardzo się podoboało, to to, że nie mamy tutaj przesłodzonych historii o tym, jak to łatwo otworzyć własny biznes i zarabiać miliony. O nie! Bohaterki mówią nie tylko o blaskach bycia szefową, ale również o cieniach swojej pracy. Możemy tutaj przeczytać między innymi, że życie jest wtedy uzależnione od pracy. Urlop, czas z dzieckiem, rodziną czy znajomymi, jest ograniczony, że albo pracujemy na maksimum swych możliwości i okradamy dzieci z czas, albo poświęcamy im czas, a cierpi na tym firma. Bohaterki móią również o finansach, pozyskaniu funduszy na swojądziałalność, czy choćby o ciągłym kształceniu i nadążania za trendami. Przyznam szczerze, że kilka firm przedstawionych w książce było mi znanych, a część zupełnie nieznanych. Cieszę się, że mogłam poznać młode polki, które odnoszą sukcesy zarówno w kraju, jak i za granicą.

Książka Pawła Oksanowicza to zbiór 10 biografii młodych kobiet, które odważyły się na biznes. Część z nich ma formę autobiograii, a część ma formę rozmowy autora z bohaterką. Książka podzielona jest na dziesięć rozdziałów, które poprzedzają zdjecia i krótkie opisy bohaterek. Autor opatrzył komentarzem poszczególne podrodziały, co moim zdaniem jest bardzo dobre. W komentarzu...

więcej Pokaż mimo to

avatar
437
435

Na półkach:

Młoda fala. Jak odważyć się na biznes Pawła Oksanowicza to historie dziesięciu kobiet, które odważyły się na otwarcie swoich firm. W książce możemy przeczytać między innymi o losach Anny Kruk, Barbary Stawarz, Marty Remplewicz czy Edyty Kocyk.

Każda z tych opowieści jest inna. Jednak są elementy wspólne – każda z kobiet ma świadomość tego, jak ważny jest odpowiedni wizerunek marki, a także wiedza na temat tego, co się robi – bez tego, pasji i wytrwałości żaden biznes nie może się udać. A bohaterkom książki udało się odnieść sukces. Nie od razu był on spektakularny, ale przynajmniej według mnie lepiej piąć się do celu stopniowo, wtedy pozycja na rynku jest pewniejsza.

Mnie najbardziej zaciekawiły historie Anny Kruk, której biznes wyrósł na ponad 170-letniej tradycji jednej z najbardziej znanych rodzin jubilerskich w Polsce, a także opowieść Barbary Stawarz (o jej książce Content Marketing po polsku pisałam niedawno na blogu) oraz Edyty Kocyk.

Poszczególne rozdziały mają różne formy – wywiadu oraz artykułu. Osobiście wydaje mi się, że ciekawsze są te części, gdzie autor rozmawia ze swoimi bohaterkami. Dodatkowo każdy z rozdziałów jest opatrzony komentarzem autora, dzięki czemu mamy lepszy pogląd na opisywane sprawy.

Niedawno na blogu miałam okazję przygotować wpis o książce o Polkach w świecie start-upów w Dolinie Krzemowej. Warto przeczytać obie książki, by porównać możliwości, jakie daje kobietom chcących tworzyć nowe firmy, rynek amerykański i polski.

Młoda fala… to książka ciekawa, pokazująca, że dobry pomysł na biznes ma szansę na rozwój, nawet w naszych realiach i mimo różnych przeciwności. Historie są interesujące i intrygujące, a także inspirują do działania…

http://www.czytajac.pl/2016/07/mloda-fala-odwazyc-sie-biznes/

Młoda fala. Jak odważyć się na biznes Pawła Oksanowicza to historie dziesięciu kobiet, które odważyły się na otwarcie swoich firm. W książce możemy przeczytać między innymi o losach Anny Kruk, Barbary Stawarz, Marty Remplewicz czy Edyty Kocyk.

Każda z tych opowieści jest inna. Jednak są elementy wspólne – każda z kobiet ma świadomość tego, jak ważny jest odpowiedni...

więcej Pokaż mimo to

avatar
6131
3433

Na półkach:

Kobiety coraz świadomiej i odważniej stawiają kroki w biznesie. Już nie są jedynie współtwórczyniami wspierającymi mężowskie biznesy, ale same tworzą marki, przecierają szlaki, pokonują społeczne ograniczenia, pracują ciężko, dokładnie i wytrwale nie pozwalając wybić się z toru kariery. „Młoda fala. Jak odważyć się na biznes” Pawła Oksanowicza to zbiór dziecięciu opowieści o kobiecym życiu, pracy, planach, sukcesach. Każda wypowiedź – ze względu na odmiennego narratora – jest inna, każda zupełnie inaczej opowiada o podobnych przeszkodach związanych z płcią oraz szansach, jaki dał im własny biznes. Każda prezentowana dziedzina biznesu jest inna: od biżuterii, przez modę, kino, po skomplikowane technologie czy doskonałą znajomość ludzkich organizmów. Bohaterki przekonują nas, że „bycie na swoim” jako pracowni wcale nie jest takie łatwe. Wymaga niesamowitej samodyscypliny, świadomości przeszkód, znajomości realiów rynku, szukania nisz, oferowania czegoś niezwykłego lub bardzo potrzebnego klientowi. Pokazują też jak bardzo ważny w prowadzeniu firmy jest kreowany wizerunek oraz zdobywana wcześniej wiedza oraz umiejętności. Każde zajęcie traktowane poważnie oraz z należytym zaangażowaniem pomogło w dalszej pracy i przełożyło się na sukces osobistego biznesu. Kinga Dołęga -Lesińska pisze o tym: „Moment odejścia był najlepszy z możliwych, bo praca w korporacji nauczyła mnie mechanizmów prowadzenia biznesu i zarządzania ludźmi – nikt nie rodzi się szefem, partnerem życiowym, rodzicem. Wiedziałam, że po zgromadzeniu tej nauki muszę odejść z korporacji”. Wcześniej zauważa (podobnie, jak i inne bohaterki rozmów),że rodzinne korzenie, wpływ silnych matek pozwalał kształtować odpowiednie wzorce: „Całkowitą rolę mego duchowego przewodnika już wtedy przejęła mama, która dała mi ogromny fundament biznesu: wiarę w siebie i zaradność życiową. Wpoiła we mnie cierpliwość biznesową i życiową pokorę (…)”. Nie bez znaczenia są też wzorce dostarczane przez ojców.
Szczególnie inspirujące i pouczające wydały mi się pierwsze opowieści, w których przedsiębiorcze kobiety kładą nacisk na konieczność godzenia bycia matką-żoną i jednocześnie robienie kariery. Kinga Dołęga – Lesińska mówi wprost to, co dostrzegają kobiety: „Sądzę, że znacznie łatwiej jest mężczyznom otwierać firmy. Z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że po prostu są mężczyznami. W Polsce kobieta musi pracować ciężej, dłużej, z większym poświęceniem, żeby udowodnić, że to, co robi ma rację bytu. Szowinizm biznesowy bardzo nas dotyka. W ogóle jest tak, że kobiety – przynajmniej te, które mają taką wolę – prędzej czy później decydują się na dzieci, a prowadzenie biznesu przy wychowaniu dzieci jest arcytrudne. Praca to okradanie dzieci z ich czasu, który możemy im poświęcić. A niestety, we własnej firmie jest tak, że nawet zamykając komputer i szanując bardzo swe postanowienia i czas (gdy powiemy sobie, że pracujemy do godz. 19.00),to i tak z tych planów wyjdą nici. Firma wypełnia umysł całkowicie”. Mimo tego przekonują nas, że takie poświęcenie się opłaca. Ich osobiste sukcesy okraszone ciężką pracą, czasami niepowodzeniami, miesiącami oczekiwań na pierwsze zlecenia sprawiły, że zaczęłam weryfikować swoją ścieżkę zawodową. Zobaczyłam w niej wiele więcej mocnych stron niż myślałam, dostrzegłam też swoje słabe strony, co pozwoli na ich kształtowanie.
„Młoda fala” ze względu na rozmówczynie jest lekturą bardzo inspirującą. Polecam wszystkim pracującym i planującym karierę kobietom.

Kobiety coraz świadomiej i odważniej stawiają kroki w biznesie. Już nie są jedynie współtwórczyniami wspierającymi mężowskie biznesy, ale same tworzą marki, przecierają szlaki, pokonują społeczne ograniczenia, pracują ciężko, dokładnie i wytrwale nie pozwalając wybić się z toru kariery. „Młoda fala. Jak odważyć się na biznes” Pawła Oksanowicza to zbiór dziecięciu opowieści...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    16
  • Przeczytane
    8
  • Posiadam
    2
  • Ulubione
    1
  • Do kupienia
    1
  • 2016
    1
  • Biznes/marketing/social media/finanse
    1
  • Biznes
    1
  • 2017
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Młoda fala. Jak odważyć się na biznes


Podobne książki

Przeczytaj także